Stereo kwaliteit van SR5004 valt wat tegen

Gestart door whatu1tme2b, december 02, 2009, 20:38:22

Vorige topic - Volgende topic

whatu1tme2b

Hoi,

Ik heb sinds kort een SR5004. Voor HiFi geluid gebruik ik twee Magnat Zero-4 speakers (aangesloten op front-B). Voor TV en film gebruik ik een Canton Movies CX-60 set.

Voor film en TV is het allemaal prima, maar het HiFi stereo geluid valt een beetje tegen. Ik had hiervoor een 20 jaar oude stereo versterker (Technics SU-V460) en die had een beter geluid. Ik heb al van alles geprobeerd met de settings, maar krijg het niet naar wens.

Ligt het aan mij of is HiFi stereo geluid via een A/V receiver, zoals mijn Marantz, toch minder dan via een gewone analoge stereo versterker? De dynamiek lijkt beter en de bassen klinken veel 'ronder'.

xander32

Citaat van: whatu1tme2b op december 02, 2009, 20:38:22
Hoi,

Ik heb sinds kort een SR5004. Voor HiFi geluid gebruik ik twee Magnat Zero-4 speakers (aangesloten op front-B). Voor TV en film gebruik ik een Canton Movies CX-60 set.

Voor film en TV is het allemaal prima, maar het HiFi stereo geluid valt een beetje tegen. Ik had hiervoor een 20 jaar oude stereo versterker (Technics SU-V460) en die had een beter geluid. Ik heb al van alles geprobeerd met de settings, maar krijg het niet naar wens.

Ligt het aan mij of is HiFi stereo geluid via een A/V receiver, zoals mijn Marantz, toch minder dan via een gewone analoge stereo versterker? De dynamiek lijkt beter en de bassen klinken veel 'ronder'.

In het algemeen klopt jouw bewering: een stereo amp klinkt vaak beter dan een receiver.
T.b.v. stereo zou ik echter niets doen met specifieke settingen: alleen Pure Direct gebruiken.
Voorts kan het ook de combi zijn van de SR met jouw speakers wellke misschien niet lekker matchen.

Sander.

whatu1tme2b

Een mogelijke oorzaak kan nog zijn dat ik 4 Ohm speakers heb, terwijl de A/V receiver 6/8 Ohm speakers zou moeten hebben. Ik weet niet of dat invloed heeft op de stereo geluidskwaliteit.

Stadium III

Als je Speaker B aanzet en A uitzet en pure direct gaat draaien dan moet het goed zijn
Fase end goed van de speakers /plaatsing ok

Het kan aan de match liggen maar daar denk ik niet zou gou aan

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

whatu1tme2b

Ik heb pure direct nog niet geprobeerd, maar daar ga ik even mee spelen. Ik heb er een DV4003 DVD/CD speler bij, maar volgens mij zou die kwalitatief goed genoeg moeten zijn om CD geluid goed te laten klinken.

Stadium III

Met een losse cd speler kun je zeker meer winst halen als een dvd speler
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

met een CD5003 klinkt het wel beter ,maar het blijft een home cinema versterker en klinkt stereo gewoon stukken minder maar daar worden ze ook niet voor gebouwd  ,heb zelf een SR5002 gehad hele mooie en ook goede versterker ,maar in stereo  nopompom

joep

Heb vroeger een SR-12 gehad welke redelijk stereo kon weergeven. Natuurlijk niet op het niveau van de PM-11. De SR was gebouwd voor het boem knal zap plof gedoe. Wil je echt stereo, dan kom niet om een stereo versterker heen.

Dennis E36

Citaat van: joep op december 03, 2009, 17:45:48
Heb vroeger een SR-12 gehad welke redelijk stereo kon weergeven. Natuurlijk niet op het niveau van de PM-11. De SR was gebouwd voor het boem knal zap plof gedoe. Wil je echt stereo, dan kom niet om een stereo versterker heen.

stupid

En ik weet nog wel een goede stereoversterker :angel:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marvin

ik heb nu een PA-versterker aan de pre-out van m'n 8300 hangen, erg veel merk je er niet van eigenlijk.
pas als je héél erg hard speelt dan perst hij de Marantz in de hoek.
maar als je niet héél hard luisterd en niet van die moeilijke aanstuurbare speakers eraaan knoopt, dan moet een receiver voldoen.
nu zit er ook wel degelijk een verschil tussen een 5000 serie en een 8000 natuurijk,
maar ik ben ook zo'n dwaas die er conussen ter groote van een windmolen aan hangt.
doe je dat niet dan heb je minder problemen....  :-D
m'n receiver pomt 130 watt per kanaal, of dat op alle kanalen aangestuurd is denk ik niet.
maar dat zal hij ook weinig hoeven doen, 130 watt 6-ohm op alle kanalen tegelijk aansturen.
daarintegen leverd die PA-bak 550 watt  8-ohm per kanaal, beide kanalen aangestuurd.
dat merk je pas echt wanneer je je ramen moet vervangen, de glaszetter is net weg.....  clown1

WimPeu

Citaat van: joep op december 03, 2009, 17:45:48

Toch denk ik dat een SR-12 in stereo niet onder doet voor een PM-7001 ed. Het ligt eraan op welk niveau je stereo wilt draaien. Het is imho. niet zo dat welke SR ook altijd onder doet voor welke stereo amp ook.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: marvin op december 03, 2009, 20:32:25

daarintegen leverd die PA-bak 550 watt  8-ohm per kanaal, beide kanalen aangestuurd.
dat merk je pas echt wanneer je je ramen moet vervangen, de glaszetter is net weg.....  clown1

Go Marvin Go.... :-D notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Ad58

Ikzelf heb ook een surround receiver, een Harman Kardon AVR 335 die 70 echte Watten per kanaal levert in de stereo modus. Ik heb hier een Marantz SA 7001 KI op aangesloten middels analoge bekabeling. Mijn frontspeakers betaan uit twee Infinity's Beta 50. Beluisterd via de stereo direct mode geeft dit toch een hele mooie stereo sound hoor.
Hoe heb je je CD speler aangesloten? Als een digitale interlink gebruikt, zoals optisch of coax, ga je gebruik maken van de DA omzetter in de versterker. Gebruik je een analoge interlink, dan luister je naar de DA-omzetter van je CD speler, die vaak beter is. Luister ook eens naar verschillende CD's, de ene opname is de andere niet.

Marvin

Citaat van: WimPeu op december 03, 2009, 21:52:38

Go Marvin Go.... :-D notworthy

dat gemierenneuk met Hifi, weg met die rommel.
ik blaas hier alles en iedereen naar de eeuwige jachtvelden, of dat nu via een DAC van de cd-speler gaat of via die van de receiver.
knappe vent die het verschil (hier) uberhaubt hoort....

Ad58

Eens een miereneuker, altijd een miereneuker..... byebye