Set van Ronald

Gestart door thepioneer, oktober 11, 2009, 16:39:01

Vorige topic - Volgende topic

xander32

Wow, dus daar is die straatprijs gevallen  :-).

Sander.
Citaat van: thepioneer op augustus 25, 2010, 21:35:09
Hierbij even een foto van mijn nieuwe upgrade. De vincent sa93 is toch ingeruild voor een andere versterker en wel deze :)

Marantz 81

mooie voorversterker  :yes:  :-)

alleen die afstandsbediening  :-o

thepioneer

Ik ben erg gezegend met mijn viendin, die vindt het allemaal ook super mooi :) En die laat haar oordeel ook wel horen in de zoektocht naar het ultieme geluid :).

Het licht is niet dimbaar, ik heb er tl verlichting achter gemaakt en om dat te dimmen moest ik ook een nieuwe dimmer halen enz. Daar had ik geen plaats voor omdat de plek waar de dimmer nu zit (die voorheen de wandlamp dimde) moet blijven bestaan omdat die nog 2 lampen dimt. Toch is dimmen niet nodig. Op de foto lijkt het fel maar het is het absoluut niet. Je kan echt nog maar net de tekst op de afstandsbediening lezen.

Citaat van: Sander Nolden op augustus 25, 2010, 22:50:56
Nice een en tevens een afstands bediening die qua functionaliteit wordt omarmt door elke vrouw :yes:.(ze zal helaas wel niet te spreken zijn over het formaat wat op de salontafel ligt   nonono)

Is het licht ook te dimmen?
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

thepioneer

De voorversterker bevalt echt super goed. Dit is een aanwinst die niet snel weg zal gaan :)

Wie weet nog een keer een eindtrap erbij halen van hetzelfde merk  :-o of 2 haha maar moet dan eerst een bank beroven  :evil: Als je 2 koopt heb je wel 1000W aan 4 ohm  stupid
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Musicman

Citaat van: thepioneer op augustus 25, 2010, 21:35:09
Hierbij even een foto van mijn nieuwe upgrade. De vincent sa93 is toch ingeruild voor een andere versterker en wel deze :)

Mooie pre-amp man!!

Ik ken Meridian redelijk goed, en weet dat de opbouw van deze pre-amp van een hoge kwaliteit is.
Maar volgens mij, had je al een goede set. :|

Waarom ben je gaan zoeken naar een andere versterker......?
(wat miste je in je geluid, en hoe ben je op Meridian gekomen....?)

Ben benieuwd en wens jullie er heel veel plezier mee!

Gr, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

thepioneer

De set was inderdaad wel al goed alleen had ik wel erg veel hoog, en ook scherp hoog. Dit ligt mede aan de akoestiek maar ook wel aan de pre. Ik heb de vincent gehad en heb de nieuwe rotel hier thuis getest. Deze gaven beide toch wel scherp hoog.

De meridian werd mij aangeboden om te beluisteren thuis en dat beviel dus wel heel erg goed, zeer muzikaal en gedetailieerd het hoog is erg aangenaam. Een heel andere klasse versterker. Maar goed dus ook een heel andere prijsklasse  :oops: Vandaag heb ik nog meer panelen aan de muur gemaakt, moet nog even luisteren hoeveel effect het heeft tijdens het muziek draaien. Ik zal straks even foto''s plaatsen
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

thepioneer

Hierbij even de foto van de upgrade van de ruimte. Heb panelen gemaakt met geluidsabsorberende platen op de achterzijde. Deze panelen hangen wederom vrij van de wand zodat het beter absorberen

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Shepherd Moon

Zeker mooi en heeft zeker z'n nut  :yes:

Maar lijkt het niet wat overbodig hoog, want bovenaan, de hoogste 2, heb je niet echt rechtstreekse reflectie van je ene speaker dacht ik zo  :?
Mss je dan van die 2 andere reflectiepanelen de 2e reflectie/mirrorspot van iedere speaker kunt afdekken.

Vind ze wel strak en eenvoudig, past mooi in het geheel. 8-)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

thepioneer

Nou ze vangen wel indirecte klanken op dus dat komt wel goed. Het oog wil uiteindelijk ook wat he. Er staan nog 2 panelen in de planning en misschien nog een vloerkleed.

Dan is het qua akoestiek super voor elkaar en kan ik me weer storten op de rest van het huis, heb nog wel wat te klussen :(
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

gerard

Ziet er netjes uit!
Oud huis zeker, met zo'n hoge woonkamer?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

thepioneer

Ja is een oud huis. Maar wat je ziet is wel allemaal nieuw. Ik had een kleinere kamer met een saai zachtboard plafond. Dit heb ik er zelf in gemaakt en is wel een stukkie mooier al zeg ik het zelf :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marantz 81

vindt het mooi gedaan allemaal zeker je plafond ook  notworthy

ben wel benieuwd hoe men installatie daarlijk gaat klinken van houten vloer zacht plafond met gipsplaten vloerbedekking ( zolder kamer met schuin dak 17 M3 ) ,naar een woonkamer van volledig Beton met laminaat vloer  ( 30 M3)  ,al wel een groot kleed gekocht van 2,4 m bij 1,7 m   

thepioneer

In zo'n kamer mag je wel een beetje extra demping hebben. Ik ben aardig op weg zo. Binnenkort ga ik een vloerkleed halen. Schijnt nogal te werken zoals ik hoor :)

Citaat van: Marantz 81 op september 01, 2010, 23:11:21
vindt het mooi gedaan allemaal zeker je plafond ook  notworthy

ben wel benieuwd hoe men installatie daarlijk gaat klinken van houten vloer zacht plafond met gipsplaten vloerbedekking ( zolder kamer met schuin dak 17 M3 ) ,naar een woonkamer van volledig Beton met laminaat vloer  ( 30 M3)  ,al wel een groot kleed gekocht van 2,4 m bij 1,7 m
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Sander

Waar zijn de foto's met de meridian!!!  HB
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

cheese

ja alles ziet er mooi uit .....huis installatie alles....helemaal top.

en hoe klinkt het?

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge