Grappig ja, die reacties op het blauwe forum.
Eigenlijk ontdek ik op de diverse audiofora globaal twee stromingen:
Stroming 1:
Wij geloven niet in dure spullen. Prijzige interlinks zijn alleen maar gemaakt om de fabrikant rijk te maken. Van der Hul, Oehlbach, Monster, noem maar op, allemaal grote onzin. Dure en zogenaamd kwalitatief hoogwaardige versterkers en CD spelers: hetzelfde verhaal . Er zit hooguit verschil in de degelijkheid, klankmatig zul je geen verschillen ontdekken. Diverse blindtesten hebben ook herhaaldelijk aangetoond dat al die doorgewinterde audiofielen niet het verschil kunnen horen tussen dure interlinks of een dropveter. Ook is het verschil tussen een CD speler van € 5.000,- of €50,- niet hoorbaar. Daarvoor is het medium CD te goed. Als je tòch denkt verschillen te horen, zit dat tussen je oren. Het ouderwetse CD formaat is al beter dan het menselijk gehoor. Het verschil tussen SACD en CD is derhalve totaal niet hoorbaar. SACD is louter opgezet om de fabrikanten meer te laten verdienen. En een gestabiliseerde voeding is al helemaal een lachertje. Zielig voor je als je daar allemaal intrapt....
Stroming 2:
Wij geloven wel degelijk in dure spullen. Er zit klankmatig echt wel veel verschil in een dure en kwalitiatief hoogwaardige CD/versterker/speakerinstallatie en een goedkoop setje, dat hoort een blind paard nog wel. Hoe duurder de installatie, hoe meer eisen er uiteraard aan de interlinks worden gesteld, ook dat kunnen wij goed horen. Uiteraard hoort daar een gestabiliseerde voeding bij. Wij horen het verschil tussen CD en SACD heel erg goed. Sterker nog, ik koop allleen nog maar SACD's om die reden en ik heb ook al een fors aantal CD's vervangen door een SACD remastering.
Leuk hoe iedereen audio op zijn of haar manier beleeft....