Nieuw stekkerblok van STS-Digital

Gestart door HiFi gek, december 17, 2009, 20:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Ja maar ik stond op het gebruik van Siltech kabels...hij had wat standaard spul en je kent mij....daar neem ik geen genoegen mee. :-D

Gaat ook werkelelijk nergens meer over
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op januari 16, 2010, 12:36:12
Ja maar ik stond op het gebruik van Siltech kabels...hij had wat standaard spul en je kent mij....daar neem ik geen genoegen mee. :-D
:schater: :schater: :schater:

renes59

#167
Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 16, 2010, 12:27:06
Zou je ook tevreden kunnen zijn met een proefondervindelijk bewijs? Of is het nodig dat het werkingsmechanisme precies bekend is.
Afgezien van het geld is er in principe namelijk geen verschil tussen de vraag waarom een koekje zo smaakt als 'ie smaakt en de vraag waarom een stekkerblok klinkt zoals 'ie klinkt.
Een koekje is niet zo duur en daar worden geen, tot nu toe, 12 bladzijden aan besteed door een stel mensen met een hobby die het niet met elkaar eens zijn.
Proefondervindelijk bewijs is ook goed. Daar mag ik tenslotte ook aan mee doen.
Mijn vraag, hoe komt het dat de trillingen van het stekkerblok van invloed kunnen zijn op het geluid, blijft staan. Waar blijven die trillingen.
Er is iemand geweest die last had van trillingen in het stekkerblok, daarom is er een houten blok gemaakt tegen die trillingen. Hoe is diegene erachter gekomen dat het stekkerblok het probleem was en waarom.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

#168
Citaat van: renes59 op januari 16, 2010, 12:46:47
Een koekje is niet zo duur en daar worden geen, tot nu toe, 12 bladzijden aan besteed door een stel mensen met een hobby die het niet met elkaar eens zijn.
Proefondervindelijk bewijs is ook goed. Daar mag ik tenslotte ook aan mee doen.
Misschien verstaat de gemiddelde liefhebber van  koekjes  de kunst van het genieten wel beter dan sommige liefhebbers van   hifi? :wink:

renes59

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 16, 2010, 12:50:04
Misschien verstaat de gemiddelde liefhebber van  koekjes  de kunst van het genieten wel beter dan sommige liefhebbers van   hifi? :wink:
Ja dat denk ik ook.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

viceadmiraal61

we kunnen de discussie sluiten..de trillingen in het stekkerblok zijn bij nader onder zoek van de vibatoren te
komen van onze buitengewoon..(binnen is ze is ze ook)mooie buurvrouw te zijn..stop de persen voor dit
laatste nieuws........

wim peu your in the computitiekksyiababnanhnuud..allemachtig hoe schrijf je dat......

Sander

Nou Nou een verslag in music emotion over het marantz forum.

Gaaf!

Ik zou me graag opgeven maar ga bijna weer naar me ouders terug verhuizen dus kan niet echt foto's leveren van een mooie luister ruimte.

100% marantz dat dan weer wel :)
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Mexicaanse Hond

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 16, 2010, 13:55:58


wim peu your in the computitiekksyiababnanhnuud..allemachtig hoe schrijf je dat......
Net zoals je het zegt, Fritz...

viceadmiraal61

competition ..als je niet vals ben en niet bijt kan je ook mee in de competition..because if a man love his
dog he can not be bad

Mexicaanse Hond


WimPeu

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 16, 2010, 14:13:08
competition ..als je niet vals ben en niet bijt kan je ook mee in de competition..because if a man love his
dog he can not be bad

Hee Fritz, cool. Ik hou zelfs van mijn beide honden kun je nagaan. :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Citaat van: renes59 op januari 16, 2010, 12:46:47
Een koekje is niet zo duur en daar worden geen, tot nu toe, 12 bladzijden aan besteed door een stel mensen met een hobby die het niet met elkaar eens zijn.
Proefondervindelijk bewijs is ook goed. Daar mag ik tenslotte ook aan mee doen.
Mijn vraag, hoe komt het dat de trillingen van het stekkerblok van invloed kunnen zijn op het geluid, blijft staan. Waar blijven die trillingen.
Er is iemand geweest die last had van trillingen in het stekkerblok, daarom is er een houten blok gemaakt tegen die trillingen. Hoe is diegene erachter gekomen dat het stekkerblok het probleem was en waarom.
Weet iemand het?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

mahansz

elke keer als ik dit soort discussies lees, dan moet ik gelijk denken aan het placebo-effect. In de medische sector is dit fenomeen volledig geaccepteerd, zowel de aanvrager van het medicijn als de gebruiker. Als de gebruiker vindt dat het werkt, ook al bevat het geen werkzame bestanddelen, prima toch? Aanvrager blij, gebruiker blij, industrie blij, wat wil je nog meer....
Waarom er altijd zoveel strijd is omtrent tweaks in de audio-industrie is me altijd een raadsel gebleven, laten we het gewoon accepteren  :lol:

Ps. hiermee zeg ik dus niet of het stekkerblok wel of niet werkt/trillingen elimineert/schonere stroom oplevert/of wat dan ook, zou me eigenlijk ook niet zoveel interesseren. Als men vindt dat het beter is en hiervoor wil betalen, prima toch? Zo niet, dan niet!  hello
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

JohnWx

Citaat van: renes59 op januari 16, 2010, 12:46:47
Een koekje is niet zo duur en daar worden geen, tot nu toe, 12 bladzijden aan besteed door een stel mensen met een hobby die het niet met elkaar eens zijn.
Proefondervindelijk bewijs is ook goed. Daar mag ik tenslotte ook aan mee doen.
Mijn vraag, hoe komt het dat de trillingen van het stekkerblok van invloed kunnen zijn op het geluid, blijft staan. Waar blijven die trillingen.
Er is iemand geweest die last had van trillingen in het stekkerblok, daarom is er een houten blok gemaakt tegen die trillingen. Hoe is diegene erachter gekomen dat het stekkerblok het probleem was en waarom.

Je ziet het vanaf de verkeerde kant denk ik, althans als je het zo wil en kan benaderen
Als je alle stekkers in een blok doet heb je erg veel straling als je er een pole checker bij houd als je het in koper doet is het weg en als je net ontdekt dat hout op een of andere manier iets met het geluid doet baat het niet schaad het niet !

De overtuiging tussen een houten/koperen of koperen of kunstof stekkerblok heb ik nog niet ik denk wel dat je door een zeer goed afscherming dingen uit sluit

John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: mahansz op januari 16, 2010, 16:25:01
elke keer als ik dit soort discussies lees, dan moet ik gelijk denken aan het placebo-effect. In de medische sector is dit fenomeen volledig geaccepteerd, zowel de aanvrager van het medicijn als de gebruiker. Als de gebruiker vindt dat het werkt, ook al bevat het geen werkzame bestanddelen, prima toch? Aanvrager blij, gebruiker blij, industrie blij, wat wil je nog meer....
Waarom er altijd zoveel strijd is omtrent tweaks in de audio-industrie is me altijd een raadsel gebleven, laten we het gewoon accepteren  :lol:

Ps. hiermee zeg ik dus niet of het stekkerblok wel of niet werkt/trillingen elimineert/schonere stroom oplevert/of wat dan ook, zou me eigenlijk ook niet zoveel interesseren. Als men vindt dat het beter is en hiervoor wil betalen, prima toch? Zo niet, dan niet!  hello


hello pompom hello pompom hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject