Geen geluid rechterkanaal bij Phono --> PM7001

Gestart door Anil, juli 21, 2009, 20:09:39

Vorige topic - Volgende topic

Anil

Beste Allemaal,

Als ik platen afspeel via mijn 7001 dan hoor ik op mijn rechter luidspreker geen geluid.
Heb de platenspeler (Marantz Model 6300) aangesloten op een andere versterker (Kenwood) daar doen beide luidsprekers het.

Heb de kabels nagelopen, deze lijken in orde te zijn.

Iemand nog verdere tips?

Bvd,

Anil

Paul

Welkom hier,   :-D

Allereerst kan je de cinch kabel van je 6300 op de PM7001 omdraaien, wellicht dat dan het andere kanaal het wel doet.
Anders de 6300 draaittafel op de aux ingang aansluiten, dan maak je geen gebruik van de phono pre dus zal je het volume heel ver open moeten draaien om wat te kunnen horen.
Mocht je dan beide kanalen wel horen dat is een defect in je phono pre een mogelijke oorzaak.
Een losse phono pre kan dan een oplossing zijn, daar de 6300 op een andere versterker wel goed werkt.

Succes. :wink:

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Kijk eens of het rechter cinch deel los in de tin staat.
Het zou me niets verbazen.

Even opsolderen, klaar.

Neem de rest ook meteen even mee while you're at it.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mars

oi

Wat ik heb begrepen , van een vriend die op een TD werkt ( die werk van behoorlijk wat winkels inneemt) is dat idd het cinch gebeuren een van de mindere punten van zo'n 7001 zijn.
Euhhhhhhhhhhhh verder soldeer werk ook trouwens ( heeft iets met verhoudingen in soldeer te maken :wink:)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Anil

Allen dank voor de tips,

Heb 15 jaar geleden voor het laatst gesoldeerd, eens even kijken of ik het zelf doe of door een ervaren soldeerhand.

Anil

Een update,

Heb een 2e pick-up aangeschaf (Pioneer PL150), heb op beide kanalen geluid.
De Marantz pick-up aangesloten op een andere versterker, op het rechterkanaal geen geluid.

Vandaag (na wat metingen) een deel van de bekabeling vervangen van de Marantz pick-up en hij doet het weer volledig :lol:

Eip

Mooi, dat is dan ook weer opgelost. :schater:

Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167