audiofiel branden.

Gestart door Martin, december 18, 2009, 09:38:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Martin

In de topic van hifigek kwam ik het volgende tegen, een website over audiofiel branden http://www.vi-fi.nl/downloads/vifi02exactaudiocdr.pdf

Nu wil ik een externe brander kopen, welke is dus de beste hiervoor?

Plextor schijnt de beste te zijn, welke type zou dat dan moeten zijn dan?

http://www.centralpoint.nl/plextor/?ref=18&gclid=CL-K9abJ354CFQk13godZzctNA

bedankt alvast.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

dmeerpa

Ik had elders als positieve verhalen gehoord over EAC. Maar die persoon ondervond ook dat een degelijke netfilter op de PC noodzakelijk was om de CD foutloos te rippen. Hij had dit uitgetest door de schijfjes 10 maal te rippen, en het resultaat nadien bit to bit te vergelijken. Bleek dat zonder netfilter nog geen 50% identiek was. Met netfilter waren alle rips 100% identiek.

Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Martin

Oke, maar wat is dan een goede brander? liefst een externe.

groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

dmeerpa

Citaat van: Martin op december 18, 2009, 10:48:27
Oke, maar wat is dan een goede brander? liefst een externe.

groet Martin.

Zelf heb ik HP, Sony en Plextor gehad als CD en DVD schrijvers in de laatste 10tal jaar.

Met HP heel slechte ervaringen, eerste schrijver heeft nooit goed gewerkt, als 15% lukte was het veel. Daarna een sony was snel defect, terug een HP ditmaal extern via het werk (anders had ik geen HP genomen), die was ook snel defect. Dan gekozen voor Plextor, en die werk vandaag nog in mijn pa zijn PC, denk zo'n 5 à 6 jaar oud, ik heb een performanter model gekocht 3 jaar terug en ook nooit één probleem. Omdat ik nu ook BluRay wil kunnen branden en enkel aan LG kon geraken heb ik nu een LG BluRay schrijver, maar de DVD brander van Plextor heb ik nog steeds.

Persoonlijk zou ik niet snel opteren voor een externe schrijver, misschien is dit omdat ik van in het begin op de kar ben gesprongen (cd schrijver koste toen zo'n 500 à 625€) en de snelheid waarmee data naar de schrijver werd gestuurd was belangrijk. Nu zijn computers veel sneller, en de data verbindingen ook, maar toch heb ik liever overschot.

Conclusie, met een plextor zit je zeker goed eender welk model die vandaag de dag in de handel is te krijgen.
Of er branders zijn die een beter audio resultaat zullen opleveren weet ik niet. En als dat zo is, zal jij dat horen op je set ?
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Mexicaanse Hond

Ik heb een paar jaar geleden een tweedehands Philips Jack Rabbit gekocht.

Die brandt goed, maar uit recensies weet ik dat Plextor hét merk is op brandgebied.

JohnWx

Er word geen rommel meer gemaakt er zijn er nog maar een paar die alle branders maken en die komen allemaal van grote merken.
Vaak gaat het mis omdat er iets instabiel in het systeem is.
Kijk is naar een Firewire brander (LA CIE een porsche design) koop je voor een habbekrats.
Plextor blijft wel top omdat ze ook nadenken dat er ook nog mensen audio branden.

Zelf heb ik een ACER met usb zonder voeding (eigenlijk een SONY /NEC)
Prik hem ergens in en branden maar

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HiFi gek

Martin

Je hebt het inderdaad goed gezien dat ik met een audiofiel brandprogramma hebt getest .

Het programma EXACT AUDIO COPY (EAC)  geeft ongelooflijk goede resultaten , veel beter dan de meer gebruikelijke brand programma's .

Ik heb al veel geïnformeerd en gelezen inmiddels over welk merk brander het beste gebruikt kan worden .
Op geen enkele uitzondering na kreeg ik telkens als antwoord : PLEXTOR .

Met zeer hoogwaardige cd-r schijfjes zoals de in audiofiele kringen bekende Mobile Fidelity cd-r schijn je ook nog een aanzienlijk beter resultaat te krijgen .


Maar ik heb zelf nog niet getest met hoogwaardige cd-r schijfjes , tot nog toe gebruik ik het merk Platinium .
Met een Plextor brander heb ik ook nog niet getest , ik gebruik nu nog de standaard brander in mijn computer .

Over een aantal maanden ga ik mij daar serieus mee bezig houden , dan ga ik proberen om het maximaal mogelijke resultaat te behalen met kopiëren .
Maar ik zit nu al heel dicht bij het origineel , ik schat toch al gauw op zo'n 90% .


