netsnoer voor PM 7001 KI en SA 7001 KI

Gestart door grendel, januari 01, 2010, 15:36:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

mars

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 01, 2010, 19:04:26
Dat is voor jou een vraag en voor grendel en mij een weet.  :wink:

oi

hahahaha waaaaaaaaaaaaaaaaah frusty frusty frusty you , you , you incrideble teaser.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Citaat van: mars op januari 01, 2010, 19:06:27
oi

hahahaha waaaaaaaaaaaaaaaaah frusty frusty frusty you , you , you incrideble teaser.

:-D :-D :-D Had je ook belangstelling dan?  :wink:

Marantz 81

die Canare 4S8 is een hele goede speaker kabel en prima in verhouding met de set die je hebt ,misschien zou je een zilveren speaker kabel kunnen proberen van  Van Den Hull

heb dezelfde speaker kabel ,en nog een aantal andere op het forum die er zeer tevreden mee zijn tegenover een standaard koperen kabel

in het sectie bekabeling & tweakes kun je ook een hoop info lezen ,evenals bij sectie luidsprekers ook een hoop over de plaatsing van je speakers en de acoustiek van je ruimte :wink:


mars

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 01, 2010, 19:07:55
:-D :-D :-D Had je ook belangstelling dan?  :wink:

oi,

Waarschijnlijk wel :yes:......let op ; Het zit zo......

Aanstaande dinsdag of op zijn laatst woensdag krijg ik die naim binnen.
En hoewel het ding nog zo goed als nieuw is en ik ook nog op zijn allerminst 1 jaar garantie heb , en alles erbij zit zoals , originele doos , ab , manual etc etc,  blijkt alleen de origenele voedingskabel er niet bij te zitten frusty frusty.
Dus de winkelier in kwestie ''zou nog wel even zien :roll:'' of hij wat kon betekenen, maar ik verwacht dat er een joekieboekie kabel bij zit nopompom
nopompom
En aangezien de voeding bij naim een van de speerpunten is ( zo'n naim nait is eigenlijk alleen maar een EV met een hele goede voeding met een volume knop)
Houdt ik dus wel rekening dat ik een serieus voedings kabeltje zal moet aanschaffen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Ik heb 'm aan grendel aangeboden. Als hij 'm niet neemt, dan bied ik 'm aan jou aan.  :-)

mars

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 01, 2010, 19:26:35
Ik heb 'm aan grendel aangeboden. Als hij 'm niet neemt, dan bied ik 'm aan jou aan.  :-)

oi

ja eerlijk is eerlijk .

Maar ik heb de tijd hoor, en ik maak me niet druk joh , eerst even kijken wat er dinsdag in de doos zit.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Heb je al wat gevonden, grendel? Jammer genoeg was de LAT International te kort voor je.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 01, 2010, 19:26:35
Ik heb 'm aan grendel aangeboden. Als hij 'm niet neemt, dan bied ik 'm aan jou aan.  :-)

de hoer

zo ga je niet om met hoogwaardige spullen

dan maar aan jouw pfffff

als ze toch is konden praten die spullen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op januari 03, 2010, 09:57:47
de hoer

zo ga je niet om met hoogwaardige spullen

dan maar aan jouw pfffff

als ze toch is konden praten die spullen

Dan moet 'ie maar onderdak bij jou vinden. Jij ruilt ze alleen zo snel voor iets anders.  :-P

Totofan

Ik lees wel vaker artikelen over netsnoeren, wat ik niet begijp, is als je een cd/versterker van pakweg boven de €1500,00 koopt mag je toch verwachten dat er een degelijk netsnoer aan zit. Ik heb zelf ook de 7001 serie, dat daar dan geen duur netsnoer aan zit begrijp ik. Maar dan zal het ook niet nodig zijn. En dat geld dan ook voor de dure High End apperatuur, als het wel zoveel verschil maakt waarom levert de fabrikant van audio apperatuur het er dan niet bij :? :? :?

Correct me if i am wrong.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

bramdg

Citaat van: HiFi gek op januari 01, 2010, 16:57:44
Denk eens aan netsnoeren van VAN DEN HUL voor beide apparaten .

Dat is dan het type : THE MAINSTREAM  voor de verstrerker .
Dat is dan het type : THE MAINSERVER   voor de cd speler .


Deze 2 netsnoeren mag je niet verwisselen met elkaar , een Mainstream is niet bedoeld voor een cd speler maar specifiek voor versterkers .

Deze netsnoeren bezitten een heel mooie klankkleur ( warm en sprankelend ) .



Groeten  EDWIN  B

Misschien raar/dom vraagje (ik weet nu wel juist niet als een SA7001KI een aardingspin heeft op het toestel)
Men cd17mkII allesinds niet (geen aarding op het toestel en ook geen aan de strekkers)

Is het wel aan te raden een standaard vervangsnoer te nemen met IEC stekker waar wel een aarding aan zit ?
Misschien beter dan de aardingsdraad los te koppelen in de aansluitstekker op het net ?
Of kan dat allemaal geen kwaad?

Juist denk nu, EDWIN heeft ook zen snoer vervangen en heeft een SA7S1 en die heeft ook geen aardingspin daar zitten dacht ik ......
Dus deze vraag zal zeker overbodig zijn  violent1 .... maarja stel ze dan toch nog  :-D

groetjes

Bram
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

grendel

Leuk om te zien dat er zoveel aandacht is voor mijn vraag. Ik heb nog steeds niets besloten, maar er is ook zoveel te koop. In het verleden begon ik altijd met een goedkope oplossing. Daarna bleef de nieuwsgierigheid naar de duurdere oplossing toch aanwezig, waarop de duurdere oplossing uiteindelijk ook werd aangeschaft. Dus was ik uiteindelijk nog duurder uit dan nodig. Maar ja, dat zal jullie ook niet als nieuw in de oren klinken, LOL!
Na wat zoeken op verschillende sites kwam ik ook deze twee tegen :

Wireworld Stratus
Oehlbach XXL powercord

Heeft iemand ervaring met bovengenoemde netsnoeren?


Firedre

Marantz PM7001
Marantz SA7001
Monitor Audio BR5
Chord Cobra3
Chord Carnival SilverScreen

drees62


Totofan

En deze kabel passen niet op de 7001 serie, want er zit geen randaarde op, dus alleen twee draaden en geen drie.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next