M-XPort & RX101 Bluetooth/IR Receiver

Gestart door CharlieG, oktober 27, 2009, 12:02:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CharlieG

Hallo,

Ik ben sinds kort een fiere bezitter van een Marantz SR6004  HB Het is mijn eerste Marantz en ik zit nog met een heleboel vragen (ik moet nog tijd vrijmaken om de manual eens grondig door te nemen).

Ik heb al verbinding kunnen maken tussen mijn PC en de receiver via blauwe tenen, maar ik krijg mijn pc maar niet geconfigureerd zodanig dat hij gebruikt maakt van de "external hi-fi device" in plaats van de kleine onnozelle ingbouwde boxjes. In de manual van de SR6004 vind je dit natuurlijk niet terug (daar staat enkel uitgelegd hoe je verbinding moet maken tussen je receiver en je PC). =>   HLP

Alvast bedankt voor jullie reactie  hello

Charlie




Marvin


CharlieG

Citaat van: CharlieG op oktober 27, 2009, 12:02:06
ik krijg mijn pc maar niet geconfigureerd zodanig dat hij gebruikt maakt van de "external hi-fi device" in plaats van de kleine onnozelle ingbouwde boxjes.

=> Oplossing: Control Panel -> Sound: hierin komt de "external hi-fi device" in voor. Deze moet je selecteren en vervolgens op "Set Default" klikken. :

CharlieG


Nu met dit probleem opgelost, heb ik een ander ondekt  frusty Er zit namelijk een vertraging op het doorgeven van geluid via bluethoot. Ik wou gisteren even het geluid testen van een game en tot mijn verbazing hoorde ik alles met 1 à 2 seconden vertraging bv granaat ontploft ... 1 seconde ... 2 seconden ... knal.

Weet er iemand of dit opgelost kan worden adhv configuratie of is dit eigen aan bleutooth ? Please  HLP

Duzzan

Delays zullen er altijd bij horen, maar 1 a 2 seconden is wel extreem.
Een Quick Search op Google levert al een hoop resultaten op alleen weinig antwoorden...

Probeer eens de nieuwste drivers voor alle apparaten die met je BT te maken hebben, mischien helpt het.

Succes!
Panasonic - Marantz SR 5003 - Rotel RB-976MkII - B&W DM 603 S2 - B&W 601 S2 - B&W CC6 S2 - BK Monolith - HTPC

Ilja

Charlie en anderen,

heb nu ook een tijdje de 6004. Heb al heel wat zaken af en ingesteld, maar krijg de bluetooth connectie niet voor elkaar HLP. Nu ben ik in het bluetooth gebeuren ook een enorme leek. Kan nog wel mijn Blackberry aan de laptop koppelen maar dit lukt niet. Mijn Laptop HP Pavilion 9000 vindt de 6400 maar niet.

Wat nu?
heb ik niet de juiste bluetooth adapter op mijn laptop?
moet ik vanuit de 6004 opzoek naar mijn Laptop omgekeerd dus maar hoe gaat dat dan?
of ???????????? :?


Paultje1966

Ik maak geen verbinding meer omdat het geluid vetraagd en stotterend doorkomt. Ik denk niet dat bluetooth hiervoor geschikt is

CharlieG

Citaat van: Ilja op januari 16, 2010, 11:51:34
Wat nu?
heb ik niet de juiste bluetooth adapter op mijn laptop?
moet ik vanuit de 6004 opzoek naar mijn Laptop omgekeerd dus maar hoe gaat dat dan?

Indien je je Blackberry met je laptop kan verbinden via bleutooth, dan zal je (naar mijn bescheiden mening) bluetooth adaptor wel ok zijn.

Voor 2 bluetooth-'devices' aan elkaar te verbinden dienen deze eerst 'gepaired' te worden. Ze moeten elkaar leren kennen en van elkaar weten dat ze verbinding met elkaar mogen maken.
Om dit te bereiken moet je de marantz een signaal laten verzenden. Dit doet je als volgt (citaat uit handleiding):

AANSLUITINGEN [ZIE (2/2) CONNECTION]
1. Sluit de OUTPUT-aansluiting op het apparaat met behulp van de bijgeleverde M-XPortaansluitkabel aan op een Marantz-versterker die is uitgerust met een M-XPort-aansluiting. Als het apparaat wordt ingeschakeld, licht de POWER-indicator van het apparaat op. Als infraroodsignalen worden ontvangen vanaf de afstandsbediening, knippert de indicator. (Comment From CharlieG: als uw afstandsbediening werkt is het apparaat goed aangelsoten)
2. Plaats het Bluetooth-apparaat dat draadloos op het apparaat moet worden aangesloten in de buurt van het apparaat en de versterker. (Comment From CharlieG: 1 à 5 m)
3. Druk eenmaal op de MODE-toets van het apparaat. De PAIRING-indicator zal rood oplichten. (Comment From CharlieG: De Mode-toets zit naast de kabel van dat kleine bakje)4. Houd de MODE-toets gedurende minstens 5 seconden ingedrukt tot de PAIRING-indicator afwisselend blauw en rood begint te knipperen met intervallen van 0,5 seconde. De eenheid zal een apparaat zoeken dat moet worden gekoppeld.(Comment From CharlieG: zorg ervoor dat uw bleutooth op uw laptop aan staat, om u ervan te verzekeren kunt u w blackberry aansluiten)
5. Nadat een te koppelen apparaat is gevonden, wordt de PAIRING-indicator die met intervallen van 0,5 seconde knippert blauw. (Comment From CharlieG: op dat moment zou uw laptop ook uw receiver moeten detecteren via pop-up of via rechter muisklik op het Bluetooth icoontje "My bluetooth places" selecteren en dan "Find bluetooth devices. Dit kan volgens mij wel verschillen naargelang uw besturingsysteem en bluetooth adaptor)
Voer "0000" in als het apparaat dat moet worden gekoppeld u vraagt het wachtwoord in te voeren. (Comment From CharlieG: uw latop gaat dan vragen of hij verbinding mag maken en zal vragen een paswoord in te vullen = "0000")
6. Nadat de verbinding met de A2DP/AVRCP-profielen is gemaakt, begint de PAIRINGindicator blauw te knipperen met intervallen van 5 seconden en wordt de voorbereiding voor de weergave voltooid.

Daarna moet je nog de stappen hierboven volgen om uw laptop het geluid te laten afspelen via bleutooth en de ingang van receiver zetten op M-XPort natuurlijk.

Hopelijk helpt dit u verder!

Mvg,

CharlieG


Ilja

charlie,

Enorm bedankt!!, voor de gedetaileerde beschrijving, heb dit niet kunnen vinden/overheen gelezen in mijn handleiding.

Ga het vanavond direct proberen.

Ilja

CharlieG


bsmpower

Nou ik heb de RX101 eindelijk kunnen testen met mijn iPod Touch. Alles gaat goed behalve dat ik geen geluid heb...


  • Ik heb de RX101 aangezet met de drukknop
  • Ik heb bluetooth aangezet op de Touch en hij ziet de RX101
  • Ik klik op de RX101 om verbinding te maken
  • Het geluid van de Touch gaat uit (wat doet vermoeden dat het geluid nu over de versterker moet gaan
  • Ik zet de input van de receiver op M-XPort (welke anders?)
  • Geen geluid...

Ik heb hierna alle andere inputs geprobeerd zonder resultaat. Na een minuutje ongeveer komt het geluid weer uit de Touch en is de verbinding verbroken.

Kan iemand mij verder helpen? Ik heb dus zowel geen geluid, en een verbinding die snel weer uitvalt.

CharlieG

Heb je beide apparaten kunnen pairen (gedeelte met '0000')? Indien ja, dan licht het probleem waarschijnelijk bij uw I-phone (waar ik geen kennis over heb) en zoek je messchien beter op fora van de I-phone.

Mvg,

CharlieG

UPP

Ik heb ook een SR6004 gekocht vorige week. Zal vanavond een kijken of ik m'n Iphone over de versterker kan laten afspelen. Alhoewel het me eigenlijk helemaal niks interesseert haha, maar wel leuk om te weten of het werkt of niet.

bsmpower

Het is me gisteravond toch nog gelukt! Alle stappen nog een paar keer geprobeerd en ineens kwam er geluid uit de luidsprekers :). Ik weet niet waarom het de eerste keer niet goed ging maar hij doet het nu in ieder geval. Nu lekker muziek afspelen vanaf elke plek in de woonkamer (en verder?) , werkt perfect HB!

UPP

#14
Je kan volgens mij ook je iphone rechtstreeks aansluiten met USB? Heeft iemand dat al geprobeerd? Wat ik me afvraag is of je dan ook films kan afspelen?

En heeft iemand geprobeerd om MP3 en/of film rechtstreeks van een USB stick af te spelen?

Net een USB stick erin gestoken en speelt alles prima af. Klinkt ook nog eens goed! Wat ik wel jammer vind ik dat je niet gewoon op 'next' kan drukken op de afstandbediening als je het volgende liedje wilt horen. Misschien kan dat wel, maar ik krijg het niet voor elkaar? Wel kan je nadat je 'pijltje naar links' hebt gedrukt door de lijst met liedjes scrollen. Maarja is extra handeling heh, wil het liefst gewoon naar het volgende nummer in 1 keer kunnen gaan.

6004 speelt alleen MP3, WMA, AAC en WAV af volgens de manual. Gaat dus kennelijk niet lukken film op deze manier te kijken? Jammer, had leuk geweest. Misschien toch een mediabox aanschaffen dan...