PM8003-SA8003 en andere vragen...

Gestart door Koen, november 01, 2009, 00:14:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Koen

Dag allen,

ik vond geen introtopic dus effe bij de 1ste post: ik ben Koen uit België, 39 en ik hou van muziek  HB

Mijn eerste set was een Mazantz set, 2dehands gekregen van een oudere broer omstreeks 1987. Erna kwam een Pioneer set die het momenteel nog altijd doet..met haperen en kraken. Cassettespeler is al langer stuk door overmatig gebruik, lees 'Soulshow', 'Ben Liebrand' enz op de Nederlandse radio...jaren geleden

Het wordt dus dringend tijd om te vernieuwen  :yes:

Pioneer heeft de G-clef set, Bose valt af door vele negatieve reviews ivm Hi-Fi...

Ben nu info aan het verzamelen en lezen ivm de 8003's en ik lees véél goeds...

Wat meestal terugkomt is 'véél kwaliteit uit de hogere prijsklasse voor een mooie prijs', kwaliteitscomponenten enz!

Voor mij is ook de USB aansluiting een mooie aanvulling!

Kunnen jullie me bijkomende info geven ivm met deze 2 producten?
Als ik deze koop dienen ze te werken in een kleine leefruimte van enkele m².
Muziekkeuze? Heel sterk uiteenlopend...afhankelijk van de omstandigheden en de gemoedstelling...dance en rock luider...klassiek, ambient stiller...

Luidsprekers dienen ook te worden vervangen!
Tips?
Ik heb de Mordaunt-Short Mezzo 2 beluisterd en die bevielen me qua sound en prijs, 750€

Na rondzoeken vond ik http://www.hofma.info/ waar ze beide verkopen aan scherpe prijzen:
   
Marantz SA 8003: http://www.hofma.info/?menu=article&categoryID=286687&articleID=7745603
Marantz PM 8003: http://www.hofma.info/?menu=article&categoryID=286706&articleID=7745589

kent iemand deze winkel?
is deze winkel betrouwbaar?

veel vragen en ik hoop dat jullie me wat kunnen begeleiden op de juiste weg  notworthy

Koen
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

Maurice

Hallo Koen, welkom op het forum!
Het is een dooddoener, maar vertrouw niet op reviews voor de daadwerkelijke selectie. Ga vooral zelf luisteren, er is zoveel moois te vinden op de markt.
Probeer ook zoveel mogelijk combinaties te luisteren. Elke luidspreker klinkt weer anders op een andere versterker.

Qua versterker en bron heb je denk ik een hele mooie combi. Ik weet echter niet of de genoemde luidsprekers het volle potentieel van deze twee doorgeven.
Je hebt een kleine luisterruimte en een brede muzieksmaak. Dat maakt het er niet makkelijker op, maar ik zou al snel gaan kijken naar mooie monitorluidsprekers (de kleinere, op een standaard) ipv zuilen. Deze geven over het algemeen minder bass, maar dat komt wel mooier en beter tot zijn recht in kleinere ruimtes.

En Bose hoef je inderdaad niet te beluisteren als je van muziek houdt ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Koen

Citaat van: Maurice op november 01, 2009, 10:47:05
Hallo Koen, welkom op het forum!
Het is een dooddoener, maar vertrouw niet op reviews voor de daadwerkelijke selectie. Ga vooral zelf luisteren, er is zoveel moois te vinden op de markt.
Probeer ook zoveel mogelijk combinaties te luisteren. Elke luidspreker klinkt weer anders op een andere versterker.

Qua versterker en bron heb je denk ik een hele mooie combi. Ik weet echter niet of de genoemde luidsprekers het volle potentieel van deze twee doorgeven.
Je hebt een kleine luisterruimte en een brede muzieksmaak. Dat maakt het er niet makkelijker op, maar ik zou al snel gaan kijken naar mooie monitorluidsprekers (de kleinere, op een standaard) ipv zuilen. Deze geven over het algemeen minder bass, maar dat komt wel mooier en beter tot zijn recht in kleinere ruimtes.

