Ik ken de Kef Model One niet, dus weet niet waartoe die in staat zijn. De
huidige KEF en B&W speakerrs kunnen mij niet bekoren. De Kef's komen voor mij juist te kort. Dus ik vrees dat de b&W 685 een teleurstelling zal zijn.
De wharfedales ken ik dan weer wel, en ik ben er zeer tevreden over in combinatie met Marantz. Ik heb de Diamon 9.5 gehad, dus de voorganger van de 10 reeks. Ik denk dat re buiten de looks niet veel veranderd zal zijn, en dat de klank ook wienig of niks zal verschillen. De 9.5 was wel een vloerstaander, voor zijn prijs was dit een goeie speaker. Nu heb ik een 7.0 set uit de top reeks van Wharfedale, de OPUSsen. En dan merk je het verschil in het laag, ik luisterde deze week naar The Eagles - Hell Freezes Over, uit 1994. En wat een laag komt er uit mijn fronts. Je zou denken dat een sub meespeelde, wat niet meer het geval is. Vroeger speelde de sub mee ter ondersteuning, en die zorgde net voor dat tikkeltje extra in het allerlaagste. Maar sinds ik verhuisde is het teveel van het goede.
Ik vermoed dat de 10.2 een mooie en goede speaker is voor zijn geld, maar dat deze niet in vergelijk zal staan met de capaciteiten van de pm17/cd17.
Ik weet niet of je ver van Antwerpen (België) woont, want daar hebben/hadden ze een promotie op de Wharefedale's diamond 9 en EVO reeks (
http://www.cinedream.com/promo.shtml).
De Wharfedla OPUS2-M1 en OPUS2-M2 zullen wel beter presteren, maar kosten meer en zijn ook weer een stuk grootter in omvang.