meet en greet bij sts digital fritz de with

Gestart door viceadmiraal61, september 07, 2009, 07:40:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viceadmiraal61

beste marantz broeders en ik hoop zusters een nieuwe luisteravond bij sts digital....
en wel op 15-16-17 september geef je op ....
info@sts-digital.nl kado een music emotion en een sacd

BernHardN

nou ik geef me op bij deze. moet alleen nog even overleggen waneer.









Bernhard

scanspeakman

#2
Als het kan ben ik graag nog eens bij om de Wilson Audio's te beluisteren in combi met deze top set. Mijn vader komt ook graag mee. Voorkeur voor de 17e.

Scanspeakman

Roland65

Ik wil graag, maar weet werk-technisch nog niet waar ik aan toe ben.
Laat het zo snel mogelijk weten.
Roland
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

BernHardN


Roland65

Ik probeer de 17e te komen, maar is nog niet helemaal zeker
Roland
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Roland65

Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

BernHardN

ik ga morgen en het ziet er naar uit dat ik de enige ben .... niemand... die mee kan?

MadVillain

ik zou wel willen. Maar heb geen vervoer...  :x


Aan de andere kant. Hoe minder mensen hoe meer er geluistert kan worden. En geloof me je bent onder de indruk! Met de Kharma speakers was het al te gek. Laat staan nu.

HiFi gek

Zijn er nou nog forumleden wezen luisteren naar Fritz zijn nieuwe Wilson boxen ?





Groeten  EDWIN  B

BernHardN

ik ben niet geweest iom Fritz, vandaag had ik andere dingen.
een andere keer misschien.

Totofan

Helaas niet ik ben deze week te druk geweest, al ben ik ziek thuis :|
Maar een volgende keer wil ik wel gaan, samen met mijn zwager, ook muziek liefhebber.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Roland65

Hierbij mijn verslag van het bezoek aan Fritz op donderdag 17 september.

Bij de Meet & Greet van Marantz Eindhoven viel ik door loting buiten de boot en de eerste sessie bij Fritz heb ik moeten laten schieten omdat een verkoudheid parten speelde.
Maar nu stond er niets een bezoek aan Amersfoort in de weg!
Samen met Floris, een vriend uit arnhem die ook wel eens een top-set van Marantz wilde horen, op weg naar Amersfoort.
Door wat restjes file kwamen we rond half 8 aan bij de Poortersdreef.
De vrouw van Fritz deed open en begeleide ons naar de luisterruimte.
Daar stond de set al zachtjes te spelen.
De verlichting in de ruimte was nog niet aan. Alleen de blauwe ledjes en het kenmerkende Marantz oog begroetten ons.
We doken meteen op de apparatuur.

In het rack de sacd speler sa-7s1 en sc-7s2 voorversterker.
Daarnaast de twee eind versterkers ma-9s2, ieder op hun eigen rack en de 2 nieuwe Wilsons.
Ik kende deze speakers niet en ik had verwacht dat ze veel hoger waren. Ze zijn echter wel vrij diep.
Wat verder opviel waren de forse netsnoeren die aan de apparatuur hingen en natuurlijk het stokpaardje van Fritz: "De Koperen Bussen"!
Funktie van deze bussen is om negatieve stralingsinvloeden van andere apparatuur te weren. Tenminste als ik het goed begrepen heb  :wink:
Fritz kwam binnen. Ik kan alleen maar zeggen dat hij `in het echt` anders is dan op de You-tube filmpjes. Misschien kwam dit wel omdat hij nu geen bril ophad en Nederlands praatte.
Meteen begon hij te vertellen over de noodzaak om Marantz apparaten apart te aarden omdat Marantz dit niet doet. Ook het nut van de koperen bussen en het polen van stekkers kwam meteen aan bod.
Het is wel duidelijk dat dit een bevlogen man is die volledig achter zijn tweeks staat!
Ikzelf heb/had altijd mijn vraagtekens bij dit soort, in mijn ogen, vergaande aanpassingen, maar volgens Fritz kun je zelfs op een eenvoudiger set verbetering krijgen, te beginnen met een losse aarde draad aan het chassis met een geaarde stekker zonder de plus en de min pool.
De bussen-tweek werkt niet met de standaard netspanning kabels, maar een relatief goedkope aanpassing zou al kunnen zijn om bij de bouwmarkt standaard grijze, afgeschermde, grondkabel te halen en een setje nieuwe connectoren. Vervolgens even door naar een loodgieter en een paar stukjes koper halen en klaar ben je met de upgrade.
Wie weet iets voor de toekomst om eens te proberen.

