audiofiel branden.

Gestart door Martin, december 18, 2009, 09:38:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Bij audiofiel branden moet ik elke keer aan de audiofiele hel denken.  :evil:

WimPeu

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 19, 2009, 09:21:45
Bij audiofiel branden moet ik elke keer aan de audiofiele hel denken.  :evil:

En daar zitten we hier met z'n allen dus allemaal in.....lekkerrrrrr  HB  :evil:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

En ik maar denken dat dit de audiofiele hemel was... :-D

Martin

Citaat van: WimPeu op december 19, 2009, 09:11:51
Gewoon EAC gebruiken en dan streamen. Eventueel een top DAC er achter en je bent van het brand probleem af. Maar dan zal men wel weer zeggen dat gestreamde media echt niet klinkt tov een gewone cd....

Ik moet dan weer aan mijn oude opa denken. Wij kregen thuis een KTV in 1977. Mijn opa kwam langs om het te bewonderen...hij keek een paar minuten en zei: Mooi hoor maar ik vind toch mijn TV (zwart/wit oudje) mooier. nopompom  :-D

Zit er op jou streamer dan een digitale uitgang op dan? En kan je met een streamer zonder monitor muziek opzoeken? Volgens mij moet je er dan ook een TV of monitor bij ophangen.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

HiFi gek

Ik heb mij laten vertellen door iemand die er veel verstand van heeft ( Paul Hattink , van de Stonehenge cd's ) .

Het schijnt erg belangrijk te zijn volgens hem dat je een brander gebruikt die 1 op 1 brand qua snelheid , doe je dit niet dan krijg je leesfouten .

Daar heb je dan meteen een probleem , want de huidige branders zijn vrijwel allemaal gebaseerd op een hoge brand snelheid zodat 1 op 1 niet meer mogelijk is .

Ook EAC bied geen 1 op 1 brand snelheid aan , als ik het goed heb is de minimum brand snelheid van EAC maal 10 .



Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Citaat van: Martin op december 19, 2009, 14:59:17
Zit er op jou streamer dan een digitale uitgang op dan? En kan je met een streamer zonder monitor muziek opzoeken? Volgens mij moet je er dan ook een TV of monitor bij ophangen.

Digitaal coax en toslink + analoog uit. Beeldscherm op de AB dus geen monitor of TV nodig. Je hebt natuurlijk wel een NAS of PC nodig voor de opslag van je Flac. bestandjes. Ga er voor het gemak maar vanuit dat iedereen tegenwoordig een PC in huis heeft.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: HiFi gek op december 20, 2009, 15:38:00
Ik heb mij laten vertellen door iemand die er veel verstand van heeft ( Paul Hattink , van de Stonehenge cd's ) .

Het schijnt erg belangrijk te zijn volgens hem dat je een brander gebruikt die 1 op 1 brand qua snelheid , doe je dit niet dan krijg je leesfouten .

Daar heb je dan meteen een probleem , want de huidige branders zijn vrijwel allemaal gebaseerd op een hoge brand snelheid zodat 1 op 1 niet meer mogelijk is .

Ook EAC bied geen 1 op 1 brand snelheid aan , als ik het goed heb is de minimum brand snelheid van EAC maal 10 .



Groeten  EDWIN  B

Vorr iemand die de HiFi lat zo hoog als jou legt Edwin zou ik niet aan branden beginnen. Zelfs orginele cd's die op het laast van een master cd in de fabriek zijn geperst hoor jij nog verschil met een die eerder op de dag is geperst. Op die manier is je gave ( hele audiofiele oren) een last in mijn ogen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op december 20, 2009, 16:33:00
Vorr iemand die de HiFi lat zo hoog als jou legt Edwin zou ik niet aan branden beginnen. Zelfs orginele cd's die op het laast van een master cd in de fabriek zijn geperst hoor jij nog verschil met een die eerder op de dag is geperst. Op die manier is je gave ( hele audiofiele oren) een last in mijn ogen.

:schater: notworthy byebye
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bonbon

#23
Citaat van: HiFi gek op december 20, 2009, 15:38:00
Ik heb mij laten vertellen door iemand die er veel verstand van heeft ( Paul Hattink , van de Stonehenge cd's ) .

Het schijnt erg belangrijk te zijn volgens hem dat je een brander gebruikt die 1 op 1 brand qua snelheid , doe je dit niet dan krijg je leesfouten .

Daar heb je dan meteen een probleem , want de huidige branders zijn vrijwel allemaal gebaseerd op een hoge brand snelheid zodat 1 op 1 niet meer mogelijk is .

Ook EAC bied geen 1 op 1 brand snelheid aan , als ik het goed heb is de minimum brand snelheid van EAC maal 10 .