En Bose hoef je inderdaad niet te beluisteren als je van muziek houdt ;)

bedankt voor je reply notworthy

mezelf kennende moet ik voorzichtig zijn met 'gaan luisteren', er is zoveel voorhanden dat ik al snel het noorden kwijtraak....

alle reviews van de 8300's zijn goed, vind nergens iets negatief behalve een enkele opmerking ivm het geluid van de ronddraaiende mechaniek...en ze hebben een goede prijs/kwaliteitsverhouding  HB

probleem met luidsprekers is dat ik dus héél klein woon....en geen plaats heb om zuilen te plaatsen....het zouden dus 'tafel'modellen moeten zijn die naast de set staan...dichtbij
'klein' en 'fijn' moet toepasbaar zijn op de beschrijving van de luidsprekers...

ivm de kleine ruimte ben ik er dus ook aan voor de moeite om ergens te gaan luisteren....in een mooie kamer met ideale afmetingen en akoestiek zal het wel anders klinken dan thuis...

ik hoor graag tips ivm de luidsprekers
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

thepioneer

Hallo,

De pm8003 is echt een super versterker. Ik heb hem hier zelf ook staan en ben echt zeer tevreden over de controle die hij heeft over de luidsprekers. Zelf heb ik een set gemodificeerde cdm7se van B&W staan. Persoonlijk vindt ik b&w en marantz echt een hele goeie combinatie. Maar ook dit is natuurlijk weer heel erg persoonsgebonden.

De sa8003 is helemaal een juweeltje. Ik heb hem vergeleken met een naim cd speler en de marantz speelde hem helemaal weg. Nu was voor mij de naim versterker wel iets mooier qua geluid maar zodra mijn pm8003 een modificatie heeft ondergaan speelt hij ook de naim versterker helemaal zoek.

De prijzen zijn erg goed van die internet shop. Zelf heb ik de normale prijs betaald voor mijn versterker omdat hij direct een klein beetje is aangepast. De cd speler gaat me 50 euro meer kosten als de normale prijs omdat daar gelijk een paar anders onderdelen in komen. Wat hier aan gebeurd weet ik niet, weet alleen dat de klank van beide apparaten er mooier van wordt.

Ik raad je deze componenten echt aan want het is voor deze prijs absoluut een van de mooiste combinaties


Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Koen

Citaat van: thepioneer op november 01, 2009, 11:22:46
Hallo,

De pm8003 is echt een super versterker. Ik heb hem hier zelf ook staan en ben echt zeer tevreden over de controle die hij heeft over de luidsprekers. Zelf heb ik een set gemodificeerde cdm7se van B&W staan. Persoonlijk vindt ik b&w en marantz echt een hele goeie combinatie. Maar ook dit is natuurlijk weer heel erg persoonsgebonden.

De sa8003 is helemaal een juweeltje. Ik heb hem vergeleken met een naim cd speler en de marantz speelde hem helemaal weg. Nu was voor mij de naim versterker wel iets mooier qua geluid maar zodra mijn pm8003 een modificatie heeft ondergaan speelt hij ook de naim versterker helemaal zoek.

De prijzen zijn erg goed van die internet shop. Zelf heb ik de normale prijs betaald voor mijn versterker omdat hij direct een klein beetje is aangepast. De cd speler gaat me 50 euro meer kosten als de normale prijs omdat daar gelijk een paar anders onderdelen in komen. Wat hier aan gebeurd weet ik niet, weet alleen dat de klank van beide apparaten er mooier van wordt.

Ik raad je deze componenten echt aan want het is voor deze prijs absoluut een van de mooiste combinaties


Groeten Ronald

bedankt voor je antwoord

heb je iets om aan te raden van B&W voor mij rekening houdend met de reeds omschreven 'omgeving'?
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

thepioneer

Ik heb zelf eigenlijk niets met de 600 serie, ik zou minstens een stap hoger gaan. Zeker in het geval van kleine luidsprekers moet je erg goede drivers erin hebben. Er staat nog een hele mooie set 805 op marktplaats, dat zijn echt super luidsprekers. Zou ze zelf ook halen als ik kleine speakers zou moeten hebben.

Het voordeel van deze luidsprekers is dat ze uit een hele hoge klasse komen maar toch nog makkelijk aan te sturen zijn. Veel mensen maken de fout om te zware luidsprekers te kopen wat hun versterker niet aan kan.

Een pm8003 met een 700 serie zuil luidspreker kan eigenlijk al niet. Je kan een cm9 nog wel net aansturen maar dan houd het echt op. Anders krijg je een vervelende resonerende bas omdat de versterker gewoon niet de juiste hoeveelheid stroom kan leveren.

http://verkopers.marktplaats.nl/832445
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Maurice

Zoals thepioneer al zegt, geluid is echt heel persoonlijk. Hij vind B&W een geweldige combi, ik vind het persoonlijk niets.
Zelf neig ik meer naar Dynaudio, Dali, Jamo, Elac. Tikkeltje warmer, dan Focal.

En om je eigen smaak te ontdekken, dan moet je toch echt luisteren. Neem een aantal favoriete cd's mee en luister in een grote zaak naar speakers aangesloten op een marantz set.

Tip: zorg dat je een speaker neemt waar bij voorkeur de basspoort aan de voorkant zit. Dan kan deze meestal dichter op de achtermuur staan.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Koen

Citaat van: thepioneer op november 01, 2009, 13:00:52
Ik heb zelf eigenlijk niets met de 600 serie, ik zou minstens een stap hoger gaan. Zeker in het geval van kleine luidsprekers moet je erg goede drivers erin hebben. Er staat nog een hele mooie set 805 op marktplaats, dat zijn echt super luidsprekers. Zou ze zelf ook halen als ik kleine speakers zou moeten hebben.

Het voordeel van deze luidsprekers is dat ze uit een hele hoge klasse komen maar toch nog makkelijk aan te sturen zijn. Veel mensen maken de fout om te zware luidsprekers te kopen wat hun versterker niet aan kan.

Een pm8003 met een 700 serie zuil luidspreker kan eigenlijk al niet. Je kan een cm9 nog wel net aansturen maar dan houd het echt op. Anders krijg je een vervelende resonerende bas omdat de versterker gewoon niet de juiste hoeveelheid stroom kan leveren.

http://verkopers.marktplaats.nl/832445

ok, dus ook hier een goede samenstelling proberen bereiken! bedankt  notworthy
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

Koen

Citaat van: Maurice op november 01, 2009, 13:50:12
Zoals thepioneer al zegt, geluid is echt heel persoonlijk. Hij vind B&W een geweldige combi, ik vind het persoonlijk niets.
Zelf neig ik meer naar Dynaudio, Dali, Jamo, Elac. Tikkeltje warmer, dan Focal.

En om je eigen smaak te ontdekken, dan moet je toch echt luisteren. Neem een aantal favoriete cd's mee en luister in een grote zaak naar speakers aangesloten op een marantz set.