Dan de muziek.
Ik kan nu proberen alle cd´s te noemen die we beluisterd hebben, maar dat is onmogelijk.
Niet alleen omdat de titel en uitvoerende niet altijd benoemd werden, maar vooral omdat het er heel veel waren die de revue passeerden!
Jazz, klassiek, koren, Roger Waters etc.
Maar wat iedere keer weer opviel was het detail en controle die deze set liet horen.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal omdat dit de eerste keer is dat ik een high-end set heb beluisterd, maar jonge jonge wat een geluid!
Nu pas begrijp ik wat ze bedoelen met hoogte, diepte, breedte, spreiding  noem alle termen maar op. Ongeloofelijk.
We waren onder de indruk!
Een koor met een solist die echt voor het koor staat, met nog verder in de achtergrond de begeleiding.
Een gitarist waarbij ik op een gegeven moment dacht, had je niet even je nagels kunnen knippen, want je krast wel erg over de snaren.
Ieder detail is hoorbaar, plaatsbaar en genietbaar.
Fenomenaal!

We hebben ook veel naar eigen opnamen van Fritz geluisterd.
Wat dan iedere keer weer opvalt is dat het geluid niet plat is.
Niet alleen maar sec het opnemen van instrumenten en zang, maar juist ook er voor zorgen dat je de ruimte hoort.
Een optreden in een kerk is immers heel anders dan in een geluidsstudio.
En die verschillende ruimtes hoor je heel goed terug komen in de opnames.
Mooi voorbeeld wat we gehoord hebben is een man die aan komt lopen en door een deur gaat.
Je hoort hem in de verte aan komen lopen, vervolgens loopt hij vlak voor je langs en verlaat door een geweldig piepende deur de ruimte.
Je bent echt aanwezig in die ruimte en hij loopt echt voor je langs en gaat echt door de deur weg.
En dan niet afgespeeld op een surround set, maar `gewoon`in stereo!
Een staaltje opname techniek, geweldig!

Ik had zelf ook nog wat muziek meegenomen.
Brothers In Arms van Dire Straits. De gewone cd en de sacd.
Eerst de gewone.
Ik wist niet wat ik hoorde. Dacht altijd dat ze een behoorlijk niveau hadden, tenminste bij mij thuis, maar nu was het een platte, vlakke, doodgeslagen beleving.
Dan de sacd
Dat was in ieder geval een stukje `breder`, maar in vergelijking met wat we ervoor hadden gehoord was het de welbekende koude douche!

Verder een cd van een vriend van mij. Een muziek theater gezelschap ´Familie Trio de Tivolies´. www.tivolies.com
Zij hebben in eigen beheer een cd-tje opgenomen, en ik was benieuwd hoe dat zou klinken op deze set.
Nou dat viel niet tegen, maar het bleef wel vrij plat, de stemmen stonden niet los van de begeleiding.
Volgens Fritz was hier nog wel wat aan te doen.
´Laat hem maar hier dan ga ik er wel een beetje mee rommelen´ waren zijn woorden.
IK ben benieuwd wat het resultaat is als hij klaar is met bewerken!

Rond 22.45 zat ik vol met indrukken en kon er niet veel meer bij.
Het was overweldigend en moeilijk in woorden te vangen.
Ik wist niet dat een stereo set met de juiste opnames zo kon klinken!
Natuurlijk is er een bepaald budget voor nodig om dat te bereiken.
En natuurlijk is dat maar voor weinigen weggelegd.
En natuurlijk zit je op de terugweg in de auto tegen jezelf te zeggen dat het thuis ook goed klinkt zolang je alles maar in de juiste verhoudingen blijft zien.
Het was een geweldige ervaring die me lang bij zal blijven.

En, gelukkig hebben we de gekregen cd nog die op mijn eigen Marantz setje toch ook heel behoorlijk klinkt, met veel meer breedte, diepte en detail dan ik voor mogelijk had gehouden.

Fritz, hartelijk dank voor de gastvrijheid, het enthousiasme  en de overweldigende avond!

Roland






Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

WimPeu

Mooi geschreven  notworthy Met plezier gelezen.
Blijft moeilijk uit te leggen. Heb hetzelfde ervaren na Hifigek z'n top set. Zal bij mij wel nooit worden, daar voor ben ik meer een Home Cinema man.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Roland65

Dank je wel

Ik zat me later te realiseren dat het eigenlijk een hele egoïstische set is.
Er is maar 1 plek waar je alles kunt horen zoals het bedoelt is, en dat is in het midden.
Ik zat even met mijn hoofd naar rechts en het hele effect was weg.
Floris en ik hebben dan ook de hele avond een soort stoelendans gehouden voor het beste resultaat!
Roland
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520