Marktplaats tip's?

Gestart door WimPeu, juni 28, 2009, 11:50:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

joep

Winkeliers die bij de grens wonen hebben vaak spullen zonder de Nederlandse importeur garantie.
Die importeurs willen vaak jouw spullen niet zien.
Moet je met je kapotte spullen helemaal naar Verwegiestan. En dat is de laatste 650 km. op de ezel.

WimPeu

Hmm. Ik heb zelfb de AV-8003. Deze heb ik nieuw uit de doos gehaald maar het is een U.S model. Dus geen NL garantie. Maar ik heb hem €1000,- goedkoper dan in de modale winkel. Hij speelt als een tiet, meestal komen de problemen pas na een paar jaar en dan is de garantie toch al verlopen en zijn de kosten ook voor jezelf.
Mocht ik toch problemen krijgen met de AV dan kan ik hem natuurlijk gewoon laten repareren en voordat ik mijn €1000,-verschil verspijkerd heb.....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Citaat van: WimPeu op november 26, 2009, 15:01:00
Hmm. Ik heb zelfb de AV-8003. Deze heb ik nieuw uit de doos gehaald maar het is een U.S model. Dus geen NL garantie. Maar ik heb hem €1000,- goedkoper dan in de modale winkel. Hij speelt als een tiet, meestal komen de problemen pas na een paar jaar en dan is de garantie toch al verlopen en zijn de kosten ook voor jezelf.
Mocht ik toch problemen krijgen met de AV dan kan ik hem natuurlijk gewoon laten repareren en voordat ik mijn €1000,-verschil verspijkerd heb.....

Zo is het maar net :-D Voor 1000 euro's kun je heel wat verspijkeren :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Ik heb mijn Musical Fidelity A1 Final Edition ook via een Nederlander, die voor een Engels hifi-bedrijf werkte, gekocht. Was in Nederland twee keer zo duur, dus dat was een makkelijke keuze. De versterker werd thuisbezorgd, aangesloten en uitgebreid beluisterd met verschillende interlinks en luidsprekerkabels. Onlangs heeft 'ie - na meer dan 10 jaar - een servicebeurt/upgrade/reparatie bij AudioService Elst gehad. Ik zou het zo weer doen.  :yes:

robbie

Het wordt ons wel moeilijk gemaakt...
Ik heb een offerte liggen van mijn audiozaak voor de 15-serie. En ook een van een internetbedrijf. Verschil: 22,5%!!
Puur om de centen is de keuze snel gemaakt. Internetbedrijf is ook door Marantz geautoriseerd. En de prijs  pompom
Maar aan de andere kant heb ik wel gebruik gemaakt van de service en advies van mijn audiozaak. Heb vele uren geluisterd. En om dan toch maar ergens anders te kopen...kweetniet...

ll0ll

Nou, leg het 22.5% verschil voor aan je audiozaak. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

WimPeu

Citaat van: robbie op november 26, 2009, 20:13:47
Maar aan de andere kant heb ik wel gebruik gemaakt van de service en advies van mijn audiozaak. Heb vele uren geluisterd. En om dan toch maar ergens anders te kopen...kweetniet...

Dit is is wel idd een ander verhaal. Dan heb je je zelf in een situatie geplaast dat het niet echt van goede manieren getuigd om hem elders te gaan kopen. Ik heb mijn AV ook op de reviews en gevoel gekocht. Heb dus niet bij een zaak uitgebreid getest.

Ik heb toevallig gisteravond een discussie met mijn vrouw over dit onderwerp gehad. Zij kan (haalt hem nu op 'as we speak') een paardenzadel lenen bij een zaak. Ze zei dat als hij goed beviel ze dan op internet wou gaan zoeken om hem te gaan kopen. Dat heb ik als aso betiteld  :yes: waar ze nogal verbaasd over was. Ze heeft een goede opvoeding gehad maar dit is naar mijn morele maatstaf echt VAUD!!eh ik bedoel fout!! :-D

Het is iets anders en toch hetzelfde.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

robbie

kijk dat bedoel ik nou. ben ik toch niet de enige die daar zo over denkt.

ik zal het de volgende keer nog eens aankaarten. misschien dat ze met toch wel iets tegemoet willen komen nog...

mars

Citaat van: WimPeu op november 26, 2009, 20:53:39
Dit is is wel idd een ander verhaal. Dan heb je je zelf in een situatie geplaast dat het niet echt van goede manieren getuigd om hem elders te gaan kopen. Ik heb mijn AV ook op de reviews en gevoel gekocht. Heb dus niet bij een zaak uitgebreid getest.

