pm 80 MKII probleem

Gestart door elvizz, september 28, 2009, 22:06:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

elvizz

Mijn PM80 MKII slaat uit als ik het volume harder zet, draai ik hem iets zachter slaat hij weer aan.
Is dit een soort van beveiliging? Ik heb me wat ingelezen en het kan ook de stk module zijn of zit die alleen in de pm 80.
Ik heb hem 2e hands gekocht, toen werkte de classe A al niet, voor de rest draaide hij goed.
Heeft hier iemand een verklaring voor? Ik wil graag nog langer genieten van dit beestje.

JohnWx

Contact maken met Hal9000 bij de rook van Rdam of Mr Marantz onder de rook van Nijmegen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HAL9000

Er zit ergens een kortsluiting, maar wat gebeurt er als je classe A aanzet? schakeld de versterker dan uit?
of? gebeurd er niks?


jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

elvizz

Classe A doet niks wanneer ingeschakeld, de versterker zelf doet het dan wel gewoon.
Ik heb hiervoor al een pm 80 gehad dus ik weet het verschil in geluid met classe A.

heeft mijn probleem niks met die stk module te maken?

Als ik het volume op de helft zet en laat deze even draaien hoor ik een tik en slaat uit, niet zonder stroom.
Er komt weer geluid als ik hem iets zachter zet.

Stadium III

Ik zou hem naar Jon brengen dan komt het wel weer goed !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Paul

Citaat van: elvizz op september 29, 2009, 20:45:37
Classe A doet niks wanneer ingeschakeld, de versterker zelf doet het dan wel gewoon.
Ik heb hiervoor al een pm 80 gehad dus ik weet het verschil in geluid met classe A.

heeft mijn probleem niks met die stk module te maken?

Als ik het volume op de helft zet en laat deze even draaien hoor ik een tik en slaat uit, niet zonder stroom.
Er komt weer geluid als ik hem iets zachter zet.
In een MKII zit geen stk module.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Citaat van: elvizz op september 29, 2009, 20:45:37
Classe A doet niks wanneer ingeschakeld, de versterker zelf doet het dan wel gewoon.
Ik heb hiervoor al een pm 80 gehad dus ik weet het verschil in geluid met classe A.

heeft mijn probleem niks met die stk module te maken?

Als ik het volume op de helft zet en laat deze even draaien hoor ik een tik en slaat uit, niet zonder stroom.
Er komt weer geluid als ik hem iets zachter zet.

De eindversterker is onstabiel. De pm80 MkII heeft een discrete opbouw van de STK module.
Pm80 en SE niet die hebben zo'n hybride IC op metaalfilm  puke .

Ik denk aan nieuwe elko's tin bindingen en c2240 en A970 revisie.
Eerst even een scope test misschien is er een vreemde sinus vanuit de voorversterker.

De klasse A schakeld de bias hoger.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

elvizz

uhm oh ja  :?  Wat kost zo'n revisie ongeveer?
Die 2 en een half uur rijden heb ik er wel voor over...kom uit de buurt van maastricht

HAL9000

Citaat van: elvizz op september 29, 2009, 21:05:17
uhm oh ja  :?  Wat kost zo'n revisie ongeveer?
Die 2 en een half uur rijden heb ik er wel voor over...kom uit de buurt van maastricht
U bent nu al ruim de 4e uit Limburg :-P met een marantz PM XX .

Ik kan eventueel ook een compromis sluiten met 1e keer verzendkosten U. Terug Ik.

Ik mail u even de specifieke gevens met een persoonlijke mail hier op het froum.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op september 29, 2009, 21:32:45
U bent nu al ruim de 4e uit Limburg :-P met een marantz PM XX .

Ik kan eventueel ook een compromis sluiten met 1e keer verzendkosten U. Terug Ik.

Ik mail u even de specifieke gevens met een persoonlijke mail hier op het froum.



Zit er niks in het stroom daar in Limburg
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

#10
Citaat van: elvizz op september 29, 2009, 20:45:37
Classe A doet niks wanneer ingeschakeld, de versterker zelf doet het dan wel gewoon.
Ik heb hiervoor al een pm 80 gehad dus ik weet het verschil in geluid met classe A.

Zekering stuk.  (houder zit bij de transformator)


Citeer
Als ik het volume op de helft zet en laat deze even draaien hoor ik een tik en slaat uit, niet zonder stroom.
Er komt weer geluid als ik hem iets zachter zet.


De offset loopt weg bij hogere output, het protectie circuit detecteerd dit en schakeld het speakerrelais uit.


Wanneer je de class A schakelaar indrukt werkt de versterker met een andere voedingspanning (trafo)
Vandaar dat de versterker in deze stand dus niets doet. (zekering)



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: jwx op september 29, 2009, 22:18:07
Zit er niks in het stroom daar in Limburg

Niet dat ik weet.  :no:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Citaat van: Stadium III op september 29, 2009, 20:55:03
Ik zou hem naar Jon brengen dan komt het wel weer goed !
SB_Marantz is dichterbij en repareerd ook Marantz.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

elvizz

Citaat van: SB_Marantz op september 29, 2009, 22:56:47
Zekering stuk.  (houder zit bij de transformator)

Wanneer je de class A schakelaar indrukt werkt de versterker met een andere voedingspanning (trafo)
Vandaar dat de versterker in deze stand dus niets doet. (zekering)



wat voor soort zekering is dat? is die goed zelf te plaatsen? ik weet niks van solderen ofzo.

elvizz

Citaat van: elvizz op december 01, 2009, 23:09:06
Citaat van: SB_Marantz op september 29, 2009, 22:56:47
Zekering stuk.  (houder zit bij de transformator)

Wanneer je de class A schakelaar indrukt werkt de versterker met een andere voedingspanning (trafo)
Vandaar dat de versterker in deze stand dus niets doet. (zekering)



wat voor soort zekering is dat? is die goed zelf te plaatsen? ik weet niks van solderen ofzo.