Nou Rob is geweest gisteren, hij was wat later dan afgesproken, file bij de Efteling
, maar het dat geeft niet hij heeft het kunnen vinden
We zijn begonnen met twee cd,s te luisteren een met veel bas, Toto- Drag'm to the roof, en een met weinig bas, Van Halen- Ain't talking about love. En Rob wist genoeg, de sub uitgezet en een calibratie DVD er in om de phase te testen, dat was in orde. Daarna de Hz getest mijn luidspeakers begonnen op 32 Hz dus behoorlijk laag. De sub begon bij 22 Hz.
Hij heeft wat aan de knopen gedraait van de sub, en de speakers meer naar binnen gedraait. En de CD's weer gedraait, wat een vooruit gang zeg, het totaal beeld klopte veel beter.
We hebben daarna nog naar concerten gekeken van Roger Waters, David Gilmor, Joe Satriani. Rob wilde ook de DVD van Within Themptation kijken/luister, hij heeft de deze op Blue Ray, we kwamen tot de conclusie dat het niet helemaal klopte, het metropolo orkest was te veel aanwezig net als op de Blue Ray en dat de zang te veel op de achtergrond was en de gitaren ook, eigenlijk zonde van zo'n mooi concert.
Ook nog naar wat CD's geluistered een mooie drum solo van simon phillips, War of the world die had Rob meegenomen, verder nog naar Chickenfood en Pink Floyd. Rob vond de set mooi klinken, allen het hoog was voor hem iets te veel maar ja dat is persoonlijk. Als ik nog iets meer bas wil hoef ik allen het volume iets hoger te zetten, maar voor zover staat het prima
Ik ga alleen nog experimenteren om de bovenste bas poort op te vullen om de de hoge tonen meer te controleren. En nog wat experimenteren met het indraaien, maar voor zover ben ik dik tevreden
Rob hartelijk dank voor de afstelling , en voor de gezelige ochtend en middag, zo zie je maar dat je op deze wijze elkaar op een leuke manier kunt helpen