Set van Ronald

Gestart door thepioneer, oktober 11, 2009, 16:39:01

Vorige topic - Volgende topic

thepioneer

Hierbij een update van mijn set. De laatste tijd is veel veranderd aan inrichting en audio apparatuur. Deze set is zo ook een set waar niet snel iets aan veranderd gaat worden.

BRONNEN

Marantz SA8003 (geaard)
Marantz DV4003

Versterking

Vincent preamplifier     SA 93 Plus
Vincent power mono's SV 991 Plus

Luidsprekers

Usher Cp 6371

Bekabeling

Interlinks Immitatie Siltech SQ88B
Burmester Powercord
Mit Powercord
2x DIY Powercord 5x2.5mm2 (voor de mono's)

Stroomvoorziening

3x stroomgroep met koperen afscherming (zonder aardlekschakelaar) 3 fasen
Overspanningsbeveiliging
Stopcontacten zijn ge biwired (2x phase - 2x nul - 1x aarde)
1 groep is voor de bronnen en de andere 2 groepen zijn voor de mono's.
Tv e.d. zitten op het lichtnet van de kamer
Alluminium stekkerblok (4 voudig) van audioconnexion met afgeschermde kabel en sterbekabeling

Akoestiek

Groot wandpaneel opgebouwd als sandwitch paneel. Intern rockwool isolatie 8 cm. Extern vezeldichte stoffering. Achter het paneel is verlichting aangebracht.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Stadium III

Hoi Ronald

Welkom op het Marantzforum !!!

EN !!!  TTIWWP
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Welcome!
Fijne speakers die CDM 7se HB.

Veel lees en post plezier hier.

Sander.

Martin

Welkom en een mooie set.

En we willen ook wel mooie plaatjes zien  :angel:

Groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Totofan

Welkom op het Forum,

Veel lees en schrijf plezier. pompom
En graag een paar foto's van je mooie set.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

cheese

welkom en kom op met die foto's.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

pg

Citaat van: thepioneer op oktober 11, 2009, 16:39:01
Hierbij beschrijf ik even mijn audio set.

Alles is verbonden met interlinks van audioquest. Evt met modificatie net als evt een modificatie voor de pm8003.

klink allemaal leuk en een mooi set.
wat ga of wil je verandere aan de pm 8003?
gewoon Nieuwsgierig hoor.
en wat voor audioquest?

Marvin

thepioneer

Zo heb even wat foto's geplaatst, niet echt super foto's maar oke.

Wat ik aan de pm8003 wil veranderen? Geen idee :) Het is zo ik heb geen verstand van de onderdelen die in een versterker zitten. Wel kan ik horen hoe hij klinkt :) Bij de zaak waar ik mijn spullen koop hebben ze een upgrade beschikbaar en die versterker hoort nog zuiverder en heeft nog meer controle over de speakers. Het hoog wordt nog iets minder piekerig, het laag nog voller.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

thepioneer

Vandaag een sa8003 gehaald :) Deze staat nu mooi op de plek van de oude cd52mkII. Super mooie speler en krijg dinsdag mijn eerste sacd binnen :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

MadVillain

En hoe is het verschil tov je oude speler?

Sander

Veel luisterplezier met deze mooie set hoor!

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

thepioneer

De sa8003 is echt gigantisch veel beter als de mk52. Dat mag ook wel omdat die speler goedkoper was en al verscheiden jaren oud is. Heb nu veel meer detail en alles is losser. De dac van deze speler is echt geweldig. Ik heb al de demo cd van sts digital 12th edition gedraaid en dat klinkt zo super daar werd ik even stil van.

Waar ik mijn spullen koop kunnen de sa8003 ook modificeren, dat kost veel geld maar geloof me dan speeld hij de ki pearl eruit. Het zijn natuurlijk grote woorden maar ik heb zelf de verschillen gehoord en ik zou dan echt voor de gemodificeerde sa8003 gaan. Daar komt bij dat de ki pearl 2750 euro kost en de sa8003 1500.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

thepioneer

vandaag even een aarde draad aan de cd speler gemaakt en een aarde verbinding tussen de versterker en cd speler gemaakt. De aard kabel tussen amp en speler meb ik gemaakt om spanningsverschil tussen de componenten te voorkomen. Ik Heb de cd speler geaard naar aanleiding van het filmpje van Frits en de foto's en verhalen van Edwin.

Het heeft wel een positieve invoed op het geluid. Maar ik moet zeggen dat je wel echt super getrainde oren moet hebben om het te horen als je van je bank af gaat om de stekker in het stopcontact te steken en dan weer gaat zitten luisteren. Ik heb 2 verlengkabels gepakt en ben met de stekker en stopcontact op de bank gaan zitten. Dan lekker luisteren en de stekker eruit halen en er weer in stoppen tijdens het muziekstuk. Zo kun je goed horen wat het doet. Ik heb geluisterd en vond het meest duidelijk de verschillen met stem van de dire straits. Deze werd veel zuiverder en met meer dynamiek.

Het maakt van een slechte set absoluut geen goede set maar ik ben zeker van mening dat als je al deze kleine dingen doet zoals rca caps, afgeschermde stroomkabels, koperen hulzen, aarde aan amp en cd speler, goed netfilter dat je echt een wereld van verschil krijgt. Het is leuk om te doen en het kan in etappes,

Ik ga zeker nog experimenteren met de andere truc's,

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

thepioneer

nieuwe crappy foto :( Digitale camera is kapot. maar goed de sa8003 staat erbij
Meridian 861 V4 [ ID40 ]