Nieuw stekkerblok van STS-Digital

Gestart door HiFi gek, december 17, 2009, 20:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lo

Citaat van: Pjotr27 op januari 17, 2010, 18:56:39
Zal wel een verslagje schrijven...
Ben benieuwd....


Ik kijk er naar uit.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Ik ben ook benieuwd naar jouw verslag PJOTR27  .


Mijn stekkerblok wordt de komende week ook afgeleverd door Fritz , hij komt hem zelfs persoonlijk langs brengen .

Ook ik zal wel een verslag schrijven als het zover is .

Wat mij tijdens mijn test vorige maand vooral opviel is dat er steeds meer rust in mijn set kwam naarmate het aantal dagen voorderde .
Toen ik het stekkerblok na een volle week weer verwijderde en mijn eigen PS-Audio netfilter weer aansloot viel dat het meeste op van alles .

De rest van de klankmatige verschillen hou ik nog even voor me .
Er komt namelijk ook een ander netsnoer op (v/d Hul - The Mainstream)  , en ik weet niet vantevoren of een ander netsnoer van invloed is op de prestaties .
Het stekkerbblok zoals ik hem teste was een voor productie model met een niet verwisselbaar netsnoer , er was toen een vast netsnoer gemonteerd van een meter of 5 lang van Siltech .


Dus om die reden waag ik mij nu nog niet aan klankmatige beschrijving van het stekkerblok .
En ik laat het stekkerblok eerst een week er tussen zitten en pas dan ga ik vergelijken .




Groeten  EDWIN  B




lo

Citaat van: HiFi gek op januari 17, 2010, 19:35:17
Ik ben ook benieuwd naar jouw verslag PJOTR27  .


Mijn stekkerblok wordt de komende week ook afgeleverd door Fritz , hij komt hem zelfs persoonlijk langs brengen .

Ook ik zal wel een verslag schrijven als het zover is .

Wat mij tijdens mijn test vorige maand vooral opviel is dat er steeds meer rust in mijn set kwam naarmate het aantal dagen voorderde .
Toen ik het stekkerblok na een volle week weer verwijderde en mijn eigen PS-Audio netfilter weer aansloot viel dat het meeste op van alles .

De rest van de klankmatige verschillen hou ik nog even voor me .
Er komt namelijk ook een ander netsnoer op (v/d Hul - The Mainstream)  , en ik weet niet vantevoren of een ander netsnoer van invloed is op de prestaties .
Het stekkerbblok zoals ik hem teste was een voor productie model met een niet verwisselbaar netsnoer , er was toen een vast netsnoer gemonteerd van een meter of 5 lang van Siltech .


Dus om die reden waag ik mij nu nog niet aan klankmatige beschrijving van het stekkerblok .
En ik laat het stekkerblok eerst een week er tussen zitten en pas dan ga ik vergelijken .




Groeten  EDWIN  B





Ik ben benieuwd Edwin of je verschil hoort tussen het pre-productie model wat jij getest hebt en het uiteindelijke productie model. We lezen het wel over dik een week schat ik zo in. Veel plezier zovast met inspelen en luisteren.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Pjotr27

CiteerEr komt namelijk ook een ander netsnoer op (v/d Hul - The Mainstream)  , en ik weet niet vantevoren of een ander netsnoer van invloed is op de prestaties .

Ik ga met een Furutech Alpha 3 kabel, met FI-28 en FI25 stekkers eraan spelen.
De Alpha 3 zit nu aan mijn andere houten blok ( rechtstreeks gemonteerd)/\.
Aan het nieuwe blok zit een IEC connector zodat ik nog een stekker nodig had ( FI-28 besteld).
Ik hoop dat de stekker ma/di binnen komt. Kan ik dinsdagavond gaan vergelijken.
Wel grappig, de Alpha 3 kabel is niet afgeschermd.....


HiFi gek

Citaat van: Pjotr27 op januari 17, 2010, 20:35:42
Ik ga met een Furutech Alpha 3 kabel, met FI-28 en FI25 stekkers eraan spelen.
De Alpha 3 zit nu aan mijn andere houten blok ( rechtstreeks gemonteerd)/\.
Aan het nieuwe blok zit een IEC connector zodat ik nog een stekker nodig had ( FI-28 besteld).
Ik hoop dat de stekker ma/di binnen komt. Kan ik dinsdagavond gaan vergelijken.
Wel grappig, de Alpha 3 kabel is niet afgeschermd.....




Hou ons even op de hoogte van jouw bevindingen m.b.t. het netsnoer .



Groeten  EDWIN  B

Pjotr27

Zo mijn blok en stekker zijn binnen. Het blok ziet er echt geweldig uit.
2 kleuren hout met allemaal koperen ringen waarin de stekkers vallen.
Het weegt ook aardig wat ( enkele kilo`s).

