Wat is een goede monitor speaker

Gestart door cheese, januari 17, 2010, 22:13:51

Vorige topic - Volgende topic

drees62

Citaat van: WimPeu op januari 18, 2010, 00:04:18
Dus de Focal's ... :-D

Wat een beauty's!  :kwijl: :kwijl:
Heb recent de Utopia Diablo's gehoord, met dezelfde tweeter. Mooier heb ik het nog nooit gehoord.

mars

Citaat van: MadVillain op januari 17, 2010, 23:55:30
Jammer dat je de Cantons mogelijk de deur uit ga doen!

Ik raad je 2e hands Master speakers aan. Daar ga je op laagweergave totaal niet op achteruit. Nieuw zijn ze wel enorm aan de prijs.

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/66158/Master_Three_Monitor_speaker_.html
Pak er wel andere stands bij want de originele zijn echt lelijk.

Of precies, de focals van hierboven. Maar nieuw ook erg kaalmakend voor de geldboom ;)

oi

die master's heb ik een middag mogen beluisteren, aangestuurd door  3 verschillende amps, mijn mening?
TOPSPEAKER :yes: notworthy.
Waarom? Ik vind de stage , plaatsing van (goede) monitors altijd heel bijzonder,
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

MadVillain

Citaat van: mars op januari 18, 2010, 00:37:43

oi

die master's heb ik een middag mogen beluisteren, aangestuurd door  3 verschillende amps, mijn mening?
TOPSPEAKER :yes: notworthy.
Waarom? Ik vind de stage , plaatsing van (goede) monitors altijd heel bijzonder,

Zelf heb ik ze ooit eens gehoord toen ik de cd17ki ging vergelijken met de cd14 bij de toenmalige eigenaar van de cd14.
Ik was zo onder de indruk dat ik toch iets meer tijd nodig had om een vergelijk te maken. :evil:

Je geeft precies de juiste omschrijving van de kunnen van deze speaker. Je hebt totaal niet het idee dat je naar "kleine" (weegt toch een dikke 20kg) speakers zit te luisteren.

mars

oi  stupid,

Ja mooie speakers he, dit zijn speakers die als ik mijn mc-systems m3 al zou verkopen , er zomaar voor in de plaats mogen komen.

Edit; en toen Ik naar de masters luisterde werden ze niet door 3 speakers te gelijk aangesloten hoor hahahaha
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon

MadVillain

Niet? Valt wel tegen dan :(

;)

Ik had ze op een Densen versterker gehoord (zwart met een grote hoogglans gouden knop). En volgens degene kon er nog veel meer uitgehaald worden. Maar hij wilde overstappen naar HT-surround.

Ik denk dat hij allang weer teruggegaan is naar stereo want die Masters waren daarna aangesloten op Marantz sr8003 (???) maar ik vond het persoonlijk totaal niet meer klinken.

mars

stupid oi

Nou die ''Densen'' integrated met die gouden knoppen ( zalwel DM100 of DM10 ofzo zijn geweest) waren erg mooie en fijn luisterende versterkers , als die die echt wilde toppen zou die man heel wat meer geld om uit moeten trekken dan wat die ''Densen'ns'kosten.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon

cheese

zo dat zijn genoeg adviezen......nu maar eens gaan kijken wat de kosten bedragen.....

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

gerard

Citaat van: MadVillain op januari 18, 2010, 00:53:04
Je hebt totaal niet het idee dat je naar "kleine" (weegt toch een dikke 20kg) speakers zit te luisteren.

"klein" is relatief, het vooraanzicht is idd klein, maar ze zijn een meter diep  :-o
WAF  byebye  :lol:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marvin

scherp hoor!!  notworthy

dan zijn 15inch dingen hier dus ook monitors, beste monitor ook...  :-D

Marantz 81

drivers zitten gewoon verkeerd gemonteerd  clown1

bij die meter staat wel hoogte maar zou ook niet kloppen of moet met stand zijn

Marvin

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

Citaat van: marvin op januari 18, 2010, 17:25:27
stomme Eilanders!  violent1 :-D

:lol: :schater: byebye

@ stadium III  ,die zijn wel heel mooi zeg  :-o  :kwijl:

cheese

Citaat van: Stadium III op januari 18, 2010, 18:28:45
http://www.acoustic-energy.co.uk/Product_range/Reference_series/AE1_MkIII.asp

Deze vindt ik persoonlijk zeer mooi maar heb ze ook gehoord kwa demo  :-D

ja en er staat een setje op marktplaats...............

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge