Citaat van: lo op november 29, 2017, 23:17:45
Morgen even tijd maken om mijn bevindingen te vertellen.
Afgelopen zondag de twee KI pearl lite CD's, uitgereikt door Marantz tijdens de Mega M&G van afgelopen 19 november, opgehaald bij StadiumIII. Leuk om weer even met Rob en zijn vrouw bij te kletsen, was eigenlijk alweer veel te lang geleden.
En wat zijn het voor CD's?
Zijn eigenlijk best wel te pruimen om het zo maar eens te zeggen. Bekende nummers van bekende artiesten zwaar overgoten met een Jazz sausje. Niet verwonderlijk, de uitvoerende artiest is Judith Nijland, een niet onverdienstelijke jazz zangeres van Nederlandse bodem die de nummers met een eigen invulling op eigenwijze vertolkt. Je moet natuurlijk geen aversie tegen dit genre hebben, gelukkig ben ik niet kieskeurig en 'lust' eigenlijk alles....
Je kunt duidelijk de invloed van STS digital horen, bij sommige nummers worden instrumenten iets luider weergegeven om hier de aandacht op te vestigen. In mijn ogen niet doen, als je een instrument eruit wil lichten laat dan dit instrument in een solo stukje zijn kunstje doen. Echter is de opzet hier natuurlijk een andere, kun je dit soort highlights waarnemen of niet op jouw setje. Bij een Marantz set natuurlijk wel...
Vind ik de CD's van een uitmuntende (opname)kwaliteit en klinken ze als "high end" CD's. Eigenlijk niet in mijn oren, zoals ik al zei zijn ze niet slecht maar om een voorbeeld te geven vind ik de muziek die bijv. op de Dali CD's staat veel beter klinken en vind ik die van een ander nivo. Onlangs een aantal CD bestanden toegestuurd gekregen, van Bert50, van Focal CD's. CD nr 5 met Oleta Adams, met het nummer Everything must change, is in mijn oren zoveel beter uitgevoerd en op CD gezet. Wat dat betreft vind ik dit soort CD's eigenlijk altijd hoogwaardige muziek van goede en vaak verrassende artiesten bevatten.
Kortom, leuke CD's mits je van dit genre houdt, leuk om binnen de collectie te hebben.
THX Rob!