Ik heb alleen voorlopig geen tijd om de boel aan te sluiten.
Wo en do avond weg, vrijdagavond een afspraak en daarna een weekje naar de zon.
Ik moet mijn oude stekkerblok uit elkaar halen ( heb de voedingskabel nodig, aan mijn oude houten blok zit een Furutech alpha 3 kabel gemonteerd en ik wil eerst vergelijken , dan sluit ik op het nieuwe blok wel een eenvoudige netkabel aan, daarna de Furutech eraf halen , een FI-28 stekker eraan monteren en dan kan ik pas echt horen wat het nieuwe blok doet) dus jullie zullen voor het verslag moeten wachten tot de 1e week van Februari...

Mexicaanse Hond

Morgenochtend komt Frits langs met de sixpack. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat klinken.  :yes:

HiFi gek

Zaterdag 23-1-2010 heeft Fritz persoonlijk mijn nieuwe stekkerblokk bij mij thuis afgeleverd .


Wij hebben diverse metingen bij mij thuis verricht .

Op mijn set pagina ( de set van HiFi Gek ) heb ik een uitgebreid verslag hierover geschreven met foto's erbij .





Groeten  EDWIN  B

Pjotr27

Vanavond eindelijk mijn stekkerblok aangesloten, een weekje vakantie en veel avondverplichtingen.
Mijn zoon ( drummen als hobby op aardig hoog niveau) met zijn vriendin mochten zeggen wat ze ervan vonden.
Eerst een nummer van Katie Melua opgezet met mijn ( niet misselijke!) Pel Audio stekkerblok / de kabel is een Furutech Alpha 3.
Daarna het STS blok aangesloten met een 2 Euro lichtnetsnoer....
En helaas voor het Pel blok, de STS is echt heel veel beter, meer transarantie, voller, meer ruimte, betere afbeelding.
Het viel ze meteen op zonder echt moeite te hoeven doen....
En dan te bedenken dat mijn Pel Audio het al won van Fritz zijn oude Siltech Octopus stekkerdoos....

Meteen aan het schroeven geweest, de Furutech kabel die vastgeschroefd zat aan de Pel Audio stekkerdoos losgehaald en een Furutech FI-28 ( dure stekker! kost alleen al € 100) eraangezet.
Daarna opnieuw de stroom erop gezet.
En ook dat scheelt weer heel veel. De mix van oude materialen ( koper / hout) die door de heren Kortenbach / de With bedacht is is gewoon super.
Mijn Pel stekkerblok gaat in de verkoop en de STS blijft liggen.... :-D

Marvin

#234
mooi.
maar ik lees in dit soort topics vaak dat het 'veel' en/of 'heel veel' doet.
of dat er gordijnen verdwijnen, nee nu niet.

maar als het zoveel doet, beschrijf dan eens wát het doet?


*zinsopbouw/taalfout.

TurboMarco

Goede vraag van Marvin.

Zelf hoor ik (nog) geen verschil in stekkerblokken ,maar ik moet erbij zeggen dat mijn stekkerblokken gewone el cheapo dozen zijn.

Ik word nu toch wel nieuwschierig,graag zou ik wel een keer de STS stekkerblok een weekje op proef willen hebben.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Pjotr27

CiteerNee uiteraard verdwijnen er geen gordijnen...
Wat doet het meer / anders.
Met het nieuwe stekerblok speelt alles gewoon makkelijker losser, minder mechanisch maar gewoon vloeiender.
Ook ( bij mij tenminste) zit je gewoon meer in de muziek. Het pakt je ipv dat het maar wat aanspeelt.
Als er iemand op een trommel slaat dan hoor je naast de klap waar hij op het vel slaat, speelt hij gitaar dan hoor je bijvoorbeeld de bewegingen die hij maakt om op de gitaar te tokkelen.
Dat was bij het vorige blok gewoon iets minder goed te horen.
Even een beetje uitgelegd wat het ongeveer doet, hoop dat je het begrijpt...

Pjotr27

CiteerIk word nu toch wel nieuwschierig,graag zou ik wel een keer de STS stekkerblok een weekje op proef willen hebben.

Stuur VICEADMIRAAL61 maar eens een mailtje, valt volgens mij best een keer te regelen , hij is volgens mij niet zo moeilijk...

Marvin

Citaat van: Pjotr27 op februari 05, 2010, 20:36:04
hoop dat je het begrijpt...

dat waarschijnlijk nooit...  :-D
wel bedankt voor de uitleg.
staat toch wat 'netter' dan;
"het aansluiten van dit blok maakt veel uit, met een duur snoer is veel opeens heel veel" .  :-)

lo

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 20, 2010, 10:35:52
Morgenochtend komt Frits langs met de sixpack. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat klinken.  :yes:

Hey MH :-D

Is Fritz nog bij je langs geweest met z'n blokkie??

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.