PM8003-SA8003 en andere vragen...

Gestart door Koen, november 01, 2009, 00:14:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

robbie

Ik heb de Mezzo 6 als frontspeakers en de Mezzo 2 als rears. Ik vind uit de 6 magnifiek geluid uit komen in combinatie met de Marantz apparatuur. Heel mooi gedetailleerd geluid, mooi hoog, niet te gekleurd midden en mooie strakke diepe bas. De 2 gebruik ik alleen als rears voor surround, dus daar hoor ik niet zoveel van :-)

Ik heb ze nu nog aangesloten op de SR7001. Binnenkort ga ik toch de overstap wagen naar een aparte stereo versterker. Heb 2 weken geleden de PM-8003 / SA-8003 combi geluisterd samen met de Mezzo 6. In een woord schitterend! Maar heb ook de PM-15S2 / SA-15S2 combi samen met de Mezzo 6 geluisterd. Nog veel schitterender :-D
In ieder geval komen de Mezzo's bij beide combi's echt tot hun recht. Moet nu de keuze maken tussen deze twee sets....moeilijk :?

Maar ja, zoals hier al zoveel hebben gezegd: over smaak valt niet te twisten. Wat voor mij mooi klinkt, kan bij een ander juist heel slecht uitpakken. Is afhankelijk van oortjes en muzieksmaak natuurlijk.

Dus: luisteren, luisteren en luisteren!

Koen

Citaat van: robbie op november 02, 2009, 22:21:43
Ik heb de Mezzo 6 als frontspeakers en de Mezzo 2 als rears. Ik vind uit de 6 magnifiek geluid uit komen in combinatie met de Marantz apparatuur. Heel mooi gedetailleerd geluid, mooi hoog, niet te gekleurd midden en mooie strakke diepe bas. De 2 gebruik ik alleen als rears voor surround, dus daar hoor ik niet zoveel van :-)

Ik heb ze nu nog aangesloten op de SR7001. Binnenkort ga ik toch de overstap wagen naar een aparte stereo versterker. Heb 2 weken geleden de PM-8003 / SA-8003 combi geluisterd samen met de Mezzo 6. In een woord schitterend! Maar heb ook de PM-15S2 / SA-15S2 combi samen met de Mezzo 6 geluisterd. Nog veel schitterender :-D
In ieder geval komen de Mezzo's bij beide combi's echt tot hun recht. Moet nu de keuze maken tussen deze twee sets....moeilijk :?

Maar ja, zoals hier al zoveel hebben gezegd: over smaak valt niet te twisten. Wat voor mij mooi klinkt, kan bij een ander juist heel slecht uitpakken. Is afhankelijk van oortjes en muzieksmaak natuurlijk.

Dus: luisteren, luisteren en luisteren!


bedankt  HB

Mezzo 6 heb ik spijtig genoeg de plaats niet voor....zucht... redface
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

gerard

Ik heb goeie ervaringen met monitor audio.
De voorloper van de RX1 is de RS1, goeie recenties, ff googelen.
Ook 2e hands zeer betaalbaar, zie bijv. http://link.marktplaats.nl/288242134
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

audiofreak1

Marantz - Mordaunt Short is broer - zus combi. Lekker open, baspoort aan de voorkant. Zeer detailrijk. Persoonlijk een zeer mooie combi.
Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable

Koen

Citaat van: gerard op november 03, 2009, 20:45:37
Ik heb goeie ervaringen met monitor audio.
De voorloper van de RX1 is de RS1, goeie recenties, ff googelen.
Ook 2e hands zeer betaalbaar, zie bijv. http://link.marktplaats.nl/288242134

verlies ik veel kwaliteit als de speakers op een kast ipv stand moeten staan?
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

Koen

Citaat van: audiofreak1 op november 03, 2009, 21:34:10
Marantz - Mordaunt Short is broer - zus combi. Lekker open, baspoort aan de voorkant. Zeer detailrijk. Persoonlijk een zeer mooie combi.

ok, bedankt  notworthy
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

mars

#21
Citaat van: audiofreak1 op november 03, 2009, 21:34:10
Marantz - Mordaunt Short is broer - zus combi. Lekker open, baspoort aan de voorkant. Zeer detailrijk. Persoonlijk een zeer mooie combi.

oi

AAAAAh wel nee joh ( met alle respect hoor) .

