Update, hallo allen, ik heb nieuws, vanmidddag bij hifi time in breda geweest, en... geweldige zaak, vriendelijk en niet opdringerig, de luisterruimte kan beter (wordt aan gewerkt) maar niets is teveel moeite al pratende en testende kwamen we ook op mijn huidige speakers, waar ik van vertelde dat ze op e bay staan, na diverse merken gehoord te hebben oa dali, pcm, en b&w modellen 685 (viel tegen) bleven de cm 1 en de dali ikon2 over en nog 1 tje de "vroemen"maar daar kom ik later nog op terug!! opeens stelde hij me voor om mijn kefs model one om te ruilen! tegen de b&w 685, echter stonden mij de dali ikon en de cm 1 meer aan, en moest voor beide types dan 200 bijbetalen, en mocht ze ook meteen meenemen om ze thuis te testen, nou thuis dan, echt ongelooflijk zoals dat klinkt (nog veel beter dan in breda) i.c.m. met een marantz pm 17, zelf was ik al van plan om binnen 2 jaar deze set om te ruilen tegen de "vroemen", want die waren in die zaak gewoon niet van deze aarde, net zo groot als de cm1, van steen en ongelooflijk, ik ben ook helemaal van mijn geloof af dat een speaker groot moet zijn, duidelijk dus niet, maar voorlopig houd ik de cm 1, degene die dit hoort gelooft zijn oren en vooral zijn ogen niet, en daar heb ik niets aan overdreven, wie zich wil overtuigen mail me oh en het komt er dus op neer dat ik nu 600 euro teruuggekregen heb, moet de kefs alleen nog brengen
ps: de vroemen kosten maar 2500 euro vandaar toch maar de cm 1. zover mijn nieuwe hifi trip, greetz Henk.