PM8003-SA8003 en andere vragen...

Gestart door Koen, november 01, 2009, 00:14:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Citaat van: Koen op november 07, 2009, 14:13:45
ja?  :schater: de goedkoopste zeker?  hello

1490€+20€ (verzending)= 1510€

iemand nog beter?
Check wel wat reviews van de winkels. Controleer ook of ze nog echt bestaan ;-)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Koen

Citaat van: Maurice op november 09, 2009, 16:43:50
Check wel wat reviews van de winkels. Controleer ook of ze nog echt bestaan ;-)

doe'k, ik heb ze gemaild en bekijk hoe en hoe snel ze reageren
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

xander32

Heb je al helder voor welke speakers je gaat?

Sander.

Koen

Citaat van: xander32 op november 09, 2009, 18:22:50
Heb je al helder voor welke speakers je gaat?

Sander.

ofwel Focal 807V ofwel Usher X-718


Usher X-718


Focal 807V
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

xander32

Citaat van: Koen op november 09, 2009, 20:37:52
ofwel Focal 807V ofwel Usher X-718


Usher X-718


Focal 807V
Mooie keuze hello. Vast ook een mooie combi met de Marantz versterking en bron.

Sander.

Maks

Ik bemoei me ook nog even met dit topic (als dat zo heet). Ik vind persoonlijk de combi van Marantz met Dynaudio erg mooi. Als het gaat om luidsprekers zelf dan vind ik Totem ook erg mooi. Op het afgelopen VAD heb ik geluisterd naar een klein luidsprekertje van het merk Guru de qm10 als ik me niet vergis wel weer 2000 euro per paar. Maar goed ik begrijp dat het betaalbaar moet. 2ehands misschien en dan dynaudio of totem. Er zijn ook luidsprekers die speciaal voor aan de wand bedoelt zijn en daarmee uitemate geschikt voor kleinere ruimten. Dynaudio en Dali hebben dat. Ook staat er op MP een Harbeth compact monitor een heel mooi zuiltje wat ergens in de 90 tiger jaren is gebouwd. Ik was toen erg onder de indruk en ze zouden nu ergens rond de 250 euro moeten kosten.

Succes en veel luister plezier.

Koen

Citaat van: Maks op november 11, 2009, 12:15:35
Ik bemoei me ook nog even met dit topic (als dat zo heet). Ik vind persoonlijk de combi van Marantz met Dynaudio erg mooi. Als het gaat om luidsprekers zelf dan vind ik Totem ook erg mooi. Op het afgelopen VAD heb ik geluisterd naar een klein luidsprekertje van het merk Guru de qm10 als ik me niet vergis wel weer 2000 euro per paar. Maar goed ik begrijp dat het betaalbaar moet. 2ehands misschien en dan dynaudio of totem. Er zijn ook luidsprekers die speciaal voor aan de wand bedoelt zijn en daarmee uitemate geschikt voor kleinere ruimten. Dynaudio en Dali hebben dat. Ook staat er op MP een Harbeth compact monitor een heel mooi zuiltje wat ergens in de 90 tiger jaren is gebouwd. Ik was toen erg onder de indruk en ze zouden nu ergens rond de 250 euro moeten kosten.

Succes en veel luister plezier.

is niet bemoeien hoor  HB

jah, ik leg mezelf een budget op anders is er geen einde en ik heb ook nog andere hobbies  :gaap:

momenteel heb ik met SA/PM8003 en Usher X-718 2.468 € te spenderen....d'r komen dan ook nog kabels bij
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

Marantz 81

ben je ook in de winkel wezen luisteren naar verschillende merken speakers ,met marantz apparatuur ?

Koen

Citaat van: Marantz 81 op november 12, 2009, 17:24:39
ben je ook in de winkel wezen luisteren naar verschillende merken speakers ,met marantz apparatuur ?

nee

winkel in Diest hebben ze me's ferm genegeerd dus kunnen ze de boom in (ondanks dat ik er al eerder heb gekocht)
Audiomix geweest maar daar waren te weinig verkopers voor de klanten aanwezig.

van Marantz wijk ik niet meer af, vóór de aankoop ga ik wel luisteren naar het verschil tussen Focal en Usher
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

joep

Denk dat Focal de beste is. Luister anders ook eens naar de Focal Chorus 806V. Die is een stuk beter dan de Quad 12L (mijn lievelings boekenplank speaker) en de Kef iq3 maar die laatste is wel een prijsbreker.  De Focal is het beste te vergelijken met de B&W CM1.

Koen

Citaat van: joep op november 12, 2009, 18:31:31
Denk dat Focal de beste is. Luister anders ook eens naar de Focal Chorus 806V. Die is een stuk beter dan de Quad 12L (mijn lievelings boekenplank speaker) en de Kef iq3 maar die laatste is wel een prijsbreker.  De Focal is het beste te vergelijken met de B&W CM1.

Focal is een stuk goedkoper dan Usher! Prijsverschil is 200€, 750€-950€, maar de verkoper garandeert me een GROOT verschil in luisterplezier. Heeft me niks opgedrongen, zei ook dat de Focals goede luidsprekers waren.
Kon zelfs een zo-goed-als-nieuw Focal set kopen voor 675€!

Zit momenteel rond 2500€ voor Marantz PM8003, SA8003 en Usher X-718
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

joep

#42
Zelf gaan luisteren! Liefst thuis. Als je toch voor jaren speakers koopt is dat de enige oplossing.

http://www.hometheaterhifi.com/integrated-amplifiers/637-marantz-pm8003-integrated-amplifier.html?start=4

Jeroen

Op hifi.nl hebben ze net een nieuw paar dali speakers getest, misschien is dat wel iets.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Koen

Citaat van: Koen op november 11, 2009, 13:26:30
is niet bemoeien hoor  HB

jah, ik leg mezelf een budget op anders is er geen einde en ik heb ook nog andere hobbies  :gaap:

momenteel heb ik met SA/PM8003 en Usher X-718 2.468 € te spenderen....d'r komen dan ook nog kabels bij

kabels:

In-Akustik Atmos Air Silver (luidsprekerkabel)
In-Akustik Premium Audio (versterker-cdspeler kabel)

inbegrepen in de prijs
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling