Inmiddels staat de accuphase e-450 twee dagen bij me binnen. Vandaag nog twee sets banaanstekers gehaald om makkelijk te kunnen wisselen tussen de e-450 en de PM14. Kan de banaanstekers niet bij de e-450 gebruiken, ik moet ze namelijk op de plaats van de speaker draad plaatsen om dat accuphase geen banaansteker mogelijkheid heeft, om dat deze dan het chassis bijna raken en ik niet het risico op kortsluitng wil lopen
Wat zijn tot nu toe de verschillen tussen beide versterkers?
Ik moet zeggen de verschillen zijn, nu nog?, niet zo groot als ik verwacht en gehoopt had.
De e-450 is een stuk dynamischer dat wel maar dat wordt je alleen maar gewaar op de wat hogere volumes.
Hij heeft ook meer kracht en controle, maar niet dat ik zeg "man wat een verschil".
Helderheid en microdetailering zijn lichtjes beter. Reproductie van authentiek geluid, voor zover dat objectief is te beoordelen, vind ik wel een grote stap voorwaarts
Stereo beeld en diepte zit imo geen verschil
Conclusie tot op dit moment:
De accuphase is op diverse aspecten beter dan de PM14. Zijn de verschillen groot? NEE nu nog niet in ieder geval
Is de verandering tussen de e-450 en de PM14 significant beter op dit moment. Volgens mij niet hoe graag ik dat ook zou willen
Ik heb samen met mijn vrouw geluisterd en die vind de PM14 beter. Maar die vind ze ook mooier
dus objectiviteit is misschien niet 100%
Van de andere kant zegt ze over het algemeen eerlijk wat ze hoort en daar van vindt
Feit is dat ik lekker verder ga met luisteren
groet,
lo