Het vergelijk tss de cd17mkII en de Metrum dac zal voor dit wk zijn ....daar moet ik eens rustig voor zitten
Wat ik nu al heb gehoord via de SB (in flac formaat) is dat er meer detail en openheid aanwezig is maar neem wel iets minder warmte waar, dus er zal zeker een verschil zijn
Ja verschillende reviews (ook buitenlandse) zijn meer dan lovend over deze Dac.
Ik was eigenlijk ook al lang op zoek naar een Dac om men SB bij te staan en echt een een fortuin wou ik erniet aan besteden dus was men eerste gedacht ook een MF V-DAC of Cam DacMagic.
De MF V-DAC had ik al eens gehoord icm een Sonos Mediaspeler en klonk niet onaardig
Toen ik de review las op
hifi.nl en las over deze NOS Dac en de verschillen tss een gewone Oversampling Dac heb ik toen eigenlijk blind (ik weet het het is zot) die Dac gekocht daar deze ook in de prijsklasse van de MF en Cam zat.
Had hier ook al gelezen dat oceancloud (ook actief hier op het forum) zijn CD15 zelf weggedaan nadat hij de Metrum Dac in zijn bezit was.
MadVillain deze DAC heeft wel geen Usb ingang als je wil afspelen vanaf je Mac maar kan zeker wel opgelost worden met een Usb to coax/optic converter ofzo.
Wat er zeker ook wel een heel mooie dac is is de The Eastern Electric MiniMax DAC
http://eeaudio.com/eeaudio_20102.htmZou die dolgraag wel eens ergens gaan beluisteren
Je kan hem zelf gebruiken al een voorversterker gewoon een eindbak er op aansluiten en genieten,
natuurlijk zit je wel wat beperkt met het aansluiten van je bronnen dan