De Set van bramdg

Gestart door bramdg, september 14, 2009, 23:03:33

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

is wel heel erg genieten ja  notworthy

alhoewel jij een complete premium set hebt  :wink:

bramdg

Citaat van: Marantz 81 op februari 28, 2011, 23:49:29
is wel heel erg genieten ja  notworthy

alhoewel jij een complete premium set hebt  :wink:

Jij binnenkort ook wel denk ik zo :-P...maar die is dan echt New School hé  pompom
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

voorlopig nog niet hoor  :no:

bramdg

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

Sleep jouw draaitafel eens naar jouw topset, denk dat daar geen dac tegen op kan.

bramdg

Citaat van: joep op maart 01, 2011, 10:43:31

Sleep jouw draaitafel eens naar jouw topset, denk dat daar geen dac tegen op kan.

Klopt Joep 100% gelijk,
maar hier beneden primeert het gemak
Men zoontje wordt echt aangetrokken naar zo een draaitafel .... dus echt lang overleefd de naald er zeker niet grrrrrr .....heb hem al eens in actie gezien, eerst mooi verwonderd staan kijken en dan er iets opgooien om het te zien ronddraaien  :-o
Later komt er zeker ook beneden een :-D

Momenteel trekt de digitale evolutie me erg aan en zo 24/48 of 24/96 flac's klinken toch ook wel erg mooi
tja de 24/96's komen wel nog niet tot hun recht daar een squeezebox classic maar tot 24/48 aankan.
Dus de best closest thing is een Vinyl rip op 24 bit  :-D
Ga binnenkort ook wel eens de remastered beatles beluisteren die nu uitgekomen zijn in 24bit formaat (spijtig genoeg maar 44,1 kHz), dat zal toch wel genieten worden denk ik  :yes:  :yes:  :yes:

btw abbey road staat eigenlijk ook op men verlanglijstje  :kwijl: , naar het schijnt is die wel erg goed opgenomen ook ...

Eerlijk heb nog geen enkele beatles LP  violent1 ..... de Stones daarentegen, daar heb ik er wel genoeg van liggen  clown1
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bramdg

Citaat van: jwx op maart 01, 2011, 08:56:57
Goede test over deze DAC:

http://www.hifi.nl/recensies/4265/Metrum-Acoustics-NOS-Mini-DACs.html

Jaja ook gelezen toen
Zo eigenlijk intresse gekregen in deze Dac was al lang op zoek naar iets wat betaalbaar was, simpel en niet veel poespas.
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bramdg

Wou er toch nog foto'tje bijplaatsen  :-P

Eigen foto's volgen nog wel .....
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bramdg

Vandaag eens men oude (1ste) cd speler van de zolder gehaald > Sony CDP 990 < en aangesloten op de externe DAC.
Wou eens luisteren hoe goed die het nog deed  :-D
Moet zeggen het is een hemel van verschil tss de DAC in de speler en de externe  :yes:
Echt minder hard en schel, rustiger, meer detail en de stem komt meer naar voor .....

In de Sony zit een PULSE dac (wat dat ook moge zijn ?)
eens opgezocht en zou een 4 x AD1860N-K – CXD1244 (old)
of 1 x CXD2552Q-3 – CXD1244 (new) moeten zijn

Dus als men cd17mkII ooit de geest geeft kan ik gerust een ouder speler gebruiken icm de DAC en heb ik nog mooie klankjes intussentijd  pompom ....ook staat er op zolder nog een CD6000 Ose (wil die gepaste tijden ook wel eens vergelijken)

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

gerard

Mooie aankoop  :-)

Ik ben juist wel benieuwd naar verschillen tussen je nieuwe Metrum DAC en de cd17mk2.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Janver

Ik ben erg benieuwd naar de Metrum Accousitc DAC. Als ik de reviews van geloven is dit een waardevolle aankoop. Beter dan de V-Dac of Dacmagic.
Hier kan uw reclame staan!

MadVillain

Zoals velen ben ik ook erg benieuwd naar je bevinden over deze DAC. Zelf ben ik ook een serieus goede DAC aan het zoeken om mijn cd11le mee te vervangen.

Want ik merk dat ik veel meer muziek via m'n MacBook Pro afspeel dan via de cd speler.

bramdg

Het vergelijk tss de cd17mkII en de Metrum dac zal voor dit wk zijn ....daar moet ik eens rustig voor zitten  :-D

Wat ik nu al heb gehoord via de SB (in flac formaat) is dat er meer detail en openheid aanwezig is maar neem wel iets minder warmte waar, dus er zal zeker een verschil zijn  :-)
Ja verschillende reviews (ook buitenlandse) zijn meer dan lovend over deze Dac.

Ik was eigenlijk ook al lang op zoek naar een Dac om men SB bij te staan en echt een een fortuin wou ik erniet aan besteden dus was men eerste gedacht ook een MF V-DAC of Cam DacMagic.
De MF V-DAC had ik al eens gehoord icm een Sonos Mediaspeler en klonk niet onaardig  :-)
Toen ik de review las op hifi.nl en las over deze NOS Dac en de verschillen tss een gewone Oversampling Dac heb ik toen eigenlijk blind (ik weet het het is zot) die Dac gekocht daar deze ook in de prijsklasse van de MF en Cam zat.
Had hier ook al gelezen dat oceancloud (ook actief hier op het forum) zijn CD15 zelf weggedaan nadat hij de Metrum Dac in zijn bezit was.

MadVillain deze DAC heeft wel geen Usb ingang als je wil afspelen vanaf je Mac maar kan zeker wel opgelost worden met een Usb to coax/optic converter ofzo.

Wat er zeker ook wel een heel mooie dac is is de The Eastern Electric MiniMax DAC
http://eeaudio.com/eeaudio_20102.htm
Zou die dolgraag wel eens ergens gaan beluisteren
Je kan hem zelf gebruiken al een voorversterker gewoon een eindbak er op aansluiten en genieten,
natuurlijk zit je wel wat beperkt met het aansluiten van je bronnen dan

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Janver

De prijs van laatstgenoemde DAC minimax amplifier is ruim 800 euro. Dus eigenlijk wel in een klass hoger dan M.À. DAC en dacmagic/ v-DAC.

Ik gebruik momenteel de DAC van de Receiver maar wil graag een keer een echte DAC testen.

Hou ons voorlopig maar even lekker met de goede ervaringen over de Metrum DAC en natuurlijk vergelijkingen met andere apparatuur.
Hier kan uw reclame staan!