PM78 ervaringen..

Gestart door MadVillain, februari 26, 2007, 21:31:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MadVillain

Komende vrijdag heb ik een afspraak met iemand die een PM 78 te koop heeft staan.
Het lijkt mij wel een goede vervanger voor de ,eigenlijk erg nieuwe, PM4400 (die ik na vrijdag waarschijnlijk dan ook te koop heb staan).
Qua specs is hij een bakbeest vergeleken met de PM4400.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de PM78? Zo ja, is het dan wel aan te raden om mijn PM4400 ermee te vervangen?
Ik ben op zoek naar een versterker die iets meer vermogen heeft om uiteindelijk de B&W 604 aan te sturen.

Het is een versterker van 2000 en kan zelfs klasse A spelen. Hij heeft hem voor 180,- te koop staan....

Maurice

Citaat van: MadVillain op februari 26, 2007, 21:31:59
Komende vrijdag heb ik een afspraak met iemand die een PM 78 te koop heeft staan.
Het lijkt mij wel een goede vervanger voor de ,eigenlijk erg nieuwe, PM4400 (die ik na vrijdag waarschijnlijk dan ook te koop heb staan).
Qua specs is hij een bakbeest vergeleken met de PM4400.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de PM78? Zo ja, is het dan wel aan te raden om mijn PM4400 ermee te vervangen?
Ik ben op zoek naar een versterker die iets meer vermogen heeft om uiteindelijk de B&W 604 aan te sturen.

Het is een versterker van 2000 en kan zelfs klasse A spelen. Hij heeft hem voor 180,- te koop staan....
Lijkt me geen onaardige prijs! Kom ze wel eens voor meer tegen.

Nog ff wat specs:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MadVillain

Thanks! Dit is wel een erg snelle reply   notworthy

Wat ik zo qua ervaringen tot nu toe heb gelezen moet het de pm17 zijn voor de wat minder koopkrachtigen.
De PM80 moet in klasse A alleen erg warm worden. Ik vraag mij af of de PM78 dat ook zou doen.


Dus als ik de PM4400 voor ook rond die prijs te koop zet dan ga ik er alleen maar op vooruit :)
En wat ook wel leuk is, is dat hij niet al te veel speeluren heeft. Of kan te lang uitstaan ook voor problemen zorgen?


HAL9000

#3
mijn ervaring met de Pm78 is niet zo gewildig.
ik zou voor die Pm4400
in eerste instantie wat anders nemen.
zie Pm17 e.d
ik plaats een foto van de binnekant van de pm78
en van een marantz tuner uit 1974.





je ziet dat de voedings transformator groter is dan dan die van de 78
laat staan dat je die overbemete voeding niet eens nodig hebt.
bij een versterker is dat wel gewenst
ik heb het dan niet eens over de printen  goedkoper kan het niet (pertimax).

houd die PM4400 maar met die PM78 krijg je een hoop gezeur tegemoet.!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

MadVillain

hmmm iemand met inhoudelijke kennis. Op basis van jou info zou ik deze versterker niet voor langere tijd aanschaffen.

Alleen denk ik dat ik hem net een jaar in gebruik neem(uiterlijk). Maar als ik verder ga met mijn huidige zoektocht naar hifispul dan denk ik dat hij veel korter op m'n kamer staat.

Dus is het dan nog steeds aan te raden. Ook al zijn de interne componenten niet van hoge kwaliteit?

HAL9000

Citaat van: MadVillain op februari 26, 2007, 22:46:03
hmmm iemand met inhoudelijke kennis. Op basis van jou info zou ik deze versterker niet voor langere tijd aanschaffen.

Alleen denk ik dat ik hem net een jaar in gebruik neem(uiterlijk). Maar als ik verder ga met mijn huidige zoektocht naar hifispul dan denk ik dat hij veel korter op m'n kamer staat.

Dus is het dan nog steeds aan te raden. Ook al zijn de interne componenten niet van hoge kwaliteit?

componenten zijn redelijk tot,prima.
maar het alleen zo ongeloofelijk goedkoop bakje.
ik zag dat jij DM603 had staan als speakers
ik raad jou dit model aan
kost ongeveer 60,- tot 100,-

marantz 1060 2x30watt minimum per kanaal
ik denk dat je van je stoel valt als je weet hoe dat klinkt
ik heb er foto's van
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Een beetje ''overkill' kwa voedingsectie geeft je altijd wel een lekker gevoel ipv zo'n el-cheapo en krap bemeten sectie als ik hier in die PM-78 zie zitten.
In pertinax uitgevoerde platen heb je natuurlijk ook diverse gradaties maar ik denk dat het alla PM-80 en aanverwanten zal zijn.

Terugkomend op de keuze tussen class A en AB/; natuurlijk wordt een class A geschakelde versterker heet, vrij logisch wanneer de power transistoren continu in geleiding staan en 2 x de biasstroom voor hun kiezen krijgen  :-D :-D

Die 4400 ken ik inwendig niet en misschien kan de eigenaar een paar duidelijke foto's plaatsen van het inwendige gebeuren?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

MadVillain

#7
Citaat van: HAL9000 op februari 26, 2007, 22:48:29
Citaat van: MadVillain op februari 26, 2007, 22:46:03
hmmm iemand met inhoudelijke kennis. Op basis van jou info zou ik deze versterker niet voor langere tijd aanschaffen.

Alleen denk ik dat ik hem net een jaar in gebruik neem(uiterlijk). Maar als ik verder ga met mijn huidige zoektocht naar hifispul dan denk ik dat hij veel korter op m'n kamer staat.

