PM7003 met Dynaudio Focus 140: kan dat echt verkeerd zijn?

Gestart door kolov, augustus 07, 2009, 18:15:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kolov

Hoi,

ik sta op het punt om nieuwe Dynaudio Focus 140 te kopen. In de winkel heb ik ze o.a. met een PM8003 gehoord en ik vind ze prachtig. Ik heb thuis echter een PM7003 en volgens de verkopers is deze combinatie not done.

Kan de combinatie echt erg verkeerd zijn? Ik wil niet eerst op details ingaan, ik ben benieuwd naar nieuwe frisse meningen.

Marvin

ik denk dat hij graag een PM8003 wil verkopen, probeer de speakers thuis te beluisteren en oordeel zelf.
vraag of ze de speakers een paar dagen bij je thuis willen laten staan.
eventueel met de PM8003 erbij!
zelf luisteren, -en vooral thuis, is het enige echte advies......
dat zou de verkoper moeten begrijpen, hij is zelf zo stellig dat het 'not done' is.
vertel maar dat je thuis een hele andere akoestiek hebt dan in de winkel, -en dat dat echt de belangrijkste factor in geluidsweergave is.
en dat je ze derhalve thuis wilt beluisteren...

Marvin.

Stadium III

Liefste verkopen ze alles wat ze maar kunnen

Het is net wat marvin al aangeeft speakers thuis kunnen krijgen en dan beluisteren

En jah de 8003 en 7003 zit wel iest verschil in maar mocht dit te groot zijn kun je toch altijd nog andere versterking pakken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

SB_Marantz

Het vermoeden rijst dat de verkoper in kwestie ''not done'' is.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HiFi gek

#4
Wie is die verkoper dan dat hij even voor jouw bepaald dat de combinatie PM7003 met de Dynaudio Focus 140 niet werkt .
Er is er maar één die dat kan bepalen , dat ben jezelf .

De mening van die verkoper is ondergeschikt aan jouw eigen luisterervaring , dus inderdaad proberen om de boxen mee naar huis te krijgen voor een demo aan huis .


Groeten  EDWIN  B

bertheeren

Ik denk niet dat er geen grote verschillen zullen zijn. Misschien als je op disco-niveau speelt dat de 8003 wat langer controle heeft over de speaker.

Marantz is zowizo een goede match, marantz is lekker neutraal van geluid, en dynaudio iets aan de warme kant. 

pg

heb de pm 7003 en pm 8003 geluisterd en de verschillen zijn klein heel klein op mijn monitor.
misschien als de speaker wat meer ga vragen is het verschil en kan er iemand dat uit liggen voor hem.

jowa

Het grootste verschil tussen beide versterkers is dat de PM 8003 een soort van KI versie is van de PM 7003.
Verder qua vermogen en opgenomen vermogen geen verschil.
Op de site van Marantz kan je beide versterkers op hun specificaties vergelijken.

Advies is de Dynaudio's thuis uit te proberen op je eigen set in de omgeving die jij kent.


Marvin

Citaat van: pg op augustus 08, 2009, 23:12:48
heb de pm 7003 en pm 8003 geluisterd en de verschillen zijn klein heel klein op mijn monitor.
misschien als de speaker wat meer ga vragen is het verschil en kan er iemand dat uit liggen voor hem.

Dynaudio is niet zo'n amp-killer...
daarbij zijn dit de specs van beide versterkers:

pm7003
Current Feedback 2 x 70 watts (8 ohms) power amplification
New solid reference standard chassis
High-speed instantaneous current supply power amplifier design
Fast signal handling and extended frequency range
Marantz current feedback Hyper Dynamic Amplifier Modules HDAM
Symmetric circuit architecture
Linear Drive Power Supply
High-grade audio components
Source Direct function for best sound quality
Six audio inputs including phono (MM)
Tone control
Amp direct mode for operation as power amplifier only (for bi-amp mode or extension of A/V-Receiver)
Two pair of speaker outputs – A/B
Detachable power cord
System remote control and Marantz D-Bus


pm8003

Purist reproduction expressing the essence and emotion of music
2 x 70 watts (8 Ohm RMS) power amplification
New solid reference standard chassis
Current Feedback technology for fast signal handling and extended frequency range
Toroidal transformer for instantaneously current delivery capability
Marantz Current Feedback HDAMs
Customised components and symmetric circuit topology
Rigid dual layer chassis construction virtually eliminates any mechanical vibration
Copper-plated chassis and back panel for lowest impedance grounding
Source Direct function for finest sound quality, which bypass the tone control
Amp Direct mode for operation as power amplifier only (for bi-amp mode or extension of A/V-Receiver)
Current feedback topology phono stage
Speaker terminal A/B with custom made Marantz terminals
Detachable power cord
System remote control and Marantz D-Bus

Marvin

als je het mij vraagt zit er werkelijk niets in de 8003 wat hem zoveel beter moet maken.
door Marantz zelf vervaardigde speaker terminals ga je niet horen.
dat dat ding op een koperen chassis gezet is hoor je ook niet, dat merk je alleen met optillen.

dubbele fundering tegen het trillen, nou dat hoor je niet hoor!
Marantz geeft zelf aan dat elk model uit elke categorie dezelfde (zwaar vergelijkbare) klank heeft.
dan kan er niet zo'n bruut verschil in deze modellen zitten, er zitten enkel zwarte schroefjes is ipv zilverkleurig.
jaja, beetje overdreven maar je begrijpt me punt vast wel...

