Luistertest gedaan bij Hobo hifi

Gestart door Marantz 81, november 22, 2009, 13:21:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

gisteren ben ik bij hobo hifi geweest in rotterdam , ik zat te denken om over te stappen op monitoren maar daar was ik al snel van genezen  nopompom

focal 806v
B&W
Dynaudio
eltax

tussen de 350 en 500 euro stuk

de apparatuur die er stond was een PM8003 en SA8003  kon gewoon op mijn gemak luisteren mog zelf de apparatuur bedienen cd,s wisselen en overschakelen naar de verschillende speakers

Deze speakers heb ik beluisterd

B&W 685 ( 500 euro )
DALI lektor 6 ( 500 euro )
FOCAL Chorus 816v of 826 v  ( 800 euro )
klipsch WF34 ( 600 euro )
audio psychic ( 1000 euro )
eltax ? (waren 1000 euro)
monitor audio RX6 ( 675 euro )

prijzen per stuk  :wink:

had diverse CD,s meegenomen die ik ook goed ken , pink floyd ,enya ,andrea bocelli ,tiejsto, simpley red ,en hun hadden nog dire straits

B&W  685 vondt ik tegenvallen beetje wollig en scherpe hoge tonen

dali lektor 6 klonk redelijk maar beetje vlak en het laag niet mooi

Focal  goede speaker maar vondt de diepgang niet mooi en hoge tonen te scherp wel mooie tonale balans ,wat me nogal tegenviel want vondt ze met car audio in deze serei altijd erg goed

klipsch scherpe hoge tonen en stemmen kwamen wel mooi over weinig laag


audio psychic  mooi in balans confronterend maar weinig laag en niet mijn speaker wel erg goed

eltax  vondt ik gewoon helemaal niks

monitor audio RX6 , die vondt ik met kop en schouders boven alle uitsteken DE tonale balans mooie warme en swingende diepgang nergens scherpte waarneembaar en alles komt rustig en mooi naar voren toe ,macht gewoon perfect met marantz en klanktechnisch helemaal mijn speakers , alleen nu eerst even gaan verder sparen  :yes:

groeten Arjan


WimPeu

Ik weet niet of jij ook on-line dingen koopt maar even naar Kieskeurig gaan bespaard je zo €300,-  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

zo,n aankoop doe ik niet online  :wink: en betaal liever wat meer en dat ik goed geholpen wordt op mijn gemak de juiste keuze kan maken en geadviseerd wordt ,en dat was helemaal in orde bij Hobo  :-)  die paar honderd ben je ook zo vergeten want je doet er jaren mee  byebye

xander32

Citaat van: Marantz 81 op november 22, 2009, 15:09:12
zo,n aankoop doe ik niet online  :wink: en betaal liever wat meer en dat ik goed geholpen wordt op mijn gemak de juiste keuze kan maken en geadviseerd wordt ,en dat was helemaal in orde bij Hobo  :-)  die paar honderd ben je ook zo vergeten want je doet er jaren mee  byebye
Voor een deel ben ik het met jou eens maar als ik een prijsverschil heb van meer dan €450,- op een speakerset (mijn huidige) of €250,- op een tv (de Pana) dan is dat voor mij de grens. Ik ben bereid een deeltje extra te betalen voor service maar wel tot op zekere hoogte.

Het is niet chique van mij maar ik heb om tot een keuze te komen betreffende de speakers, een aantal keren geluisterd bij een inloopwinkel, mijn keuze gemaakt en vervolgens de speakers besteld middels het internet. Het verdient geen schoonheidsprijs maar het prijsverschil was zelfs na enige tegemoetkoming door betreffende inloopwinkel nog meer dan die €450,- ...

Hetzelfde gebeurde met de koop van de Pana - de dealer hanteerde de adviesprijs en wou mij niet tegemoet komen - dan ben ik snel klaar.


Sander.

Marantz 81

volgens mij heb ik naar de RX8 zitten luisteren van monitor audio :roll:

want zat op de nederlandse site te kijken van hun en daar is de adviesprijs 675 euro voor RX8  en RX6 525 euro

gerard

#5
Monitor Audio, mooi spul hè  :yes:  :-D

Ik vond ze ook beter dan de Focal 816
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Martin

Citaat van: Marantz 81 op november 22, 2009, 13:21:21
gisteren ben ik bij hobo hifi geweest in rotterdam , ik zat te denken om over te stappen op monitoren maar daar was ik al snel van genezen  nopompom

focal 806v
B&W
Dynaudio
eltax

tussen de 350 en 500 euro stuk

groeten Arjan



Hoi.

Ga ook eens luisteren bij Audio Gallery op de nieuwe binnenweg, als je toch nog de tijd hebt zou ik zeker ook ff daar luisteren.

Die hebben ook Focal en Dali Ikon staan maar ook Paradigm de monitor serie, ik had zelf van dat laatste nooit gehoord maar ik was wel gelijk verkocht ( met toestemming van mijn vriendin natuurlijk ;) )

Groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Martin

JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

henk65

jammer dat je de cm 1 van b&w niet uitgeprobeerd hebt, ook ik was zeer sceptisch bij het zien van dit kleintje, ik heb lang getwijfeld tuusen de dali ikon en de cm 1, maar geloof me i.c.m. met een pm 17 versterker een erg moeilijk te kloppen duo voor deze prijs, dus als je weer gaat..... laat me dan weten wat je ervan vond, en als je de kans hebt luister ook eens naar "vroemen"speakers vele malen duurder, ook erg klein maar nog ongelooflijker dan de cm 1 succes met je zoektocht verder, gr Henk

Marantz 81

hoi  ja is zeker mooi spul  :yes: :-D  hello  HLP

enigste speaker die ik nog wil luisteren voordat ik die monitor audio,s zou aanschaffen zijn de DLS R55


@ martin   focal en dali vindt ik niet mooi klinken paradigm vindt ik geen mooie speakers , die monitor audio was ik gelijk voor verkocht bij het horen  :-) en werdt alleen maar beter naarmate ik langer luisterde en vergeleek met alle andere speakers

@henk65  B&W  heb ik ook monitoren van geluisterd en zuil maar mijn merk is het zeker niet  :wink:

Marantz 81

Citaat van: Martin op november 22, 2009, 18:26:38
Hier nog een test van Monitor Audio RX6 ( kwam ik toevallig tegen)

http://whathifi.com/Review/Monitor-Audio-Silver-RX6-AV12/



ziet er goed uit die test  :-) alleen jammer dat ze er niet bij zetten hoe groot de ruimte was en welke apparatuur ervoor stond ,ik weet bijvoorbeeld dat ik de DLS R55 nog maar net kan aansturen met mijn PM7001 en die eigenlijk al te licht is

Poldo

Citaat van: Marantz 81 op november 22, 2009, 19:54:10
ziet er goed uit die test  :-) alleen jammer dat ze er niet bij zetten hoe groot de ruimte was en welke apparatuur ervoor stond ,ik weet bijvoorbeeld dat ik de DLS R55 nog maar net kan aansturen met mijn PM7001 en die eigenlijk al te licht is

hoi,

ik ben ook bij Hobo in Rotterdam aan het kijken voor speaker en versterker. Ben je van plan de pm 7001 van marantz te behouden of ook te vervangen?
Ik vind de monitor audio ook verruit het best klinken in de prijsklassen van rond de 1000 euro de paar. Ik zou ook de rx 6 beluisteren, ik weet niet hoe groot jouw ruimte is?

Ik twijfel zelf heel erg om deze prijsklasse achter met laten en te kijken (en sparen!):-D naar de Monitor Audio GS20 en Audio Physic Sitara.

Anders ga ik voor de rx6 met de pm8003, denon pm1500ae of primare i20.

Ben je van plan nog een keer te gaan luisteren bij HOBO? Verder kan ik Snijders hifi aanbevelen in Rotterdam Centrum. Daar hebben ze ook Monitor Audio, Dali, Audio Physic, B&W , ik wil daar ook de Neat Motive 2 speakers beluisteren met een Naim5i versterker.

groet

rob

Marantz 81

hoi,

nee mijn apparatuur ga ik niet weg doen ,dat voldoet prima en kunt wel blijven upgraden  :wink: heb ook al een SR4021 EN SR5002 gehad hiervoor misschien nog wel eens eens de CD5001 vervangen voor een SA7001 KI

er staat trouwens wel een PM7001 met ST7001 te koop hier op het forum  :-)

je kan het allemaal zo gek maken als je wilt ,alleen als deze prijsklasse voorbij gaat worden de vershillen wel steeds kleiner en ga je echt alles horen op je apparatuur en ga jeje eigen ook ergeren aan de meeste commerciele CD,s

nee ga niet nog een keer luisteren bij HOBO heb het al gehoord  :-D alleen weet ik nu echt niet meer of ik nu de RX6 of de RX8 beluisterd heb :roll: als ik naar de prijs kijk zou het de RX8 moeten zijn maar dacht eigenlijk de RX6 beluisterd te hebben , want ze waren 675 per stuk bij HOBO lijkt me sterk dat ze 150 euro boven de advies prijs verkopen ,denk maar even navragen ,wat dat te gaat zit ik ook nog te twijfelen welke dan ook te nemen hou wel van een solide bas  :kwijl: maar als de ruimte te klein is en je hebt teveel geluidsdruk is het ook niet mooi

mijn luisterruimte is nu 15/17 m3 ,en wordt over iets meer als een jaar rond de 25 m3

groeten Arjan




Poldo

Citaat van: Marantz 81 op november 22, 2009, 21:53:45
hoi,

nee mijn apparatuur ga ik niet weg doen ,dat voldoet prima en kunt wel blijven upgraden  :wink: heb ook al een SR4021 EN SR5002 gehad hiervoor misschien nog wel eens eens de CD5001 vervangen voor een SA7001 KI

er staat trouwens wel een PM7001 met ST7001 te koop hier op het forum  :-)

je kan het allemaal zo gek maken als je wilt ,alleen als deze prijsklasse voorbij gaat worden de vershillen wel steeds kleiner en ga je echt alles horen op je apparatuur en ga jeje eigen ook ergeren aan de meeste commerciele CD,s

nee ga niet nog een keer luisteren bij HOBO heb het al gehoord  :-D alleen weet ik nu echt niet meer of ik nu de RX6 of de RX8 beluisterd heb :roll: als ik naar de prijs kijk zou het de RX8 moeten zijn maar dacht eigenlijk de RX6 beluisterd te hebben , want ze waren 675 per stuk bij HOBO lijkt me sterk dat ze 150 euro boven de advies prijs verkopen ,denk maar even navragen ,wat dat te gaat zit ik ook nog te twijfelen welke dan ook te nemen hou wel van een solide bas  :kwijl: maar als de ruimte te klein is en je hebt teveel geluidsdruk is het ook niet mooi

mijn luisterruimte is nu 15/17 m3 ,en wordt over iets meer als een jaar rond de 25 m3

groeten Arjan





hoi Arjan,

Ik heb nu een ruimte van 25 m3, ik heb de rs 8 gehoord (oude model) en de rx 6. Je kunt de rs 8 overigens tegen hele aantrekkelijke prijzen krijgen weet je dat?

Ik denk zelf dat de rx6 voor mij voldoende is en jij hebt zeker de rx8 gehoord want de rx6 is 525 euro ook bij hobo.

groeten

rob

Marantz 81

hoi Rob

ah ok mooi dat ik dat weet dat het de RX8 was ,die luisterruimte bij hobo was een gemiddelde woonkamer dus denk dat het dan prima moet kunnen in mijn toekomstige woning

welke apparatuur heb je nu staan dan ,wat voor verschil hoorde je tussen de RS8 en RX6 ? buiten meer diepgang

want wat ik erover gelezen heeft de RX serie verbeterde tweeter en verbeterde conussen

dat de RS serie stuk goedkoper is momenteel is weet ik  :wink:

groeten Arjan