Het was leuk gisteren met Fritz bij mij thuis. En tsja je kon natuurlijk verwachten dat hij niet lijdzaam op de bank zou gaan zitten
. Opvallend was dat ook hij de bas te "vet" en wollig vond, hier zou ik in de toekomst ook aandacht aan geschonken hebben. Schuimrubber stoppen, origineel bijgeleverd bij dynaudio, in de reflexpoorten en zoals Fritz al aangaf de originele netsnoeren vervangen voor audiolab scheelt een behoorlijke slok op een borrel.
De combinatie van de kabels, netsnoeren, (STS)stekkerblok en pluggen maakten het geluidsbeeld een erg groot stuk rustiger en ruimtelijker. De ruimtelijheid en ambience die ik eigenlijk nog miste is nu voor een groot stuk nadrukkelijker aanwezig en dat vind ik erg prettig. Fritz had ook nog XLR kabeltjes bij en de e-450 is zonder problemen te schakelen tussen XLR en RCA. Zoals ik al had ondervonden bij mijn test met de monster kabeltjes zit er dmv XLR nog een extra verbetering in alhoewel, de bewoordingen van Fritz, een dure Siltech de inverstering niet waard zal zijn. (meevaller
). Ook moest Fritz constateren dat het volume verschil tussen RCA en XLR met mijn e-450 in combinatie met mijn speakers niet voor catastrofale problemen zorgt. Volume moest terug van bijv 10 voor 12 naar 13 voor 12. Alleszins acceptabel.
Nog even naar het CD'tje met daar op het dynamische "dans macabre" geluisterd op 5 voor 12. Ook Fritz was duidelijk verrast door de kracht en dynamiek van de versterker / speaker combinatie.
Mijn verbeterpunten liggen nu nog in een afgeschermde netkabel van uit de meterkast naar het stekkerblok en natuurlijk de koperen hulzen rondom de apparaat stekkers. Dit laatste is 1 van de dingen die ik met hifigek Edwin B wil gaan testen. Nogmaals ik vond het leuk dat Fritz spontaan op bezoek kwam, en ik denk dat hij het ook leuk vond en misschien toch nog verrast was door de capaciteiten van de accuphase in combi met de contours.
groet,
lo