Verlichting Marantz 2226BLK

Gestart door Elmo, juni 20, 2009, 15:19:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elmo

Mijn nieuwste (nou ja nieuw  :-D) aanwinst is een zwarte Marantz 2226 receiver. Na het inschakelen werd de hele binnenkant fraai verlicht. Best mooi maar hoort natuurlijk niet zo. Een blik aan de binnenkant liet zien dat de schaalverlichting los zat en ook waarom. Een lompe boer heeft waarschijnlijk bij het vervangen van de lampjes de schroefjes loeivast gedraaid  :evil: zo ga je niet met dit stukje erfgoed om  nonono

Één kant afgebroken



Andere kant ziet er ook al niet best uit



Na wat gepruts en een klein stukje plastic om de boel op het niet afgebroken stukje te klemmen zit alles weer waar het hoort. Nog twee smalle reepjes tape op de bovenkant om alles extra vast te zetten.



Voilà!



Nu maar hopen dat de lampjes heel blijven  :wink:


Maurice

Kijk, zo hoort het eruit te zien  notworthy
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Nog een knutsel smurf op dit forum. :-D :lol: :-P   pompom clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Elmo

Knutselsmurf inderdaad. Zodra de soldeerbout e.d. in zicht komen dan blijf ik er verder vanaf. Dit kreeg ik zelf met een beetje geduld nog voor elkaar. Kon ik meteen de binnenkant even inspecteren. Geen bolle elco's of nare toestanden op de printplaten te zien gelukkig. Zag aan de binnenkant het jaartal 1977 staan. Of dat voor wijn een goed jaar was weet ik niet, voor audio van Marantz zeker wel  :yes:.

HAL9000

Elmo!!  leuk!!


Ja wat dat plastik voor moet stellen was vroeger metaal.
Dit is een ouder ontwerp van de 2226.

Deze heeft mijn oom destijds NIEUW gekocht, rip uit zijn lijf.
wat ik zo hier en daar zag is dat dit exemplaar er nog fris uitziet.

ook zo laten en goed schoonhouden. Lang leve marantz.  :-D
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Elmo

Ik zal 'm zeker goed schoon houden en op tijd laten servicen. Zo worden ze niet meer gemaakt. Het leuke is dat je de zwarte niet zoveel ziet.

2285B

Hey  Ik hier
Heb de 2216 ( zwart ) op de kop getikt
Lampjes vervangen en schoon gemaakt
.Staat nu in mijn verzameling,speeld trouwens ontzettend voor zo"n klein Apparaat

HAL9000

''klein'' in formaat, maar vroegah niet ''klein'' in de portomonee  :wink:

In Vergelijking met andere merken zoals sony, pioneer, yamaha. was marantz denk ik  beste optie.
Waarom zeg ik dat, omdat een merk zoals sony aanzielijk duurder was.
yamaha vrij goedkoop bouwde. Pioneer net zo goed, maar volgens mij duurder.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Elmo

Is Pioneer gelijkwaardig aan Marantz uit die periode? Ik heb ook nog een Pioneer SA-508 versterker en TX-608 tuner. Werkt nog prima los van een plofje bij het in- en uitschakelen. Toch heb ik met mijn beperkte kennis de indruk dat de Marantzen uit die periode beter zijn. Vooral de ruim bemeten voeding van de oude Marantzen vind ik een voordeel. De 2226 heeft een veel strakker laag dan de Pioneer SA-508 die op papier meer vermogen levert en dedicated versterker is zonder tuner. Ik weet niet hoe het destijds prijstechnisch zat, misschien ben ik wel appel met peren aan het vergelijken.

HAL9000

ik vind van wel, pioneer bouwt altijd wel netjes, alleen gaan bij de grotere versterkers vaak de voedingen door.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!