Dat de decoder voor een (groot) deel het uiteindelijke resultaat bepaalt kan ik me geheel in vinden.
Sinds een paar dagen XMBC op de HTPC geintalleerd en de optie aangezet om het geluid digitaal door te sturen naar de Marantz.
Ik zie nu bij alle films die ik afspeel keurig het DD of DTS lampje aan gaan en het is een wereld van verschil.
De Marantz (SR 5003) doet zijn werk zeer goed. Het geluid komt veel meer los van de speakers dan toen de PC het zelf decodeerde.
(zelf m'n vriendin maakte er een opmerking over, en dat is heeeel wat aangezien ze film kijken ook prima vind als het geluid uit de TV komt)
Bij DTS tracks heb ik wel veel meer het idee dat de surround channels meer meedoen dan bij DD.
Afentoe lijkt het een beetje geforceerd te klinken bij DD en komen de surround channels alleen bij bepaalde efecten tot leven.
Zit daar mischien ook verschil in tussen die 2 formaten? Dus niet alleen de bitrate maar het hele process van het masteren van de audio tracks?
@Marvin,
Waar staat dat sticky topic dan? Dat wil ik graag eens doornemen, had even gezocht op DTS maar zag 'm zo snel niet staan.
O en Excuse my n00bism, ben pas sinds 3 (of is het alweer 4) maanden bezig met HT, dus vergeef me als ik nu een discussie/poll open die al tig keer gevoerd is ...