monster m550i is dat wat?

Gestart door lo, december 13, 2009, 10:36:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lo

Op dit moment heb ik van monster de interlinks m550i als stereo (RCA)  en balanced kabel als demo om het verschil te testen.
Is dat wat zo'n monster kabel?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dennis E36

Het is wel een low-budget kabel hoor. De M550i XLR kost bijvoorbeeld € 89,95 voor 1 meter....standaard kabeltje zou ik zeggen.
Niets speciaals, maar kan overigens wel gewoon goed zijn werk doen!

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marantz 81

ik zou wel voor een hoogwaardigere RCA /XLR gaan als ik jou was , voor de apparatuur die je hebt staan  :-)

misschien gewoon aan de dealer vragen waar je de accuphase hebt gekocht of je paar hoogwaardige interlinks tussen 300 en 1000 euro kunt lenen om verschillende merken te beluisteren ,hetzelfde geld ook voor de speaker kabels ,zou eens advies aan edwin of fritz de with vragen  :wink:


Dennis E36

Informeer eens naar John van Gent kabels, hier heb ik veel schik mee! Recensies zijn vaak zeer lovend!
Kabels zijn ook relatief goedkoop t.o.v. de merken waar de JvG's mee kunnnen concureren.


http://www.jvg-kabels.nl/ voor mee info!
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

xander32


Bearke65

Hoi Io

Dat type kabel van Monster ken ik niet, heb wel ervaring met andere Monster kabels. Los van het feit dat ik de kabel in geen verhouding vind staan tot de rest van de set zul je met Monster een wat dikker aangezette warmere sound hebben. Daarbij hebben de goedkopere Monsters een relatief hoge noisefloor en zijn ze niet erg dynamisch. Uiteraard zijn het je oren die bepalen wat het beste klinkt, maar ik zou, gezien de kwaliteit van je set, eens rustig te tijd nemen om kabels met elkaar te vergelijken (nee: niet even aansluiten, luiteren, loskoppelen en een andere kabel aansluiten maar een week of zo eerst "leven' met de ene kabel, en dan eens met de andere). Kies ook eens uit diverse prijsklassen en bepaal dan wat

Schone stroom: besteed daar ook aandacht aan! Edwin en ik kunnen beiden beamen wat voor een verschil dat maakt.

Welkom in de exiting world van High End muziekreproductie ...
MvG

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

lo

De monsterkabels kosten inderdaad ongeveer 89 euro. Heb ze als demo te leen gevraagd maar was niet van plan ze te kopen maar wilde toch diverse meningen toetsen :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Bearke65

Citaat van: lo op december 13, 2009, 14:06:23
De monsterkabels kosten inderdaad ongeveer 89 euro. Heb ze als demo te leen gevraagd maar was niet van plan ze te kopen maar wilde toch diverse meningen toetsen :-D

groet,

lo
Dat is altijd verstandig! Kabels die wellicht zouden kunnen matchen als ik je setcombi lees: Siltech, Tara Labs, Harmonic Technology ... ik zou in ieder geval kiezen voor neutrale en snelle kabels.
Veel luisterplezier met je mooie set!

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

HiFi gek

LO

Als ik binnenkort bij jouw langs komt om naar jouw mooie set te komen luisteren , dan neem ik zoals wij al afgesproken hadden mijn eigen kabels mee .

Te weten .

Voor de cd speler , netsnoer van Siltech -Ruby Hill G6 (satt versie) .
Voor de versterker , ook een Siltech netsnoer - Ruby Hill G6  (satt versie) .

Interlink van Kharma : KIC-Reference-1A   (rca uitvoering) .


Speakerkabel en mijn PS-Audio net filter neem ik niet mee , dat wordt te lastig helaas .

Ik zal ook de BNC afsluitplug meenemen om in de externe dac aansluiting  van de SA7-S1 te doen .
En een aantal koperen hulzen zal ik meenemen .

Zorg er trouwens ook voor dat je tegen die tijd je SA7-S1  aan de aarde hebt gekoppeld met een los aarde snoer achter op het chassis , die je dan in een randaarde stopkontakt steekt .
Als het niet helemaal duidelijk is met dat aarde snoer dan plaats ik wel een foto hoe ik het heb gedaan op mijn cd speler .
Niet vergeten om die aarde kabel te maken hé .




Groeten  EDWIN  B  

lo

Dank aan een ieder voor het meedenken en de goede adviezen pompom

Edwin, afgesproken :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

dat gaat waarschijnlijk een heel groot verschil maken als edwin langs komt

toen ik bij edwin ben wezen luisteren heeft hij mij allemaal uitgelegd wat de verschillen waren  :-)


byebye

Bearke65

Citaat van: lo op december 13, 2009, 16:08:56
Dank aan een ieder voor het meedenken en de goede adviezen pompom

Edwin, afgesproken :yes:

groet,

lo
You're welcome en een leuke luistermiddag /avond bij Edwin. Dat zal met al die extra's die Edwin gaat meenemen wel erg geslaagd worden!

grtzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

MadVillain

Ik persoonlijk zou eerst lekker met een "simpele kabel" spelen en na een tijdje pas een highend uitvoering.
Zo doe ik dat ook altijd, en dan ervaar ik het verschil het beste.

lo

Doe ik ook hoor. Heb zojuist de monster rca en xlr weer verwijdert en speel nu weer met mijn oehlbach nf 214. Ook geen dure maar hij doet het goed :-D. Nu even van de gelegenheid gebruik gemaakt om te testen HB en te kijken hoe xlr tov rca is.
Ben echter wel benieuwd wat het wordt als Edwin met zijn spullen komt :evil:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

IK ben vooral benieuwd of mijn 2 Siltech netsnoeren op jouw set dezelfde grote winst geven als op mijn set .

Als ik het goed had begrepen laatst gebruik jij voor jouw cd speler en de versterker nog steeds de standaard meegeleverde netsnoeren ?
Dan worden de verschillen heel groot .

Ik gebruikte voordat ik de 2 Siltech netsnoeren kocht een Nordost - Shiva op de SA7-S1 en een Van den Hul - The Mainstream op de Accuphase E-408 .
Toen de beide Siltech netsnoeren erop gingen waren de verschillen bij mij behoorlijk groot , zo groot zelfs dat ik dit nooit niet verwacht had .



Groeten  EDWIN  B