Protect springt steeds aan op PM15S1

Gestart door alligator, oktober 21, 2009, 13:21:41

Vorige topic - Volgende topic

alligator

Thanks Maurice,

Dus je bedoelt eigenlijk om de luidsprekerkabel 'omgedraaid' te (single wire) verbinden. Waarvan je bij de versterker maar twee van de vier strengs gebruikt en de twee strengs die normaal de versterker in gaan op de speakers te zetten.
Ik zal ook de kabel eens nalopen of er geen verwisseling heeft plaatsgevonden.
Ben in ieder geval blij dat het hoogstwaarschijnlijk niet aan speakers of versterker ligt.

Alligator
Marantz - PM15S1 / SA15S1 / ST6003 champagne
Weber & Maurer - AC-01 / LS-03
Bowers & Wilkins - CM5 gloss black

scanspeakman

Citaat van: alligator op oktober 26, 2009, 22:27:49
Een kleine update...

Het ligt volgens mij niet aan de versterker, noch aan de speakers. Maar het zit in de bekabeling:
Ik heb allereerst de componenten op een oude Bose Acoustimass set (100W a 4Ohm) aangesloten, gebruik makend van oude kabels (model Gamma zal ik maar zeggen). Geen probleem bij hoge volumes, behalve dat de zwakheid van de Bose speakers weer eens goed hoorbaar zijn  :yes:
Vervolgens mbv dezelfde kabels de versterker aangesloten op mijn B&W's (single wired). Ook geen probleem en al een hele verbetering van het geluid.
Tenslotte de oude kabels gebiwired aangesloten op mijn B&W's dmv uiteinden aan elkaar draaien.
Conclusie... de W&M kabels  :no: Alleen snap ik het waarom nog niet helemaal... want met de W&M bekabeling op exact dezelfde manier aangesloten springt de versterker in protect modus. Mis ik iets?

Kan zijn dat de capaciteit van de kabels te hoog is. Door te spelen met de capaciteit van kabels kan je die kabel namelijk een bepaalde klankkleur geven. Soms zit er zelf een compleet filtertje in (zoals bij van die kabel met zo'n compleet kastje in het midden). Maar je versterker kan er ook van over de zeik gaan.

Ik denk niet er dat er een streng verkeer zit in je bi-wire kabel. Eén draadje plus/min verwisselen heeft namelijk niet dit (in protect springen) tot gevolg maar keiharde kortsluiting.

Scanspeakman

alligator

Zou het ook aan de manier van aansluiten kunnen liggen... ?

Ik had ze verticaal op de WBt pluggen ingestoken. Dit geeft problemen. Horizontaal insteken kan ook en dit geeft vooralsnog geen problemen? Maar dit zou toch niet uit moeten maken toch?

MadVillain

Heb je je speakers nou Single- of Biwire? Is het niet zo dat je versterker bij biwire minder vermogen of iets dergelijks kan geven?
En dat daarom de pm15 eerder over z'n zeik gaat?

gerard

Citaat van: alligator op oktober 27, 2009, 16:24:13

Ik had ze verticaal op de WBt pluggen ingestoken. Dit geeft problemen. Horizontaal insteken kan ook en dit geeft vooralsnog geen problemen? Maar dit zou toch niet uit moeten maken toch?

Misschien even een foto plaatsen van de huidige "aansluiting met problemen" bij je speaker en versterker ?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Vlearmoes

Citaat van: alligator op oktober 27, 2009, 16:24:13

Als de pluggen verticaal elkaar raken?? naar elkaar toe
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

alligator

Probleem is waarschijnlijk opgelost. Heb stuk uit de achterwand van audiomeubel gehaald waardoor alle aansluitingen makkelijker bereikbaar worden.
Hierdoor nu ook de luidsprekerkabel goed ingeplugd en tot op de dag van vandaag alleen maar genieten van mooie muziek, hard en zacht!

Thanks voor alle tips. hello