Ik heb toevallig gisteravond een discussie met mijn vrouw over dit onderwerp gehad. Zij kan (haalt hem nu op 'as we speak') een paardenzadel lenen bij een zaak. Ze zei dat als hij goed beviel ze dan op internet wou gaan zoeken om hem te gaan kopen. Dat heb ik als aso betiteld  :yes: waar ze nogal verbaasd over was. Ze heeft een goede opvoeding gehad maar dit is naar mijn morele maatstaf echt VAUD!!eh ik bedoel fout!! :-D

Het is iets anders en toch hetzelfde.

oi


Jullie hebben allebij gelijk .

Namelijk , als andere mensen deze praktijken uit oefenen dan is het VAUD en not done ook nonono
Maar als je het zelf doet, of je vrouw dan is het slim.
:angel:

CAPICE????
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Citaat van: robbie op november 26, 2009, 20:58:01
kijk dat bedoel ik nou. ben ik toch niet de enige die daar zo over denkt.

ik zal het de volgende keer nog eens aankaarten. misschien dat ze met toch wel iets tegemoet willen komen nog...

Verstandig. Er moeten inderdaad audio zaken over blijven waar je eea kunt beluisteren. Gewoon het verschil voorleggen. Men zal niet het prijsverschil volledig compenseren maar dat hoeft imo ook niet.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

Citaat van: joep op november 26, 2009, 13:59:46
Waarom zet iemand iets voor een belachelijk laag bedrag te koop? Zelfs winkeliers verdenk ik ervan om onder een andere naam iets voor een lage prijs te koop te zetten. Waarom vraag ik me af. Om een klant een lage inruil te kunnen verantwoorden? Zou kunnen. Vaak ook zijn het spullen waar iets mee aan de hand is. Geen Nederlandse importeur. Een twijfelachtige afkomst? Vaak klopt er iets niet. Marktplaats laat weten " als het aanbod te mooi is om waar te zijn dan is het dat vaak ook zo. "

oi

Als iemand echt interesse heeft in deze amp wil ik wel een maat van me opbellen.
Die jongen is ook audiomaf en woont ook in monster, en als ik het kaartje zo op marktplaats bekijk, woont ie nog vlak bij ook.

Mischien kent ie hem wel ofzo.


grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

birdy

Nou ik ben best benieuwd hoe het nou zit, dus als hij hem kent? Zoveel mensen met de naam Marco de Waard zullen er ook weer niet wonen. Het kan ook Ter Heijde zijn trouwens i.p.v. Monster
Muziek moet je niet horen, maar moet je voelen!
Marantz PM-10, Marantz SA-11 S2,  Marantz ST-15, Marantz SR-6004, Marantz BD-7004, B&W 804 D3, B&W Nautilus HTM2,  B&W LM1, Panasonic Plasma TX-P42VT30E, Philips AF977

SMarcel

Beste forummers,

Volgens mij heb ik ook een juweeltje ontdekt.http://link.marktplaats.nl/300204373
Deze begint met het bod van € 275,00 voor naar mijn idee een complete set bestaande uit; CD-80, SC-80, SM-80 en ST50.

Iets lager in deze lijst op marktplaats staat een vergelijkbare set http://link.marktplaats.nl/298665412 en die gaat vanaf € 950,00.

Corrigeer mij als ik het verkeerd zie, maar die eerste advertentie is een absolute aanrader.

Groeten,

Marcel

ll0ll

Die set heeft al eerder op marktplaats gestaan. Volgens mij wil de verkoper er wel wat meer voor dan wat er nu voor wordt geboden...
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen