Dears,
Al een tijdje kom ik regelmatig op dit forum en na alle mooie sets te hebben gezien van leden heb ik eindelijk eens de tijd genomen om mijn Home Theather setje ook eens te posten. Dit zijn mijn 2de stappen in het Home Theather gebeuren maar de eerste in het Digitale Tijdperk
Het audio (en upgrade virus) is al op jonge leeftijd begonnen. geerfd van m'n pa uiteraard ...
Al zolang ik me kan herinneren was ik (en ben ik) gefacineerd van apparaten waar knoppen op zitten, en m'n vader had altijd mooi spul thuis alleen was ik nog echt te klein om dat allemaal te begrijpen.
Zo rond m'n 14de heb ik mijn eerste eigen stereo toren gekocht. Een Akai. Man, wat was ik trots op dat ding
Na een jaar kreeg ik van een klasgenoot een setje Jamo speakers waar de woofers van stuk waren. Bij conrad nieuwe besteld en ze waren weer prima.
Toen ik weer eens bij een neef op bezoek ging zag ik voor het eerst een Dolby Prologic Receiver en film kijken was inene wel heel leuk geworden! Ik dacht meteen: Dit wil ik ook!
Flink aan het sparen geslagen en binnen no time had ik een Yamaha RX-V 392. Aangezien we in dezelfde winkel ook een nieuwe TV kochten kreeg ik voor FL 100,- een JBL Center Speaker en Surround Speakers. De JBL Flix 1.
Daar moesten natuurlijk ook nieuwe Front speakers bij ... die kwamen uiteindelijk in de form van JBL vloerstaande speakers.
In die periode kwam er nog een Sony DVD Speler, Denon CD Speler en iets betere speaker kabels en interlinks.
Daarna ben ik helemaal stereo gegaan. Als Eerst kwam de Musical Fidelity XA-1. De JBL's maakte plaats voor B&W 603 S2's en de Denon CD speler vervangen voor de Musical Fidelity XRay. De Interlinks van merk X werden vervangen voor Van Den Hul en de speaker kabels ook. Hier heb ik jaren heel veel plezier van gehad.
Tot zo'n kleine 3 maanden geleden.
Al een tijdje liep ik met het idee rond om een mooie surround setup te hebben aangezien ik steeds meer films begon te kijken dan dat ik
echt muziek aan het luisteren was. Eerst voor de PC een Logitech z-5500 setje gehaald om eens te kijken of ik het echt wel zo leuk vind als ik dacht. Ja dus ... Maar dan denk je al snel: Dit kan veel en veel beter!
Dus de Musical Fidelity combo maakte plaats voor een Marantz SR 5003 en de TV (Philips 32" breedbeeld) maakte plaats voor een Panasonic 37" Plasma.
Aangezien this topic worthless is without Pics:
De TV
De Receiver:
Teaser
Marantz SR 5003
Hoe het toen stond
En dan moet je dus op zoek naar een Center Speaker en Surround speakers ... (oh, wat is m'n vriendin blij met me zeg
)
Ik wou alles uit dezelfde serie hebben en aangezien de S2 serie niet meer verkocht word werden het 2de handsjes.
Center speaker is de B&W CC6 S2 en als surrounds gebruik ik de B&W 601 S2
Toen heeft het even zo gestaan:
En nadat ik Bob de Bouwer heb uitgehangen staat het er zo bij
De versterker die op de grond staat is die goeie ouwe Yamaha die ik dus nog steeds in bezit heb
De 603 S2
en de 601 S2
Het is nog lang niet klaar allemaal but then again, is it ever?
Alles moet nog netjes afgewerkt worden, kabels moeten weg gewerkt worden, etc.
Dan komen we aan bij de wishlist, want er blijft altijd wat te wensen over.
1. Subwoofer
2. Nexus Stands voor de Surround Speakers
3. B&W LCR 60 S2 Center speaker (niet helemaal tevreden over de CC6)
4. De Loterij winnen
That's all for now folks!