Ik lees hier de laatste tijd in verschillende topics dat men hun set naar een hoger niveau tilt door achter de surround receiver een bijkomnede eindversterker te plaatsen.
Wat ik me nu af vraag is wat zorgt ervoor dat men zoveel prestatiewinst kan boeken.
- Zijn het de eindversterkers van onze surround receivers te licht qua vermogen (of onze frontspeakers te zwaar)
- Zijn het de eindversterkers van onze surround receivers van veel mindere kwaliteit
- ...
Ikzelf overweeg ook de stap te zetten, maar om een keuze te kunnen maken uit het ruime aanbod denk ik dat ik eerst moet begrijpen wat ervoor zorgt dat de stereo beleving nog verbeterd.
Ik heb al zitten denken aan een Rotel RB1080, Rotel RB1582, Rotel RB1572, Musical Fidelity X-A200, Atoll AM200, Classé 200/300.
Maar heb ik wel die 200Watt vermogen nodig of is 100 Watt voldoende. De Marantz SR8002 is wel 160Watt/6 Ohm, maar ik weet ook dat je die waardes met een korreltje zout moet nemen.
Ik vroeg me af of de Marantz PM15S2 geen otie kon zijn ? Is wel minder qua vermogen 2x 90W (8 ohm) / 2x 140W (4 ohm), is wel van degelijke kwaliteit, beschikt over een voorversterker die mij zeker prestatie winst zal opleveren, en belangrijk beschikt over
P.DIRECT IN Jacks, waarop ik de surround receiver kan aansluiten.