vandaag even een aarde draad aan de cd speler gemaakt en een aarde verbinding tussen de versterker en cd speler gemaakt. De aard kabel tussen amp en speler meb ik gemaakt om spanningsverschil tussen de componenten te voorkomen. Ik Heb de cd speler geaard naar aanleiding van het filmpje van Frits en de foto's en verhalen van Edwin.
Het heeft wel een positieve invoed op het geluid. Maar ik moet zeggen dat je wel echt super getrainde oren moet hebben om het te horen als je van je bank af gaat om de stekker in het stopcontact te steken en dan weer gaat zitten luisteren. Ik heb 2 verlengkabels gepakt en ben met de stekker en stopcontact op de bank gaan zitten. Dan lekker luisteren en de stekker eruit halen en er weer in stoppen tijdens het muziekstuk. Zo kun je goed horen wat het doet. Ik heb geluisterd en vond het meest duidelijk de verschillen met stem van de dire straits. Deze werd veel zuiverder en met meer dynamiek.
Het maakt van een slechte set absoluut geen goede set maar ik ben zeker van mening dat als je al deze kleine dingen doet zoals rca caps, afgeschermde stroomkabels, koperen hulzen, aarde aan amp en cd speler, goed netfilter dat je echt een wereld van verschil krijgt. Het is leuk om te doen en het kan in etappes,
Ik ga zeker nog experimenteren met de andere truc's,
Groeten Ronald