Citaat van: Martin op december 18, 2009, 10:48:27
Oke, maar wat is dan een goede brander? liefst een externe.
groet Martin.
Zelf heb ik HP, Sony en Plextor gehad als CD en DVD schrijvers in de laatste 10tal jaar.
Met HP heel slechte ervaringen, eerste schrijver heeft nooit goed gewerkt, als 15% lukte was het veel. Daarna een sony was snel defect, terug een HP ditmaal extern via het werk (anders had ik geen HP genomen), die was ook snel defect. Dan gekozen voor Plextor, en die werk vandaag nog in mijn pa zijn PC, denk zo'n 5 à 6 jaar oud, ik heb een performanter model gekocht 3 jaar terug en ook nooit één probleem. Omdat ik nu ook BluRay wil kunnen branden en enkel aan LG kon geraken heb ik nu een LG BluRay schrijver, maar de DVD brander van Plextor heb ik nog steeds.
Persoonlijk zou ik niet snel opteren voor een externe schrijver, misschien is dit omdat ik van in het begin op de kar ben gesprongen (cd schrijver koste toen zo'n 500 à 625€) en de snelheid waarmee data naar de schrijver werd gestuurd was belangrijk. Nu zijn computers veel sneller, en de data verbindingen ook, maar toch heb ik liever overschot.
Conclusie, met een plextor zit je zeker goed eender welk model die vandaag de dag in de handel is te krijgen.
Of er branders zijn die een beter audio resultaat zullen opleveren weet ik niet. En als dat zo is, zal jij dat horen op je set ?