Dit gaat over het ontkoppelen van mijn versterker en cd speler , de Marantz SA7-S1 , en de Accuphase E-408 .
Fritz van STS-Digital heeft laatst een doosje naar mij opgestuurd met 2 verschillende soorten houten blokjes om de apparatuur te ontkoppelen .
De ene soort betreft : Blokjes Padouk ---- rood/bruin van kleur , 18 gram , maatvoering is vierkant 30mm .
De andere soort betreft ; Blokjes African Blackwood ---- zwart van kleur , 34 gram , maatvoering is vierkant 30mm .
Volgens Fritz zijn de blokjs African Blackwood van dezelfde houtsoort gemaakt als het bekende en peperdure merk HARMONIX . helaas is Harmonix vrijwel onbetaalbaar , terwijl de door Fritz aangeleverde blokjes maar een schijntje kosten i.v.m. Harmonix .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan volgen nu mijn test bevindingen .
Zelf gebruik ik al een tijd zowel onder mijn cd speler als onder mijn versterker ontkoppelaars van het merk : Quadraspire - QX 25 , die zijn gemaakt van Acrilaat .
Eerst onder mijn cd speler de African Blackwood blokjes geplaatst ( 4 stuks ) en dan luisteren .
Een duidelijk verschil met mijn Quadraspire .
Het geluid wordt meer open van klank struktuur alsof er een sluier voor de boxen wordt verwijderd .
De klankkleur wordt wat helderder .
Micro info is wat duidelijker te horen .
Meer diepte en lucht waar te nemen .
Met de African Blackwood blokjes ( 4 stuks ) onder mijn versterker ervaar ik hetzelfde maar dan in wat mindere mate .
De SA7-S1 heeft er meer baat mee dan de versterker , alhoewel het wel degelijk nut heeft onder mijn versterker .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan schakel ik in één keer over naar de : Blokje Padouk , zowel tegelijk onder de cd speler en de versterker .
Met deze blokjes eronder gaat een deel van de eerder genoemde winst weer verloren .
Ook het geluidsbeeld in zijn totaal heeft wat minder body .
Maar ook deze : Blokjes Padouk presteren beter dan mijn Quadraspire QX 25 .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Inmiddels zitten de blokjes : African Blackwood alweer zo'n 1,5 week onder mijn cd speler en versterker .
Hiermee bedoel ik dat ik ze dus aangeschaft hebt .
EVEN VOOR ALLE DUIDELIJKHEID OVER BEIDE TYPE BLOKJES .
HET IS GEEN VINDING VAN FRITZ VAN STS-DIGITAL .
ZE ZIJN ECHTER WEL VIA FRITZ TE BESTELLEN .
WAT ZE PER STUK MOETEN KOSTEN WEET IK NIET , DE PRIJZEN MAG FRITZ HIER ZELF VERMELDEN .
OMDAT IKZELF DEEL UITMAAKT VAN HET STS-DIGITAL LUISTERTEAM KRIJG IK ZE VOOR EEN SPECIALE PRIJS DIE AFWIJKT VAN DE NORMALE PRIJS .
De maatvoeringen die verkrijgbaar zijn volgens de specificatie zijn .
BLOKJES PADOUK lang breed hoog
30 30 25 mm
30 30 30 mm
40 40 50 mm
50 50 60 mm
BLOKJES AFRICAN BLACKWOOD lang breed hoog
30 30 30 mm
30 30 50 mm
60 60 50 mm
Echter , specifiek maatwerk is ook mogeklijk .
Of daar een meerprijs aan vast zit weet ik niet .
rood/bruin is blokje Padouk , zwart is blokje African Blackwood
Groeten EDWIN B