Citaat van: mars op december 04, 2009, 20:57:04
Oi
Ik denk als je langer naar de accuphase hebt geluisterd en dan terug gaat naar de marantz, je het verschil plostklaps wel heel groot gaat vinden.
Als je na een lange tijd naar de E-450 hebt geluisterd wanneer hij ook 100% is ingespeeld en je gaat dan terug naar de Marantz , dan zal dat in het begin wel even slikken zijn .
Maar dat is maar voor even is mijn ervaring , je bent na een paar dagen weer volledig gewent aan de Marantz en dan klinkt die niet meer zo slecht omdat je die dan weer gewent bent .
Je went erg snel aan het geluid na een verandering of verbetering , na een paar dagen ervaar je een verbetering al als normaal en valt het eigenlijk niet eens meer echt op dat je die verbetering hebt gerealiseerd .
Mijn eigen Accuphase E-408 klonk op alle vlakken aanzienlijk beter dan mijn oude PM14mk2 ki .
De E-408 was al volledig ingespeeld door de importeur omdat het een demo versterker was .
Toen hij weer terug ging naar de dealer was het even flink slikken toen ik de Marantz weer aansloot , ik heb toen dacht ik van ellende 2 weken geen muziek meer gedraaid .
Toen ik daar weer mee begon viel het mij vooral op dat de slechtere Marantz weer erg snel vertrouwd klonk , voordat ik het wist miste ik de Accuphase totaal niet meer .
Maar in mijn gedachte was ik natuurlijk niet vergeten dat er wel degelijk een groot verschil was tussen beide versterkers .
Toen ik een half jaar later besloot om mijn bestaande set in zijn geheel flink op te gaan waarderen tot een echte high end set heb ik mijn eerste stap uiteindelijk toch gezet en heb na een half jaar uiteindelijk toch de Accuphase gekocht .
Niet omdat de Marantz zo slecht was , daar was ik allang weer aan gewent , en dat vond ik toen weer schitterend klinken , ik miste de Accuphase al lang niet meer ( de gewenning ) .
Eigenlijk kan ik over alles in mijn set hetzelfde zeggen als wat ik hierboven beschreef .
Mijn Focal's zijn een enorme stap beter dan mijn vorige B&W boxen , toen de demo Focal's destijds weer terug gingen naar de dealer was ik in notime weer gewent aan de slechte B&W boxen .
Toch heb ik ze gekocht terwijl ik weet dat je het betere geluidsbeeld na een paar weken als vanzelfsprekend ervaard en het eigenlijk heel gewoon bent gaan vinden .
Als andere mensen voor het eerst bij mij komen luisteren weten ze niet wat ze meemaken , dat hebben de meeste zelden gehoord .
Het zijn fijne komplimenten om te krijgen hoor , maar ik hoor er niets bijzonders meer aan omdat ik er iedere dag naar luisterd .
Dat is het grote gevaar erachter met al dat opwaarderen , je wilt steeds weer een stap hoger omdat je de vorige opwaardering al weer zo snel als normaal ervaard dat het niet meer opvalt .
Groeten EDWIN B