Waar Snow dit topic over begonnen is scheelt mij weer een topic starten want ook ik had het gevoel om hier wat over te melden.
De reden lijkt mij duidelijk een forum moet een gezellig iets zijn waar je over je hobby je meningen deelt, kenbaar maakt wat je doet en laat en eigenlijk best wel trots op bent.
Hoe leuk is het om aan een ander te laten weten wat je aangeschaft hebt, gerepareerd hebt, in je set veranderd hebt en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
De forum regels in deze zijn duidelijk en je mag vrij kritisch posten, mits je enige kennis in huis hebt om dit te motiveren.
Wat lees ik dan een paar voorbeelden die mij zo te binnen schieten en dat zijn postings die in een mum van tijd verwijderd zijn dus waarschijnlijk door het gros van de leden niet gelezen zijn:
Sta jij al bij de KvK ingeschreven, heb je het goede schema, kabels verschillen....ja dat is een suggestie etc etc etc.
Laat ieder lid zijn beleving zonder sancties posten en niet het gevoel hebben al tussen 6 planken te liggen.
Moet toegeven dat ik in deze Marco gelijk geeft zoals onlangs door hem gepost: Ieder topic met onderwerpen die gevoelig liggen wordt hier een kruistocht en dat leid dan tot veel ongenoegen.
Ik heb geen glazen bol maar heb Wilfred op voorhand laten weten hoe het onlangs gesloten topic zou stranden en helaas heb ik gelijk gekregen.
Vandaar mijn volgende idee, en waarschijnlijk laat de forum software het toe om mijn idee toe te passen en lijkt het mij vrij duidelijk:
De topic starter begint een topic met een bepaalde bedoeling, dus geeft de topic starter de vrijheid zelf de mogelijkheid om postings die volgens zijn gevoel niet bij het onderwerp horen te verwijderen.
Verder kan de moderator zelf verder bepalen of het wel of niet acceptabel is en dan in overleg met de topic starter maatregelen nemen.
Met deze regel bouw je een stukje vrijheid in en bepaald niet 1 man wat er gebeurd.
Verdere suggesties om het hier vlot en gezellig te laten verlopen zijn welkom, maar het is toch van de zotte dat een stelletje volwassen kerels hier niet uitkomen.
Naar mij gevoel zijn er de laatste tijd teveel onderwerpen gestrand terwijl het naar mijn idee ook anders kan.