Citaat van: lo op januari 13, 2011, 16:04:49
Ik heb trouwens een tijdje geleden, mede naar aanleiding van mijn contact met Toine Dingemans, nog geëxperimenteerd met de plaatsing en indraaiing van mijn speakers. Ze staan nu met de achterzijde zo'n 57cm van de "voorwand" en beiden 73 cm van de zijmuren. Dit laatste was eerst voor links 70 en rechts 75. Feitelijk is het dus nu precies symetrisch. De afstand tussen de speakers is gelijk gebleven. Zoals bekend had ik mijn speakers ook ingedraaid zodanig dat de middellijn precies op de sweet-spot kruiste. Ik heb ze nu volledig recht staan, dus precies haaks op de voorwand. Een hele grote verandering in indraaiing dus tov de oude situatie. Ik ervaar nu een breder stereobeeld met meer ruimte en diepteverschillen tussen de performers en instrumenten. Ik ben van plan om dit nog een tijdje zo te laten en dan weer een aantal graden indraaien, en weer een tijdje luisteren. Eens kijken waar ik uiteindelijk mee uit ga komen. Als de verbouwing klaar is mag ik dit allemaal weer doen, wat is het leven toch slecht
groet, lo
Hi Lo,
Die ervaring had ik ook met de Rogers LS3A.
Om een mooi beeld te krijgen moeten ze echt naar binnen draaien.
Dat heb ik een laser voor zoals je weet. Precies op de sweetspot uitlijnen en spelen maar.
Bij de Totem moet je dat nu weer niet doen.
Om een mooi geluids beeld te krijgen moeten ze echt recht vooruit laten staan.
Dat had ik al gelezen in een aantal revieuws maar had zo mijn twijfels gezien mijn
ervaring met de Rogers maar het is echt zo.
Succes en veel plezier met je verdere opzet en ontwikkelingen.
Groet Whisper.