Bearke65

Citaat van: pg op augustus 08, 2009, 23:12:48
heb de pm 7003 en pm 8003 geluisterd en de verschillen zijn klein heel klein op mijn monitor.
misschien als de speaker wat meer ga vragen is het verschil en kan er iemand dat uit liggen voor hem.
Als je al aangeeft dat de verschillen tussen de twee versterkers erg klein zijn bij jouw monitoren zit het over het algemeen altijd ook wel goed met grotere luidsprekers. Maar je haalt wél een leuk punt aan: vaak wordt gedacht dat kleine luidsprekers een "kleine"  versterker nodig hebben en grote vloerstaanders een "grote". Maar de situatie is bijna altijd omgekeerd: vaak heeft een kleine luidspreker een lager rendement dan de grotere jongens, en wil je een monitor goed aan het spelen krijgen is juist een krachtige versterker nodig, terwijl de wat grotere jongens vaak voldoende hebben aan een versterker met minder ballen ... een beetje Hifi verkoper moet dat kunnen snappen maar de meeste helaas niet. Dus de verkoper is hier "not done' zoals SB_Marantz terecht omschrijft.

Wél even luisteren of de combinatie klikt en dan beoordelen of het voldoet.
In ieder geval succes met  de kwestie

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

joep

Het enige wat 'not done' is is de opmerking van die Jan de boere lul verkoper! Beluister de boxen rustig thuis op jouw installatie. Bepaal zelf wat voor jou mooi is. Alleen jij kan dat bepalen. Kan dit niet zeg dan tegen hem dat het niet uitlenen van boxen door een verkoper eenvoudigweg 'not done' is. Nooit vergeten jij bent de klant!

WimPeu

Citaat van: kolov op augustus 07, 2009, 18:15:46
Hoi,

ik sta op het punt om nieuwe Dynaudio Focus 140 te kopen. In de winkel heb ik ze o.a. met een PM8003 gehoord en ik vind ze prachtig. Ik heb thuis echter een PM7003 en volgens de verkopers is deze combinatie not done.

Kan de combinatie echt erg verkeerd zijn? Ik wil niet eerst op details ingaan, ik ben benieuwd naar nieuwe frisse meningen.

Die PM7003 komt zeker niet bij hem vandaan. Wat een bullshit verkoper zeg. Ik zou de speakers ook maar ergens anders kopen waar je wel goed voorgelicht wordt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

bertheeren

#13
Grotere luidsprekers hebben doorgaans wel weer lagere impendantie (dippen). Dat maakt ze ook weer lastiger aan te sturen.

Al valt het in de praktijk erg mee, rendement komt pas om de hoek kijken bij bijvoorbeeld buizenversterkers met weinig vermogen. Heb zelf een keer de proef op de som genomen en op diverse midde-klasse receivers (tussen de 60 en 100 watt per kanaal) op een set laag rendements(84DB) speakers laten spelen, en op een set normaal rendements(91DB). De lage rendements klonken beter(wat waarschijnlijk gewoon aan de speakers ligt) en verschillen tussen de versterkers waren er nauwelijks te horen. Alle versterkers konden de laag-rendements speakers keurig onder controle houden. We spreken hier over een dali lektor 1 set en een dali ikon 6 set.

Heb het zelf wel eens meegemaakt dat een verkoper alle japanse versterkers helemaal niets vond. Ik begon te vertellen over een verschil wat ik hoorde tussen twee merken versterkers (geen idee welke meer) zegt de verkoper dat hij het vreemd vind dat ik tussen twee versterkers verschil hoor, stroom is stroom was zijn motto. Ik doorvragen waarom japanse versterkers slecht zijn, ze waren niet stabiel en klonken slecht. Ik kon beter een engels merk(veel duurder in mijn geval) nemen. En daarnet zei hij nog verschil tussen versterkers is niet hoorbaar, stroom is stroom  :-D
Dus ook tussen japans en engels!

Ik wilde dat verschil dus horen zei ik hem, maar hij had geen japanse versterkers. Dus zei ik, dan ga verder nog even kijken of dat ergens anders kan. Heel verhaal waar het op neer kwam: verschil ga jij niet horen als je nog nieuw bent in hifi, daar heb je getrainde oren voor nodig.

Nog even verder gepraat totdat ik een sony eindversterker zag staan in de rekken, sony is toch japans? Ja dat was een demo-model :-D

pg

Citaat van: marvin op augustus 09, 2009, 09:28:01
Dynaudio is niet zo'n amp-killer...
daarbij zijn dit de specs van beide versterkers:

pm7003
Current Feedback 2 x 70 watts (8 ohms) power amplification
New solid reference standard chassis
High-speed instantaneous current supply power amplifier design
Fast signal handling and extended frequency range
Marantz current feedback Hyper Dynamic Amplifier Modules HDAM
Symmetric circuit architecture
Linear Drive Power Supply
High-grade audio components
Source Direct function for best sound quality
Six audio inputs including phono (MM)
Tone control
Amp direct mode for operation as power amplifier only (for bi-amp mode or extension of A/V-Receiver)
Two pair of speaker outputs – A/B
Detachable power cord
System remote control and Marantz D-Bus


pm8003

Purist reproduction expressing the essence and emotion of music
2 x 70 watts (8 Ohm RMS) power amplification
New solid reference standard chassis
Current Feedback technology for fast signal handling and extended frequency range
Toroidal transformer for instantaneously current delivery capability
Marantz Current Feedback HDAMs
Customised components and symmetric circuit topology
Rigid dual layer chassis construction virtually eliminates any mechanical vibration
Copper-plated chassis and back panel for lowest impedance grounding
Source Direct function for finest sound quality, which bypass the tone control
Amp Direct mode for operation as power amplifier only (for bi-amp mode or extension of A/V-Receiver)
Current feedback topology phono stage
Speaker terminal A/B with custom made Marantz terminals
Detachable power cord
System remote control and Marantz D-Bus


ja dit ken ik wel.