Citaat van: lo op augustus 27, 2010, 16:17:30
Hoi Edwin,
Ik weet niet of een klein beetje "uit waterpas" veel uitmaakt op de stabiliteit en dus mogelijk trillingsvrije loop van het loopwerk. Dat lijkt mij meer af te hangen van de robuustheid en de constructie van het loopwerk dan een geringe hellingshoek. Daarnaast natuurlijk de onbalans van de CD's. (hier heb jij een balanceer apparaatje voor )
Het loopwerk van de DP700 is denk ik wel 1 van de robuustste loopwerken die er te verkrijgen zijn met een gewicht van 8.2 KG en een volledig massieve "klembrug". Daarnaast staat het loopwerk ook nog op 4 silicone dempers verankerd in de kast van de DP700. De aandrijving van de laser zal ongetwijfeld ook nog een duit in het zakje doen maar ook hiervan denk ik dat dat bij de DP700 met een volledig door accuphase zelf ontwikkeld loopwerk wel goed zit.
groet,
lo
Dat cd balanceer apparaat dat ik heb is zeer gevoelig in het zichtbaar maken van onbalans
Soms schrik ik gewoon van de enorme onbalans die cd's kunnen vertonen , ook de dure high end labels vertonen vaak veel onbalans .
Het perfect balanceren van een cd is vooral bedoeld om het loopwerk te ontlasten van trillingen zoadat er minder slijtage optreed .
De loopwerken van onze cd spelers zijn al erg stevig en robuusd uitgevoerd , vooral jouw loopwerk .
Theoretisch gezien krijgt een loopwerk gewoon minder te verduren met gebalanceerde cd's , dat is waar het mij om te doen is .
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat het waterpas stellen van mijn audiorack betreft .
Dit heb ik gedaan omdat mijn vloer zichtbaar niet bepaald vlak en waterpas is .
Een zwevende houten vloer , daarop isolatieschuim , daarop een parket vloer , en daarop weer vinyl .
Met zoveel lagen op elkaar is het ook wel logisch dat de vloer scheef loopt .
Ik had er geen zin in om alles weg te breken toen ik daar kwam wonen , heb er een vinyl vloer opgelegt en klaar was ik .
Omdat mijn audiorack erg scheef stond op het oog heb ik hem met de verstelbare spikes waterpas gesteld .
En dat klinkt me toch geweldig beter zo , ik herken mijn set niet meer terug ( GEINTJE
)
Groeten EDWIN B