Eindelijk is mijn jongensdroom waarvan ik nog niet zo lang geleden niet eens wist dat ik hem had dan toch uitgekomen. Sinds gisteren ( d.d 09-09-09) , nadat ik mijn slag had geslagen op marktplaats, ben ik in het bezit van een Marantz receiver 2226B. Iedereen mag mij daarom nu feliciteren.
Ik hoor er nu echt bij hoop ik.
Voordien neusde ik af en toe en met veel plezier maar wat rond op het forum zonder ook maar één schroefje van een Marantz in huis te hebben.
Nadat ik de stekker in het stopcontact duwde zag ik dat het apparaat licht gaf maar niet zo heel veel.
5 van de 7 buislampjes bleken het loodje te hebben gelegd.
Bij het vervangen echter braken de lipjes van de kunsstofhouder af.
Ze waren erg bros en broos geworden.
Ik heb het in eerste instantie met tape geprobeerd op zijn plaats te houden maar dat liet door de "hitte" al snel los.
Heeft iemand van de geachte leden hier een oplossing voor. Misschien iets met schroefjes?
Verder bleek ook het lampje dat de tekst "stereo" rood/oranje laat oplichten kapot. Weet iemand hoe dat op een eenvoudige manier is te vervangen of moet daar de halve receiver voor gesloopt worden?
Voor de rest, afgezien wat gekraak als ik aan de knoppen draai, ben ik heel tevreden met de aankoop.
Alvast bedankt voor jullie antwoord(en).