De set van Tigger

Gestart door Tigger, september 01, 2009, 13:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tigger

#60
Thanks!

Heb wel het meubel iets moeten "modificeren" -> er horen eigenlijk poten onder, maar zo lekker laag bij de grond vonden we het mooiste en zo valt het meubel ook mooi weg. Daarnaast heb ik de achterwand waar de versterker staat iets moeten veranderen........ = een stuk eruit moeten zagen ;) Het meubel is 50cm diep en dat is iets te weinig voor de SR8002 plus kabels. De warmte kan er dan ook meteen uit :)

Binnenkort wil ik de Humax rechts in het meubel hebben, maar ik zal dan eerst een langere optische kabel moeten hebben en een langere coax-kabel. Nu zijn beide te kort.... Ach, heb ik weer wat te doen ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

WimPeu

Heel mooi strak meubel. :yes:  Alleen die blauwe lampjes zou je uit moeten kunnen zetten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mars

OI @ tigger


waar heb jij dit meubel gekekocht?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Tigger

Het meubel heb ik bij Ikea gekocht.


Die blauwe lampjes uit?  :schater:
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marantz 81

mooi meubel hoor  :-)  is juist mooi die blauwe lampjes  ,veel luisterplezier  byebye

WimPeu

#65
Citaat van: Tigger op december 12, 2009, 13:27:05
Het meubel heb ik bij Ikea gekocht.


Die blauwe lampjes uit?  :schater:

Ik heb het nut van die lampjes persoonlijk nooit begrepen. Ieder zijn eigen hoor. Ik zelf heb het liefst zo weinig mogelijk onzin lampjes branden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

ze zijn gewoon té fel....!
maar net niet fel genoeg om tijdens de film een joint te draaien....
nutteloos dus...  :-D

maar dat is inderdaad persoonlijk, ik word daar gestoord van...!

WimPeu

Citaat van: marvin op december 12, 2009, 14:40:33
ze zijn gewoon té fel....!
maar net niet fel genoeg om tijdens de film een joint te draaien....
nutteloos dus...  :-D




:schater:   :schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Tigger

Te fel??? Deze foto's zijn bij daglicht genomen:



Bovendien zie je niks van die lampies vanaf de zitplaats.




De vorige foto's zijn genomen 's avonds zonder flits......dat betekent dus dat het licht wordt "opgenomen" door de camera en dus iets feller lijkt dan het in werkelijkheid is.....


Ach, zoals al gezegd: ieder z'n ding  :-D
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

lo

Ziet er knal strak uit hoor pompom
Mooi "flesje" heb je staan. Niet zat hè door bier uit een klein gaatje :-D
Veel plezier dr van.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Tigger

Ik heb heeeeeerlijk geslapen van/door dat "flesje" bier....  :-D



Vandaag maar meteen actie ondernomen en de Humax verplaatst naar rechts in het meubel: ik had nog een lang stuk Hirschmann coax liggen en nog een verdwaalde optische "no name" interlink. Dus, hup: meubel naar voren, afkoppelen en verplaatsen. Bleek dat de Canare componentkabel te kort was.......gelukkig had ik nog een 6m liggen, dus die maar gebruikt. Meteen de coax achter de plinten weggewerkt en daarna de Humax weer helemaal aangesloten.
We zijn bijzonder tevreden over het resultaat! (en ook geen "hinderlijke verlichting")







Nu is het nog een anderhalve week wachten en dan komt van HifiSupply een QED Reference Optical binnen voor de Humax EN een extra lengte QED Silver Anniversary XT met Airloc banaanstekkers binnen, zodat ik de fronts bi-amp kan aansluiten op de SR8002! :-D



Ik wilde al een tijdje de fronts bi-amp aansluiten........ik heb 4 "ingangen" op de fronts en op 4 uitgangen op de versterker (A+B), dus ja, dan kan het idd wel..... Ben benieuwd wat dat zal opleveren :)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

mars

oi stupid

Ik  vind het nogwel meevallen hoor met die lichtjes.

Maar iets anders; dat boek van ''Dan Brown''  , is dat wat? 

Met andere woorden, mijn moeder wil me perse iets voor de kerst geven , als het weer zo'n goed boek is vraag ik die.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Tigger

Mijn vriendin is dat boek aan het lezen en vindt 't een erg goed boek.





Ben er trouwens nog steeds niet uit welke Pana ik ga nemen........eerst wilde ik de V10 (42"), maar ben nu met een schuin oog ook de G10 / G15 (46") aan het bekijken.....  :?
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Vlearmoes

Citaat van: Tigger op december 15, 2009, 12:08:03
Mijn vriendin is dat boek aan het lezen en vindt 't een erg goed boek.





Ben er trouwens nog steeds niet uit welke Pana ik ga nemen........eerst wilde ik de V10 (42"), maar ben nu met een schuin oog ook de G10 / G15 (46") aan het bekijken.....  :?


Goei keus  :roll:   die hangt hier ook met een top beeld  pompom

Als je instellingen wilt die goed werken voor dat scherm; laat maar horen  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

de manier van aansluiten die je nu bi-ampen noemt met de a/b aansluiting is niets anders dan biwiren.
er zijn geen aparte versterkers voor A en B...
wil je biampen met een receiver dan moet je de backsurround kanalen kunnen toewijzen als bi-amp kanaal, weet niet of dat mogelijk is met de 8002.