Wat is een goede monitor speaker

Gestart door cheese, januari 17, 2010, 22:13:51

Vorige topic - Volgende topic

cheese

Hallo Allemaal,

Mijn vrouw baalt toch wel altijd van de grote speakers en daarom wil ik toch eens kijken wat een erg goede monitor speaker zou kunnen?

Hebben jullie suggesties waar ik naar zou kunnen kijken?

en ik heb nog geen budget bepaalt, en dat moet je dus niet meenemen in je advies.

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Marantz 81

DLS M60  :yes:

Dynaudio contour serie

welk merk speakers heb je nu eigenlijk

RonaldW

Hou er rekening mee dat een monitor speaker ook op de juiste hoogte moet worden geplaatst en dat zou kunnen betekenen dat er stands onder moeten en er dus geen ruimte winst is ten opzichte van vloerstaanders !
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

Marantz 81

ja das ook zo , dan is het ook zonde als je een echt goede monitor ga aanschaffen

cheese

Citaat van: Marantz 81 op januari 17, 2010, 22:18:45
DLS M60  :yes:

Dynaudio contour serie

welk merk speakers heb je nu eigenlijk

ik heb nu canton vento 870...............en het is nog helemaal niet zeker dat die er uit gaan......want het moet echt goed zijn anders blijven ze lekker staan.

gr kees

gr kees
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

cheese

Citaat van: RonaldW op januari 17, 2010, 22:23:43
Hou er rekening mee dat een monitor speaker ook op de juiste hoogte moet worden geplaatst en dat zou kunnen betekenen dat er stands onder moeten en er dus geen ruimte winst is ten opzichte van vloerstaanders !

heb ik laten zien aan haar en dat vond ze toch mooier.....omdat het ruimtelijker is...

gr kees

mahansz

'k heb zelf een tijdje parttime in een gerenommeerde audiozaak gewerkt en het onbekende merk Xavian heeft in mijn ogen echt één van de beste monitorspeakers: de XN270 (tegenwoordig geupgrade naar 'evolutione'). Deze dus:

Gesloten kast (zoals het hoort bij een monitor vind ik), dus makkelijk te plaatsen. Scan-sceak relevator woofer HB, de klankkast is zo dood als een pier door 400 houten driehoekige schotjes, echt om te zoenen! In een direct vergelijk met de Dynaudio contour en de Totem model one won deze met vlag en wimpel (terwijl dit serieus goede monitors zijn, kan je ook met een gerust hart opnemen in je lijst!)
De kleinere versies zijn overigens ook erg goed hoor (xn185 en xn125).

link naar hun site:
http://www.xavian.cz/en/index.html
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

ik heb die dingen nog nooit gehoord, maar wat een vreselijk mooie speakers zijn dat!!

WimPeu

Ik ook niet maar zeker errug mooi. Helaas voor Kees is hij geen liefhebber van de Focal modellen geloof ik. Geeft niks hoor Kees.....
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

ik heb die focal,s ook nog nooit gehoord maar zijn wel erg goed wat ik erover gelezen ,en mooi  :kwijl:

maar die hebben wel een betere versterker nodig als een SR7001 ,waar je toch al snel tegenaan loopt met betere speakers  :wink:

Usher schijnen ook hele goede moniteren te zijn

Jeroen

Wat wil je er aan uitgeven? Er zijn een heleboel merken op te noemen en moet het een basreflex of gesloten type zijn. Bijvoorbeeld pmc en atc zijn monitors die ook in de studio's gebruikt worden maar deze kosten zo'n 1000 € per paar. Ik heb er maar alleen positieve reviews van gelezen.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

MadVillain

Jammer dat je de Cantons mogelijk de deur uit ga doen!

Ik raad je 2e hands Master speakers aan. Daar ga je op laagweergave totaal niet op achteruit. Nieuw zijn ze wel enorm aan de prijs.

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/66158/Master_Three_Monitor_speaker_.html
Pak er wel andere stands bij want de originele zijn echt lelijk.

Of precies, de focals van hierboven. Maar nieuw ook erg kaalmakend voor de geldboom ;)

Marantz 81

ow lees net in je sets van leden , dat je een goede stereo versterker heb  :-)

WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op januari 18, 2010, 00:01:23
ow lees net in je sets van leden , dat je een goede stereo versterker heb  :-)

Dus de Focal's ... :-D