Tip: zorg dat je een speaker neemt waar bij voorkeur de basspoort aan de voorkant zit. Dan kan deze meestal dichter op de achtermuur staan.

van het hififorum.nl als reactie op m'n vraag:

CiteerQua speakers zijn de Monitor Audio RX1 of RX2 zeer interessant, Focal 806V,  Elac BS-203A/BS243/244,
B&W 685, Dynaudio Excite X-12 OF 16,  KEF XQ10
etc....
post door VANZOMERENG
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

dmeerpa

Speakers moet je echt beluisteren, zitten zoveel verschillen in. Mij kan je ook geen plezier doen met B&W en evenmin met KEF. Zoals Maurice en anderen al hebben gezegd geluid is iets persoonlijk. Ik was enkele weken geleden op de VAD show en hoorde daar speakers met een prijs bestaande uit 5 cijfers en ik vond ze maar niks. Focal heb ik kunnen beluisteren toen ik mijn nieuwe receiver ging kopen en we vonden ze wel lekker klinken ze zijn net als mijn Wharfedale aan de warme kant en daar hou ik persoonlijk dan weer van. Ik heb toen ook een B&W surroundsetje gehoord met van die platte speakers, het vrouwke vond die mooi ogen, maar zodra ze het geluid hoorde waren ze afgeschreven (en de versterker ook bijna  :wink:).

Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Koen

#11
http://www.focal-fr.com/

dit is dus de firma?

woooowww...dit is niet voor mijn portefeuille dacht ik?

*******************************************

B&W CM 5

600€?

*******************************************

Focal Chorus 806V 650€?
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

Sander

#12
Ik wil die Focal speakers toch ook wel eens horen.

Ik vind ze er erg aantrekkelijk uitzien, en de berichten die ik lees en hoor zijn altijd goed.

Betreft combinatie Marantz B&W is voor mij helemaal top!

De warmte van marantz en het analytische en sprankelende van mijn CM7's is echt fantastische combi.

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

dmeerpa

Citaat van: Koen op november 02, 2009, 20:16:08
http://www.focal-fr.com/

dit is dus de firma?

woooowww...dit is niet voor mijn portefeuille dacht ik?

Focal Chorus 806 V : 660 € per paar
Focal Chorus 807 V : 840 € per paar
Focal Chorus 706 V : 450 € per paar
Focal Profile 908 : 1600 € per paar
Focal Electra 1007s  : 2200 € per paar
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Koen

#14
Citaat van: dmeerpa op november 02, 2009, 20:36:48
Focal Chorus 806 V : 660 € per paar
Focal Chorus 807 V : 840 € per paar
Focal Chorus 706 V : 450 € per paar
Focal Profile 908 : 1600 € per paar
Focal Electra 1007s  : 2200 € per paar

Focal Chorus 806 V : 660 € per paar
Focal Chorus 807 V : 840 € per paar


http://www.rotel.be/pdf/focal_FP-807V-GB_cinedream.pdf

ok, mooi betaalbaar

807
interessante quote voor mij:
CiteerI had the same reaction to the opening tracks of Kraftwerk's Minimum/Maximum (CD, EMI ASW 60611)—when cranked to rock-concert levels, they shook the room without compression, distortion, or strain.

meer:
CiteerConcluding
The Focal Chorus 807V is an attractive and revealing loudspeaker of very low coloration and high versatility that gave me hours of enjoyment with a wide range of program material. I also feel that, at $995/pair, it is a superb value for the money. However, its tweeter is so extended in range and consequently so revealing that careful matching with other components and recordings is warranted. With the finest associated gear and recordings, the Chorus 807V achieved a level of performance that competed with much more expensive speakers. I commend Focal for trickling down the technology of their more expensive wares to such an affordable realm.

CiteerI might be critical of the lack of a bi-wiring or bi-amp option found on many speakers in this price range, but their sound qualities more than compensate for the lack of this feature.

They are moderately efficient with a sensitivity specification of 92 dB so a receiver or amplifier with 75 watts per channel or more is a good match for the 807V speakers. The Focal Chorus 807Vs are distributed by Audio Plus Services and have a suggested retail price of $1,095 per pair.
wat met de 'bi-wiring'?
PM8003: 2 x 70 watts (8 Ohm RMS) power amplification

_____________________________________________________________________

iemand ervaring met Mordaunt - Short?
heb de Mezzo 2 gehoord en vond die wel leuk
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling