Citaat van: Vlearmoes op juni 08, 2011, 13:34:16
potverdikkie echt mooi
Maar wordt op deze wijze Leo de ruimte niet te veel gedempt ??
Want in de set van Andrè lees ik ook al dat sommigen daar sterk aan moeten wennen ??
En ga je ook op de muren een dergelijk iets uithalen??
hahaha.... en dan is het nog niet eens afgewerkt, maar ligt er wel bijzonder strak in.
Daar was ik ook bang voor maar ik denk dat het mee valt. In de oude situatie hadden we overal schoonmetselwerk behalve de muur waar mijn set tegen aan stond, een latten plafond, redelijk zware gordijen, redelijk wat meubels. In de nieuwe situatie is alles hartstikke glad gestuct, ik kan het nu in de hal en overloop horen wat een galmbak dat is geworden tov de oude situatie. Gordijen worden "in betweens" soort van vitrage dus waarvan de demping een heel stuk minder zal zijn. Het aantal meubels wordt ook met een derde gereduceerd dus al bij al denk ik dat ik een heel goede keuze heb gemaakt. Ik heb zelfs nu al spijt dat ik het ook niet in de keuken heb laten doen, die galmt nu ook als een stemvork. Hier gaan de meubelen en aankleding nog wel een heleboel goed maken, maar heb het vandaag toch al tegen mijn vrouw gezegd. De keuken hadden we ook moeten doen.
De muren laten we voorals nog op deze manier. Misschien dat ik, indien ik nog verbeter mogelijkheden zie als het eenmaal is ingericht, Toine Dingemans een werkelijke nagalmmeting laat komen doen. Maar ik denk niet dat dat nodig gaat zijn. Ik zou trouwens zo snel ook niet weten hoe aanvullende maatregelen netjes in het geheel in het passen. Wat mogelijk nog wel zou kunnen is een aantal dempende panelen tegen de muren op strategische plaatsen in de vorm van een schilderij of kunstwerk. Maar goed dat is voor latere zorg
groet,
lo