Dus is het dan nog steeds aan te raden. Ook al zijn de interne componenten niet van hoge kwaliteit?

componenten zijn redelijk tot,prima.
maar het alleen zo ongeloofelijk goedkoop bakje.
ik zag dat jij DM603 had staan als speakers
ik raad jou dit model aan
kost ongeveer 60,- tot 100,-

marantz 1060 2x30watt minimum per kanaal
ik denk dat je van je stoel valt als je weet hoe dat klinkt
ik heb er foto's van


Laat ik die versterker nou net hebben!!  frusty shutup Vorig jaar op de kop getikt voor 50 euro.
Intern was die wat opgeknapt, elco's(?) vervangen(weet het niet meer zeker)
Alleen heeft m'n broertje die in gebruik. Ik denk dat ik die gewoon eens ff weer terug in beslag neem om verder te testen.

Ik had hem vorig jaar een maand of 3 op m'n celestions aangesloten. Het klonk erg goed, totdat ik de PM4400 voor de gein eens op de Celestions had aangesloten. imo klinkt die pm4400 toch net iets voller en minder plat dan de 1060.

deze bedoel je toch he?





Alleen ziet die van mij er wel ff 10x beter onderhouden uit.

Btw ik heb de B&W dm 601 S3 speakers die zijn aangesloten op de PM4400. Alleen worden die kleintjes over 2 weken vervangen voor de B&W 604 S1.

SB_Marantz

Citaat van: MadVillain op februari 26, 2007, 22:46:03
hmmm iemand met inhoudelijke kennis. Op basis van jou info zou ik deze versterker niet voor langere tijd aanschaffen.

Alleen denk ik dat ik hem net een jaar in gebruik neem(uiterlijk). Maar als ik verder ga met mijn huidige zoektocht naar hifispul dan denk ik dat hij veel korter op m'n kamer staat.

Dus is het dan nog steeds aan te raden. Ook al zijn de interne componenten niet van hoge kwaliteit?

Ik zou inderdaad wat Hal-9000 al zegt even gaan kijken voor een model 1060.
Dit zijn kleine tiger-tanks!
Prijs zal tussen de 50 en 125 Euro liggen op de markt en ondanks zijn leeftijd koop je een brok kwaliteit.
Ik heb er hier nog eentje staan welke ik voorzien heb van nieuwe elco's en MKP condensatoren, je valt gewoon uit je stoel wat zo'n ding nog presteerd!

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

MadVillain

#9
Vooral het blauwe powerledje doet het 'm  8-)

Wat ook leuk is dat hij zelfs door blijft spelen als je hem uitzet. En pas na een paar seconden uitvalt

HAL9000

Citaat van: MadVillain op februari 26, 2007, 23:01:06
Vooral het blauwe powerledje doet het 'm  8-)

viel op dat je er een hebt staan.
de 1030 pre word geprezen door vele audio liefhebbers dat het een buizen klank zou hebben
en idd zeer warm..

maar gegarandeerd als jij die Pm78 koopt voor X bedrag
is elke cent te veel.
de klank zal je belachelijk tegen staan als je de 1060 goed vind klinken.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

#11
Natuurlijk heeft zo'n 1060 zijn tekortkomingen kwa sound.
Het klinkt wat TE warm in absolute zin, maar hij zal je ondanks zijn leeftijd, niet snel in de steek laten.
Let niet teveel op die opmerking want ik ben een copulerende mier als het ware.
Een echt goed opgeknapte 1060 dus niet alleen wat elco's vervangen zal menig versterker doen verbleken.
EN, de betrouwbaarheid speelt natuurlijk ook een erg belangrijke rol.

Ga maar eens aan een defecte PM-80/78/SM-80 solderen....... :evil:

Zet wel effe een lasbril op om de vonken op te vangen  :-o :-o
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

MadVillain

Citaat van: S.B.Marantz op februari 26, 2007, 23:03:07
Natuurlijk heeft zo'n 1060 zijn tekortkomingen kwa sound.
Het klinkt wat TE warm in absolute zin, maar hij zal je ondanks zijn leeftijd, niet snel in de steek laten.

Ga maar eens aan een defecte PM-80/78/SM-80 solderen....... :evil:

Zet wel effe een lasbril op om de vonken op te vangen  :-o :-o

tip: vergeet de stekker niet uit het stopcontact te trekken als je gaat solderen  :-P


Ik kreeg net de afmetingen binnen van de verkoper. De versterker is net iets te hoog voor mijn meubel  :x
Ach ja, ik ga gewoon kijken. En vooral luisteren met deze tips in het achterhoofdje.

Bedankt!

SB_Marantz

Citaat van: MadVillain op februari 26, 2007, 23:07:20
Citaat van: S.B.Marantz op februari 26, 2007, 23:03:07
Natuurlijk heeft zo'n 1060 zijn tekortkomingen kwa sound.
Het klinkt wat TE warm in absolute zin, maar hij zal je ondanks zijn leeftijd, niet snel in de steek laten.

Ga maar eens aan een defecte PM-80/78/SM-80 solderen....... :evil:

Zet wel effe een lasbril op om de vonken op te vangen  :-o :-o

tip: vergeet de stekker niet uit het stopcontact te trekken als je gaat solderen  :-P


Ik kreeg net de afmetingen binnen van de verkoper. De versterker is net iets te hoog voor mijn meubel  :x
Ach ja, ik ga gewoon kijken. En vooral luisteren met deze tips in het achterhoofdje.

Bedankt!

violent1
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

kijken en luisteren kan altijd natuurlijk.
maar ik noem mijzelf een marantz verzamelaar. aangezien ik haast alles al langs me heen hebt gehad
op wat USA modellen na
en wat toppertjes.

laat ik die Pm78 zo staan
als stond hij voor een tientje te koop bij een ali baba die in audio app handelt.
eenigste dat ik zou nemen is SM80 en SC80 voor de lol eens naast een ouder set te zetten
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!