Nieuw stekkerblok van STS-Digital

Gestart door HiFi gek, december 17, 2009, 20:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

 :evil:

Weer zo `n typisch topic betreft een tweak met believers en non-believers.

Deze verzanden uiteindelijk altijd in een welles-nietes discussie :yes:. Naarmate de tijd verstrijkt wordt het steevast een topic waar het meer gaat draaien om de discussie dan de inhoudt. Soortgelijke topics kom je veelvuldig tegen op andere fora, hier op ons Marantz-forum gelukkig niet of nauwelijks 8-).

Sander.

joep

#196
Wat valt er te discussiëren? Als je dat ding niet zelf hebt beluisterd? Van mij hoor je hier nog niets, ik kan er nog geen mening over vormen omdat ik het nog niet in huis heb gehad nog bij een ander heb beluisterd. Maar er zijn mensen hier die al zonder te luisteren een mening kunnen vormen en dat is heel erg knap.

Maurice

Citaat van: joep op januari 17, 2010, 10:33:04
Wat valt er te discussiëren? Als je dat ding niet zelf hebt beluisterd? Van mij hoor je hier nog niets, ik kan er nog geen mening over vormen omdat ik het nog niet in huis heb gehad nog bij een ander heb beluisterd. Maar er zijn mensen hier die al zonder te luisteren een mening kunnen vormen en dat is heel erg knap.
stupid
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

renes59

Citaat van: joep op januari 17, 2010, 10:33:04
Wat valt er te discussiëren? Als je dat ding niet zelf hebt beluisterd? Van mij hoor je hier nog niets, ik kan er nog geen mening over vormen omdat ik het nog niet in huis heb gehad nog bij een ander heb beluisterd. Maar er zijn mensen hier die al zonder te luisteren een mening kunnen vormen en dat is heel erg knap.
Ik probeer een mening te krijgen, daarom mijn vragen: Hoe komt het dat de trillingen van het stekkerblok van invloed kunnen zijn op het geluid. Waar blijven die trillingen? Hoe kunnen trillingen, die worden veroorzaakt door luidsprekers, in het stekkerblok van invloed zijn op de elektronenstroom in de stroomleiding?
Er is iemand geweest die last had van trillingen in het stekkerblok, daarom is er een houten blok gemaakt tegen die trillingen. Hoe is diegene erachter gekomen dat het stekkerblok het probleem was en waarom?
Dat ik het niet gehoord heb is bijzaak, ik wil graag weten hoe en waarom dit bedacht is door iemand.


Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op januari 17, 2010, 12:06:37
Ik probeer een mening te krijgen, daarom mijn vragen: Hoe komt het dat de trillingen van het stekkerblok van invloed kunnen zijn op het geluid. Waar blijven die trillingen? Hoe kunnen trillingen, die worden veroorzaakt door luidsprekers, in het stekkerblok van invloed zijn op de elektronenstroom in de stroomleiding?
Er is iemand geweest die last had van trillingen in het stekkerblok, daarom is er een houten blok gemaakt tegen die trillingen. Hoe is diegene erachter gekomen dat het stekkerblok het probleem was en waarom?
Dat ik het niet gehoord heb is bijzaak, ik wil graag weten hoe en waarom dit bedacht is door iemand.




Dat wil ik ook maar kan niks verzinnen alleen dat we misschien altijd anders/verkeerd audio in ijzer / kunstof hebben gepropt ?

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Citaat van: renes59 op januari 17, 2010, 12:06:37
Ik probeer een mening te krijgen, daarom mijn vragen: Hoe komt het dat de trillingen van het stekkerblok van invloed kunnen zijn op het geluid. Waar blijven die trillingen? Hoe kunnen trillingen, die worden veroorzaakt door luidsprekers, in het stekkerblok van invloed zijn op de elektronenstroom in de stroomleiding?
Er is iemand geweest die last had van trillingen in het stekkerblok, daarom is er een houten blok gemaakt tegen die trillingen. Hoe is diegene erachter gekomen dat het stekkerblok het probleem was en waarom?
Dat ik het niet gehoord heb is bijzaak, ik wil graag weten hoe en waarom dit bedacht is door iemand.
Dezelfde vragen heb ik eigenlijk ook wel.
Dat een goede afscherming, bijv in een kooi van Faraday effect heeft, kan ik mij iets bij voorstellen. Of dit hoorbaar is weet ik niet, maar theoretisch kan ik mij iets erbij voorstellen.
Hout in relatie tot electriciteit vind ik a) link en b) zie ik geen relatie.
Als trillingsdemper ben ik ook sceptisch, maar dat wil ik dan nog wel een keer proefondervindelijk ervaren voor ik een echte mening vorm.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op januari 14, 2010, 18:21:26
Zo kijk ik er wel tegenaan ja. Tegen dit soort tweaks kijk ik altijd negatief aan. Een houten stekkerblok om te dempen, hoe verzinnen ze het.
Heb je het al gehoord dan, nee. Moet je alles eerst horen om het te geloven, nee. Als ik een houten blok maak
en ik hoor geen verschil is de eerste vraag, welk hout? Als het dan niet het goede hout is ligt het daaraan. Ik maak een stekkerblok met diamanten erop, geeft een sprankelend geluid zeg ik erbij. Geloof je dat?, dacht het niet. Maar heb je het ook gehoord vraag ik dan, nee. Hoeft ook niet want het is grote flauwekul.
Als je wilt weten hoe iets werkt dan is bovenstaande houding niet erg bevorderend voor een open mind.

renes59

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 17, 2010, 12:47:14
Als je wilt weten hoe iets werkt dan is bovenstaande houding niet erg bevorderend voor een open mind.
Dat is de eertse gedachte, later komen de vragen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op januari 17, 2010, 13:27:17
Dat is de eertse gedachte, later komen de vragen.
Soms kun je een gedachte beter voor je houden en gewoon je vragen stellen. Ik denk dat mensen dan eerder bereid zijn tot een discussie en het komt de sfeer op het forum ook ten goede.

bonbon

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 17, 2010, 13:37:20
Soms kun je een gedachte beter voor je houden en gewoon je vragen stellen. Ik denk dat mensen dan eerder bereid zijn tot een discussie en het komt de sfeer op het forum ook ten goede.

leuk detail.

de was je 1111 ste bericht  hello
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

xander32

Citaat van: bonbon op januari 17, 2010, 14:12:42
leuk detail.

de was je 1111 ste bericht  hello
Gekkengetal: 11 - 11  :-P.

Sander.

renes59

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 17, 2010, 13:37:20
Soms kun je een gedachte beter voor je houden en gewoon je vragen stellen. Ik denk dat mensen dan eerder bereid zijn tot een discussie en het komt de sfeer op het forum ook ten goede.
Ik proef een beetje dat jij ( jullie) vinden dat ik de sfeer verpest met wat kritische vragen. Waar tot nu toe geen antwoord op komt van diegene die het kunnen beantwoorden.
Om de sfeer niet verder te verpesten, wat ook mijn bedoeling ook niet is, zal ik mijn account schrappen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op januari 17, 2010, 14:49:14
Ik proef een beetje dat jij ( jullie) vinden dat ik de sfeer verpest met wat kritische vragen. Waar tot nu toe geen antwoord op komt van diegene die het kunnen beantwoorden.
Om de sfeer niet verder te verpesten, wat ook mijn bedoeling ook niet is, zal ik mijn account schrappen.
Met kritische vragen verpest je de sfeer niet. Wel door dingen als flauwekul te betitelen zonder ze eerst gehoord te hebben.

Mexicaanse Hond

Citaat van: xander32 op januari 17, 2010, 14:47:54
Gekkengetal: 11 - 11  :-P.

Sander.
Dat had ik al begrepen, hoor.  :wink: Bonbon komt uit Maastricht, daar hebben ze iets met de elfde van de elfde.

xander32

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 17, 2010, 14:50:51
Met kritische vragen verpest je de sfeer niet. Wel door dingen als flauwekul te betitelen zonder ze eerst gehoord te hebben.
stupid

Dat is altijd het probleem van tekst: je hebt daarbij geen lichaamshouding, gezichtsuitdrukking en/of intonatie waarop je de bedoeling van de ander kan beoordelen, hoe je diens uitspraak / schrift moet interpreteren.

Met een term als flauwekul geef je hetgeen je schrijft een bepaalde lading mee. Vaak is men zich daar niet eens van bewust.


Sander.