Groeten  EDWIN  B

Ik gebruik daarom het programma mediamonkey. zij hebben 2 versies .... de standaard (gratis) versie heeft een beperking waardoor je max 2x de snelheid kunt branden.    ( heb er erg om moeten lachen,  snappen daar niet dat dat juist is wat ik wil)

ook voordeel is dat je flac bestanden kunt afspelen en branden....


grt  Koen
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

bonbon

Citaat van: dmeerpa op december 18, 2009, 10:23:49
Ik had elders als positieve verhalen gehoord over EAC. Maar die persoon ondervond ook dat een degelijke netfilter op de PC noodzakelijk was om de CD foutloos te rippen. Hij had dit uitgetest door de schijfjes 10 maal te rippen, en het resultaat nadien bit to bit te vergelijken. Bleek dat zonder netfilter nog geen 50% identiek was. Met netfilter waren alle rips 100% identiek.



Misschien stomme vraag  maar wat doet een netfilter , waar koop ik dat en  wat kost ie??

Koen
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

renes59

#25
Als ik een kopie maak van een CD doe ik dat nog met CloneCD en met een Plextor brander. Niet op maximum snelheid maar op 8x, dat gaat altijd goed.
Als het niet goed is gegaan hoor je dat direct aan de haperingen of tikken in de cd, niet aan de klank. Het verschil hoor ik niet tussen een origineel en een kopie.
Wel goede cdr's gebruiken. Voor de klank maakt het niet uit wel voor het beschadigen van de cd opzich.
Goede cdr's?, Verbatim, Sony, Philips, TDK.  Deze zijn wat sterker, het is of de lak er beter op zit.
Als de mijne kapot is koop ik weer een Plextor, deze gaat ondertussen 6 jaar mee.

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

sattie

Je moet ook altijd op de laagste snelheid branden en als je een oude brander hebt zou dat helemaal tof zijn want die kunnen nog snelheden van 2x selecteren.
Als je namelijk sneller gaat branden, krijg je een hogere jitter en zal het spoor minder goed gebrand worden waardoor hij sneller overslaat.

mahansz

Citaat van: Martin op december 18, 2009, 10:48:27
Oke, maar wat is dan een goede brander? liefst een externe.

groet Martin.

[reclame]
er staat een audiofiele dr-17 in de te koop sector  :-D :-D
[/reclame]
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

dmeerpa

Citaat van: bonbon op januari 07, 2010, 10:48:40
Misschien stomme vraag  maar wat doet een netfilter , waar koop ik dat en  wat kost ie??

Koen

Een netfilter, dient om de de stroomtoevoer te filteren van onzuiverheden die kunnen ontstaan door allerlei andere toestellen aangesloten op het lichtnet, bij u thuis maar ook elders in de straat.
De prijs varieert van een 50 euro tot enkele duizende Euro's. Ik heb er 2 van het Merk Belkin. ik heb een stekkerdoos van 50 euro met filter en overstroombeveiliging waar mijn PC op aangesloten is, en een voor de kabeldistributie versterker. De 2e koste 335 euro en daar is mijn HT set op aangesloten, op onze website staat een review van mij. Deze op de PC is niet goed, want als in de keuken het licht aan of uitgaat heb ik een korte storing op mijn kabel. Heb ik niet bij alle andere bronnen die op de dure versie hangen.

Waar koop je dat, ik heb de goedkope al zien liggen in warenhuizen, een audiozaak zal die ook hebben.
Als het voor de pc is, en je wil optimaal resultaat, zou ik uitkijken naar een UPS met netfilter. De UPS is een noodbatterij, deze kan bij te weinig spanning dankzij de batterij er voor zorgen, dat de spannning onveranderd blijft, zo'n ups vind je in een computerzaak.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Ron

Allemaal interessante verhalen, ook hieruit blijkt dat iedereen anders luistert, of misschien een mindere/betere
installatie heeft. Als ik iets van muziek hoor of over muziek lees, download en brand ik het.
Als ik het goed vind, koop ik de CD. Soms hoor ik verschil, vaak ook niet.
Ik ben een jaar of tien geleden begonnen met cedees rippen, en speelde alles af van de PC via de Stereo.
Later zelfs de stereo de deur uit gedaan, en via de PC geluisterd. Heeft enkele jaren zeer bevredigent gewerkt.
Tot ik weer echt ging luisteren! Wat een bagger kwam er uit die "goede" pc-speakers! Dus weer een stereo neergezet, en via de pc en stereo geluisterd. Maar omdat ik naar echte cedees had geluisterd op echte stereo-installaties klonk dat dus ook weer bagger.
Toen dus een leuke Marantz installatie gekocht, en met volle tevredenheid weer geluisterd.
Wat ik maar wil zeggen, heb ik een "slechte" installatie, of slechte oren!
Nee, gebrande cedees vind ik niet erg, maar luisteren via de pc is niets. HLP
Ik ben fotogenant! Maar heb wel een Marantz en een Akai installatie.