Citaat van: joep op december 05, 2009, 11:22:50
Ik bedenk me opeens dat voor het geld van een E-450 je ook een Marantz SC-11 en SM-11 kunt aanschaffen.
De SC zag ik al staan voor zo'n 2000 euro en de SM zal ik laatst ook al in de aanbieding. Er zijn nu aardig wat winkels die uitverkoop houden in een poging toch nog wat omzet dit jaar te halen. Maar nogmaals het gaat nu niet allemaal over beter of slechter. Het worden een steeds kleiner karakter verschil wat er te horen is.
Ik weet niet wat die componenten kosten
Wat ik wel weet is dat er best veel ruimte zit in de prijzen als je gaat onderhandelen. Het slimst is vooraf te bepalen wat je budget is en daar niet overheen te gaan! Op die manier houdt je zelf de controle en moet de winkel ja of nee zeggen ipv andersom
Je hebt helemaal gelijk tav verschillen. Hoe beter je set, hoe kleiner de verschillen tav geluids kwaliteit. Zaken als microdetail, dynamiek, karakter, helderheid, luistermoeheid, bedienings gemak, enz enz gaan dan mee spelen. Naast deze zaken doet voor mij ook het stereo beeld, zoals breedte en diepte mee en een athentieke geluidsreproductie.
Zoals ik al eerder aangaf wil ik echt een verbetering in stereobeeld en ik ben er nog niet aan uit of dit met een geintegreerde versterker maximaal gehaald kan worden of dat dit echt een eigenschap is van voor en eindversterking. Nog meer vragen om te stellen zie je wel
De reference componenten zijn nog niet uit beeld echter vraag ik me af of dat weer net niet teveel van het goede wordt in mijn kamer
groet,
lo