monitor/boekenplank speakers??

Gestart door henk65, november 17, 2009, 20:20:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vlearmoes

 :-o  :-o  295,=  is wel heel erg goedkoop   deze moeten toch nog wel richting 700 kunnen doen  :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

#16
Nog een center; Model 200 en de 2 rosewood model three`s van marktplaats (1250,=) bieden   en je hebt een set bij elkaar waar je U tegen zegt en menigeen zou  :kwijl: :kwijl:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

mars

oi

check monitor audio eens, met name hun ( vernieuwde ) zilver serie's.

De oude waren al goed :yes: (forumgenoot Gerard heeft ze ook) maar ik heb van het weekend de nieuwste versie's gehoord.........................waanzinnig , je denkt echt als je het niet weet dat er een veel duurdere set staat.
Ik wist dit al , maar toch altijd weer leuk om je door het holografische plaatje wat deze speakers neer zetten te laten verassen

En van die zilver serie is met name het 1 na grootste model een topper en prijs winnaar.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

MadVillain

Ik weet niet hoever je wilt gaan maar er staan al een tijdje Avalon monitors te koop op hifi.nl en marktplaats.

Mooi om te zien en ze zijn schaalbaar. Oftewel, ze gaan alleen maar beter klinken als je verder gaat met je apparatuur.

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/62310/Avalon_Monitor_luidsprekers_.html

Vlearmoes

 :kwijl:   Maar die hang je niet zo maar ff aan je plavond  shutup
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Mexicaanse Hond

Nee, dat zou zonde zijn. Die verkoper heeft wel vaker mooie spullen in de verkoop. Is hij een hobbyist of een handelaar? Hij vraagt in ieder geval behoorlijke prijzen.

Marantz 81


MadVillain

WTF?! 400,-???

Dat MOET een fout zijn! Die dingen staan regelmatig te koop maar alleen maar voor prijzen rond de 1200/1400 euro!

En van deze uitvoering zijn er maar een beperkt aantal gemaakt! Ik zou niet verder zoeken en direct voor deze gaan

henk65

Hallo allemaal, bedankt voor jullie tips en "link"s, er is inmiddels 300 euro geboden voor de kef's en mijn ervaring is dat dit nog wel verder omhoog gaat, en als iemand ze direkt wil hebben bied ik die mogelijkheid ook, dus ik denk dat de 600 euro die jullie aangeven misschien nog wel gehaald wordt, de reden dat ze op e bay staan is omdat je alleen daar serieuze kopers hebt, marktplaats is 9 vd 10 keer een drama ze bieden wel, maar betalen?, en afspraken nakomen? nee daarvoor moet je niet bij marktplaats zijn, maar ik moet dus wel binnenkort nieuwe speakers, die van 400 euro op marktplaats hebben die geen subwoofer nodig, en zijn die echt zo goed??

MadVillain

Vraag Hifigek eens. Hij is de Focal liefhebber. Hij heeft zelf de hogere focal series. Zo'n beryllium tweeter moet echt aan te raden zijn.
Ik zou persoonlijk jezelf niet doodstaren op puur een diepe laagweergave. De rest is ook erg belangrijk. Zelf ga ik eerst voor detail in mid/hoog. En laag komt later wel dmv een sub.

Qua uiterlijk vind ik ze te gek uitzien. Maar qua weergave moeten ze er ook uitspringen. Luisteren is weten, oftewel neem je eigen muziek + misschien eigen versterking en speler mee....

xander32

Citaat van: henk65 op november 20, 2009, 23:30:47
Hallo allemaal, bedankt voor jullie tips en "link"s, er is inmiddels 300 euro geboden voor de kef's en mijn ervaring is dat dit nog wel verder omhoog gaat, en als iemand ze direkt wil hebben bied ik die mogelijkheid ook, dus ik denk dat de 600 euro die jullie aangeven misschien nog wel gehaald wordt, de reden dat ze op e bay staan is omdat je alleen daar serieuze kopers hebt, marktplaats is 9 vd 10 keer een drama ze bieden wel, maar betalen?, en afspraken nakomen? nee daarvoor moet je niet bij marktplaats zijn, maar ik moet dus wel binnenkort nieuwe speakers, die van 400 euro op marktplaats hebben die geen subwoofer nodig, en zijn die echt zo goed??
Prachtige speakers en de BE-tweeters schijnen idd.  :kwijl: te zijn :yes:.
Voor €400,- een no-brainer.


Sander.

henk65

Update, hallo allen, ik heb nieuws, vanmidddag bij hifi time in breda geweest, en... geweldige zaak, vriendelijk en niet opdringerig, de luisterruimte kan beter (wordt aan gewerkt) maar niets is teveel moeite al pratende en testende kwamen we ook op mijn huidige speakers, waar ik van vertelde dat ze op e bay staan, na diverse merken gehoord te hebben oa dali, pcm, en b&w modellen 685 (viel tegen) bleven de cm 1 en de dali ikon2 over en nog 1 tje de "vroemen"maar daar kom ik later nog op terug!! opeens stelde hij me voor om mijn kefs model one om te ruilen! tegen de b&w 685, echter stonden mij de dali ikon en de cm 1 meer aan, en  moest voor beide types dan 200 bijbetalen, en mocht ze ook meteen meenemen om ze thuis te testen, nou thuis dan, echt ongelooflijk zoals dat klinkt (nog veel beter dan in breda) i.c.m. met een marantz pm 17, zelf was ik al van plan om binnen 2 jaar deze set om te ruilen tegen de "vroemen", want die waren in die zaak gewoon niet van deze aarde, net zo groot als de cm1, van steen en ongelooflijk, ik ben ook helemaal van mijn geloof af dat een speaker groot moet zijn, duidelijk dus niet, maar voorlopig houd ik de cm 1, degene die dit hoort gelooft zijn oren en vooral zijn ogen niet, en daar heb ik niets aan overdreven, wie zich wil overtuigen mail me oh en het komt er dus op neer dat ik nu 600 euro teruuggekregen heb, moet de kefs alleen nog brengen :) ps: de vroemen kosten maar 2500 euro vandaar toch maar de cm 1. zover mijn nieuwe hifi trip, greetz Henk.

lo

#27
Citaat van: henk65 op november 21, 2009, 20:12:09
Update, hallo allen, ik heb nieuws, vanmidddag bij hifi time in breda geweest, en... geweldige zaak,

Je bedoelt waarschijnlijk audiotime in de Valkenierslaan? :?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

henk65

inderdaad, foutje (in mijn enthousiasme) sorry

lo

Geen probleem hoor :-D, maar ik dacht even reageren want hifi time ken ik niet in Breda :no:
Heb je met Eric-Jan gesproken?
Heb de vloerstaande vroemen speakers wel een gehoord op de (mini) perreaux "SX25i - 25w Stereo Integrated Amplifier". Indrukwekkend voor een versterkertje wat niet groter is dan een aantal CD doosjes pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.