Met al die andere brand programma's gaat er zoveel verloren , dat moet je eigenlijk horen om het te kunnen geloven , het is eigenlijk gewoon een trieste bedoeling .

Of je wel of geen grote verschillen waarneemd hangt vooral af van de samenstelling van je stereo installatie , hoe beter die is des te makkelijker kun je de verschillen in opname kwaliteit waarnemen .



Greten  EDWIN  B

Marantz 81

de kwaliteit is echt diep triest te noemen met gewone brand programma,s  nopompom

voordat hij met dat nieuwe programma aan de gang ging ,heb ik bij edwin origineel gehoord en gekopieerde versie van dezelfde cd ,die kopie was hooguit 50/60 % van de kwaliteit , aan de andere kant hoor je ook echt alles bij edwin

Martin

Eigenlijk een beetje vreemd als je 1 op 1 brand er toch verlies optreed. Er zijn wel veel faktoren wat mis kan gaan, maar dat dan zo hoorbaar is.

Ik zal eens kijken of ik dat bestandje kan downloaden EAC, ik heb vandeweek een nieuwe computer gekocht een ACER ASPIRE AZ5600 das echt een coole PC.

Voor goedkope cd's zal ik geen copie maken daar koop ik wel het orgineel van, maar titels waar moeilijk aan te komen zijn kan ik wel huren hier in rotterdam.

Ik heb op het HT-forum gelezen dat deze brander de Plextor PlexWriter Premium2 erg goed zou zijn.

Bedankt voor de reacties alvast.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

JohnWx

terwijl er in een vakblad staat dat de cd's beter zouden moeten klinken volgens artikel met EAC
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Martin

Ik heb het brandproggie gedownload maar of dit de goede is?
AVSAudio Converter? is dat de goede, je moet er nog voor betalen ook. Terwijl er in dat verhaal staat dat het gratis zou zijn. Je kan niet eens instellingen doen om het geluid optimaal te kunnen branden.

Zit er bij die Plextor branders geen goed brandproggie bij?
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Martin

hehe ik had even niet goed verder gekeken, hij staat dus hier

http://www.gratissoftwaresite.nl/exactaudiocopy.html

@ Edwin.

Als ik het goed begrijpt heb je wel de spullen maar nog niet de tijd gehad om er in te verdiepen?
welke type nummer plextor brander heb je dan, als ik vragen mag
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

vielzweck

Vergeef me dat ik sceptisch ben maar wie heeft er goede argumenten dat de 1 dan wel de 0 met het ene programma gebrand anders klinkt dan de 1 dan wel de nul (of hoe je de digitale onderscheiding verder zou willen noemen) gebrand met een ander programma.

Ik heb met verschillende branders gebrand waaronder plextor en lg en een usb brander en met veel verschillende brandprogramma's waaronder nero en  exact audio kopie xpburn cdrwin enz.
call me old fashion maar ik hoor geen verschil.......... :|
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

HiFi gek

Citaat van: Martin op december 18, 2009, 22:11:52
hehe ik had even niet goed verder gekeken, hij staat dus hier

http://www.gratissoftwaresite.nl/exactaudiocopy.html

@ Edwin.

Als ik het goed begrijpt heb je wel de spullen maar nog niet de tijd gehad om er in te verdiepen?
welke type nummer plextor brander heb je dan, als ik vragen mag

Om te beginnen moet ik nog een Plextor brander aanschaffen , ik weet ook nog niet welke he wordt en of het een interne of een externe brander wordt .

En dat ik er voorlopig nog niet mee aan de slag gaat hebt te maken met het volgende .
In Rotterdam heb je de Centrale Discotheek , dit is een bibliotheek die cd's verhuurd , naar verluid zelfs met het grootste aantal cd's in Europa .
Hier ben ik dus lid van , al meer dan 25 jaar zelfs .
In het voorjaar ga ik pas weer cd's huren om zelf verzamel albums samen te stellen , het heeft natuurlijk weinig zin om mijn eigen cd's te gaan kopiëren .
Vandaar dat het nog wel een maand of 4 duurd voordat ik er mee aan de slag gaat .



Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Gewoon EAC gebruiken en dan streamen. Eventueel een top DAC er achter en je bent van het brand probleem af. Maar dan zal men wel weer zeggen dat gestreamde media echt niet klinkt tov een gewone cd....

Ik moet dan weer aan mijn oude opa denken. Wij kregen thuis een KTV in 1977. Mijn opa kwam langs om het te bewonderen...hij keek een paar minuten en zei: Mooi hoor maar ik vind toch mijn TV (zwart/wit oudje) mooier. nopompom  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES