High End , wat is dat eigenlijk ?

Gestart door HiFi gek, juni 19, 2009, 20:47:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

High End , wat is dat eigenlijk ?

Dat is waarschijnlijk een vraag voor velen , incl mijzelf .
Wanneer noem je een set wel of geen High end set ?


Op HiFi.nl heeft een redacteur ( René van Es ) hier een leuk stuk over geschreven dat ik de moeite van het lezen waard vind .
Voor een ieder die dit artiekel ook graag wilt lezen zal ik hier de link naar het artiekel geven .



High End , wat is dat eigenlijk ?

http://www.hifi.nl/artikel/1110/High_End__Wat_is_dat_eigenlijk_.html



Laat eens weten wat jullie van deze omschrijving vinden ?




Groeten  EDWIN  B


gerard

CiteerHigh End , wat is dat eigenlijk ?

De Mount Everest vind ik wel een heel "high end"  :wink:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

MadVillain

High end kan ook voor iedereen anders zijn. De prijs bepaald voor mij iig high end.

Mijn set is voor mij high end, vooral omdat dit het finacieel maximale is, en voor iemand anders misschien een instap yoko set.

Het is maar net hoe je het bekijkt/wilt bekijken.

Slashhead

Zoiets als dit ??

http://www.higherfi.com/amplist/amplist.htm

Laten we zeggen wanneer de prijskwaliteit verhouding volledig zoek is.   :-D

mars

(QUOTE van mezelf, uit ander topic)
Ik vind zeker dat de term ''high-end'' bestaansrecht heeft .
Maar het is idd niet echt makkelijk te verwoorden.

Je hebt mooie confectie kostuums , maar ook zijden maatkostuums door een kleermaker in Napels gemaakt ; dit laatste kostuum is high end.
Je hebt ook bijvoorbeeld high-end fietsen.
Nog voorbeeld; een audi a5 is een hele mooie auro , maaaaaaaar een lamborghini murrielo , is high-end op auto gebied.
Maar op audio gebied wordt er inderdaad te gemakkelijk met de term high-end gegooit, daar geilt de klant nu eenmaal op .
En als je op marktplaats gaat kijken , wat de particulieren als high-end aanbieden :lol: gaat nergens meer over.

Nog zo een ; de gewoon goede kwaliteit audio van vroeger , zou tegenwoordig high-end zijn . Kijk maar naar de Marantz spullen uit half jaren 70.  Deze manier van bouwen en gebruik van goede en langdurig goed blijvende materialen zie je nu niet meer terug in de meeste Marantz audio.


[/ einde quote
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

BernHardN

Citaat van: Slashhead op juni 19, 2009, 23:47:18
Zoiets als dit ??

http://www.higherfi.com/amplist/amplist.htm

Laten we zeggen wanneer de prijskwaliteit verhouding volledig zoek is.   :-D

En dat de looks disdanig zijn dat alleen die groep die dit zich kan veroorloven het mooi vind  :-o

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jrm

High end = als de gebruiker het e.e.a. zorgvuldig heeft uitgezocht en neergezet, met de juiste middelen aan elkaar heeft geknoopt en dan geniet van zijn gelkuid/muziek.

Je kan 'over de top' spullen van vele, vele euroos, hebben, maar als je het dan zomaar neerzet zonder je te bekommeren over de akkoestiek en de afstraling van de speakers  :roll:

WimPeu

#8
Je kunt niet zeggen: Dit is dan high End en dat is nog net Hifi. Als er in de cd speler, versterker ed uitsluitend hoogwaardige  materialen zitten dan is het voor mij high End. Dus een cd speler met de allerbeste Dac, aansluitingen, behuizing ed.
Vaak praat je dan toch over bedragen waar je een mooie nieuwe Audi van kunt kopen. Prima dat die mensen er zijn (auto kopers). Een nieuwe auto is pas en slechte investering

Als ik mocht kiezen heb ik liever bv Edwin (Hifi gek) zijn set dan een nieuwe Audi. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MadVillain

ook al? :D

Het liefste allebei. Maar als ik kon kiezen liever een dikke audioset :)

HiFi gek

Interesante meningen van een ieder , de diverse meningen komen vrij goed in de richting van de beschrijving van HiFi.nl waar ik de link naar gaf .

Ik heb zelf eigenlijk niets meer toe te voegen omdat jullie het zo mooi omschreven hebben .



Groeten  EDWIN  B

vielzweck

Wat!!!!  geen discussie?  :wink:

Ik ben blij dat je de vraag eens stelt topicstarter..... :-)

Ik wordt zo moe van die inhoudsloze markelingterm  :no: :no:

Een geluidsinstallatie 'High End' noemen door fabrikanten, verkopers en de ergste van allen 'recencisten,' is accoustische oplichting! 't Moest maar eens gezegd wezen.

Een door de eigenaar gebezigde kwalificatie als 'high end,' zegt meer over de onzekerheid van de eigenaar over zijn installatie en helemaal niets over de kwaliteiten van die installatie.

Alleen luisteren (!) (!)  kan overtuigen.......

Van es heb ik maar niet gelezen

Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

gerard

Citaat van: WimPeu op juni 23, 2009, 20:35:05
Je kunt niet zeggen: Dit is dan high End en dat is nog net Hifi. Als er in de cd speler, versterker ed uitsluitend hoogwaardige  materialen zitten dan is het voor mij high End. Dus een cd speler met de allerbeste Dac, aansluitingen, behuizing ed.

:yes:
Ik vind dit wel een mooie omschrijving.

Overigens moet de boel dan nog steeds wel met elkaar "matchen" want ik lees regelmatig in forums dat mensen met de nodige dure "high end" nog steeds problemen hebben met oa de plaatsing van bijv speakers in de kamer.
Een high end  setje hoeft daardoor nog niet persé beter te klinken dan een modale op elkaar afgestemde set.

Ook zie je dat men met high end setjes "wat mist": het wordt vaak te klinisch en daardoor leeft de muziek niet meer: veel details maar geen betrokkenheid met de muziek.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

jrm

Citaat van: vielzweck op juni 24, 2009, 09:07:06


Van es heb ik maar niet gelezen



Je bent niet de enige die deze heer (en anderen van hifi.nl) niet zo serieus nemen i.v.m. de klandizie....

WimPeu

Ik ken de heer van Es verder niet, maar ik vind zijn 'stukkie' niet raar hoor.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES