de meest ideale surroundopstelling

Gestart door mahansz, september 11, 2007, 19:03:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mahansz

ik was benieuwd naar wat voor jullie de meest perfecte surround-opstelling zou zijn. Reden hiervan is o.a.de werking van de bose 3-2-1 set. Deze bose-set beweerd home-cinema surround te creeeren door 2 speakers (dmw weerkaatsing via de muren........).
Wat is nou de meest ideale opstelling? 5.1 ? 6.1 ? 7.1 ? en hoe zit het met de plaatsing van de speakers?
Zo moet het volgens mij iig niet:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Stadium III

Het 3-2-1 systeem werkt idd met weerkaatsing
Ik heb dat systeem 2x gehoord bij een dealer en bij mijn oom

Ik vondt het 3 x niks!
Verder vindt ik de bassmodule die erbij zit zeer groot en lelijk !
En het klinkt gewoon niet !

Verder de beste opstelling is voor mij 5.1
Waarom : Ik heb geen ruimte voor 6.1/7.1

Mijn voorkeur gaat uit naar een systeem die je natuurlijk het beste kunt integreren met je luisterruimte

6.1 vindt ik weinig meerwaarde hebben (zelf 6.1 gehad)
7.1 vindt ik mooi en zeker de moeite waard als je de ruimte voor hebt

De plaatsing opzich is altijd het fijnste als ze adem hebben om te werken en een subwoofer in de hoek

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mahansz

klinkt logisch, persoonlijk denk ik ook dat 5.1 prima is. Maar 'k heb er verder geen ervaring mee, vandaar de vraag :lol: :lol:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

dmeerpa

Een goeie 7.1 zal beter klinken, als je ze ideaal plaatst. Dat beteken dat de afstand tussen de luisterplaatst en elke speaker gelijk is.

Je tekent een virtuele cirkel, plaatst uw 7 speakers erop, en gaat in het midden van die cirkel zitten. Maar de meest woonkamers laten zulke ideale posities niet toe
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

Daarom kan 5.1 beter zijn !

Makkelijker te plaatsen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

audiof. zonder budget

5.1,6.1 of 7.1.... 7.1 is het meest fraaie voor de beleving, echter de vrouwelijke wederhelft zal het daar niet mee eens zijn. Aangezien ( meest ideale) alle afstanden gelijk dienen te zijn, komen er luidsprekers op de meest vreemde plaatsen te staan.... iets dat meestal ( uitzonderingen daar gelaten) niet door onze betere helft ( lees;vrouw) geaccepteerd wordt.

Wat dat betreft is 5.1 een goede oplossing...die ook meestal (soms na gewenning en lobby-en hahaha ) goed te realiseren is... de meeste kamers hebben tenslotte 4 hoeken waarin redelijk eenvoudig een weergever te plaatsen is, de center in de buurt van je set of tv lukt ook altijd nog wel...
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

joep

Bose is leuk voor aktiefilms met een hoop boem en bang. Gaat het je alleen daarom dan is het echt genieten. Weet wel dit heeft niets met muziek van doen.
Het is een goede oplossing als je apart en goede stereo installatie hebt. Deze twee systemen staan totaal los van elkaar.
Wil je niet alles dubbel in je kamer en het beste van beiden dan zul je voor een SR systeem moeten kiezen.
Ik ga er even van uit dat je geen vrijgezel bent en dat ook niet straks wilt worden. Dan kun je het beste voor een 5.1 gaan.
Ik heb een SR-14 (5 x 140 watt) staan met DV-17 (te koop trouwens) ik gebruik geen sub maar wel 2 erg grote speakers voor. Dus eigenlijk ben ik voor een 5.0 gegaan. Dit werkt prima, zowel voor gewone CD's als (muziek) DVD's. Verder heb ik ook nog een SA-15S1 om mijn SACD's te kunnen draaien.

SoundZ

Citaat van: joep op september 20, 2007, 11:08:45
Bose is leuk voor aktiefilms met een hoop boem en bang.

Correctie: Bose is nooit leuk!  :mrgreen:


@audiof. zonder budget: de vrouwelijke wederhelft moet niet zo zeuren. Dat geouwehoer over de kleur van de auto, de grootte van de speakers, allemaal pure penisnijd. Met emancipatie komen ook verplichtingen. Gelukkig bestaan er zoiets als huwelijkse voorwaarden. Daar kun je als man prima je vetorecht in vastleggen. Het is geven en nemen in de liefde en zij is niet de baas.

15" Tannoy dualconcentrics rule en worden niet verwijderd. Er mogen voor 5.1 - 7.1 nog wel exemplaren worden toegevoegd. Desnoods maken we van de slaapkamer weer een oude gezellige bedstee. Dat scheelt een hoop ruimte en is nog romantisch ook. :mrgreen:

joep

Citaat van: SoundZ op december 26, 2007, 02:30:55
Correctie: Bose is nooit leuk!  :mrgreen:


@audiof. zonder budget: de vrouwelijke wederhelft moet niet zo zeuren. Dat geouwehoer over de kleur van de auto, de grootte van de speakers, allemaal pure penisnijd. Met emancipatie komen ook verplichtingen. Gelukkig bestaan er zoiets als huwelijkse voorwaarden. Daar kun je als man prima je vetorecht in vastleggen. Het is geven en nemen in de liefde en zij is niet de baas.

15" Tannoy dualconcentrics rule en worden niet verwijderd. Er mogen voor 5.1 - 7.1 nog wel exemplaren worden toegevoegd. Desnoods maken we van de slaapkamer weer een oude gezellige bedstee. Dat scheelt een hoop ruimte en is nog romantisch ook. :mrgreen:


Hoe was het om de Kerst alleen te moeten zijn?

Maurice

Citaat van: joep op december 26, 2007, 11:39:03
Hoe was het om de Kerst alleen te moeten zijn?
:schater: :schater:

(PS. voeg de volgende keer wel een smiley toe, deze bijvoorbeeld:  clown1
Komt namelijk wat vriendelijker over)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Citaat van: Maurice op december 26, 2007, 16:19:10
:schater: :schater:

(PS. voeg de volgende keer wel een smiley toe, deze bijvoorbeeld:  clown1
Komt namelijk wat vriendelijker over)
stupid
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Arnoud-(KoyBoy)

Citaat van: SoundZ op december 26, 2007, 02:30:55
Correctie: Bose is nooit leuk!  :mrgreen:


@audiof. zonder budget: de vrouwelijke wederhelft moet niet zo zeuren. Dat geouwehoer over de kleur van de auto, de grootte van de speakers, allemaal pure penisnijd. Met emancipatie komen ook verplichtingen. Gelukkig bestaan er zoiets als huwelijkse voorwaarden. Daar kun je als man prima je vetorecht in vastleggen. Het is geven en nemen in de liefde en zij is niet de baas.


Zow das pas een uitspraak!!!! HB
Dat wordt weer 2 weken beeld zonder geluid en een dove linkerhand voor het r*kken!!! :-D :-D :-D

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

gerard

voorlopig blijft het bij mij nog stereo!
5.1 lijkt me wel leuk maar mijn vrouw vind 2 luidsprekers meer dan voldoende in de woonkamer, snap je dat nou?? nonono
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4