Maar Marantz /mordaunt short is meer een brand en importeurs combi.

Zelfs Mister Ishiwata zegt dat die mordaunt shorts performance niet zijn cup of tea zijn, en dat ondanks dat hij die ( toch wel indrukwekende ) gebruikt in zijn demo's, zelf voor iets anders zou gaan.


En mijn persoonlijke mening ;
Ik heb dat setje ( met die straal pijp)performance 6 speakers van mordaunt short een tijdje mogen lenen,.  En zelfs op mijn toenmalige classe cap-101 , vond ik ze op z'n zachts gezegd tegenvallen :roll:.
Mochten echt maar dan ook echt niet in de schaduw staan van mijn set mc-systems m3.
hahaha By the way ; het heus niet zo dat ik mijn mc-systems m3 als het speaker walhalla zie, sterker nog ik weet ala minuut wel 10 systemen te noemen die beter zijn als  mijn speakers.

En daarbij kraak ik niet alles van mordaunt short af , ze hebben zelfs erg mooie sytemen gemaakt.


Maar ik ben het eerder met Gerard eens , en probeer eens wat  ''monitor audio'' .
Met name die silver serie is top en zeker als je de kostprijs bekijkt.

grtz mars


edit; er staat bij mediamarkt den haag ( grote markt straat) nog 1 setje performance 6 in  de aanbieding .
Geloof me voor weinig.
Ik mag namens namens hoofd hifi mediamarkt , deze toezeggeing doen; voor mensen van het marantz forum geldt een extra korting er boven op ( en die is niet missselijk :wink:)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

Citaat van: Koen op november 03, 2009, 22:05:03
verlies ik veel kwaliteit als de speakers op een kast ipv stand moeten staan?


oi


ideaal is het niet natuurlijk.

let op je afstraling , vrije ruimte rondom je speaker , luister positie en zo kan ik er nog wel een paar noemen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Koen

ik lees alles met véél belangstelling...BEDANKT notworthy
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

Koen

ok, heb momenteel 3 winkels aangeschreven waarvan er maar 1 reageerde....soms vraag ik me af of handelaars wel WILLEN verkopen?  :?
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

alligator

Voor kleine speakers zou je ook eens kunnen kijken naar de in deze post al eerder genoemde B&W CM5 speakers of zijn kleinere broertje de CM1.
Beide zijn prachtige luidsprekers (heb zelf CM5's in black finish) en combineren bijzonder mooi met Marantz. Geluid is warm en vol. En maak je geen zorgen over kleine speakers en bas, ik heb zelf een grote woonkamer 38m2 en ben elke keer weer verbaasd hoe mooi het laag eruit komt.
Succes :yes:
Marantz - PM15S1 / SA15S1 / ST6003 champagne
Weber & Maurer - AC-01 / LS-03
Bowers & Wilkins - CM5 gloss black

Koen

Citaat van: alligator op november 06, 2009, 08:17:11
Voor kleine speakers zou je ook eens kunnen kijken naar de in deze post al eerder genoemde B&W CM5 speakers of zijn kleinere broertje de CM1.
Beide zijn prachtige luidsprekers (heb zelf CM5's in black finish) en combineren bijzonder mooi met Marantz. Geluid is warm en vol. En maak je geen zorgen over kleine speakers en bas, ik heb zelf een grote woonkamer 38m2 en ben elke keer weer verbaasd hoe mooi het laag eruit komt.
Succes :yes:

ok, staan op het lijstje
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

Koen

amai....de prijzen die ik binnenkrijg en lees zijn wel heel verschillend....

PM&SA8003: 1785€ - 1490€ etc
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Koen

#29
Citaat van: mars op november 07, 2009, 10:07:07
oi

Nou dan is het simpel, ja toch?

ja?  :schater: de goedkoopste zeker?  hello

1490€+20€ (verzending)= 1510€

iemand nog beter?
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling