Nieuwe versterker aanschaffen...pm8003?

Gestart door Sinuswave, juni 18, 2009, 11:52:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thepioneer

ja bijna wel he :)

De pm8003 is een zeer gede versterker maar kan nog veel beter. Er worden compromisen gesloten om de productie makkelijker te maken en dat is nadeling voor de klank. De componenten kunnen op een lopende band snel inelkaar geklikt worden maar dat is niet de mooiste manier. Deze dingen worden allemaal veranderd en dat kan ook alleen maar handmatig gedaan worden. Maar het blijft nog steeds een marantz hoor :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op december 27, 2009, 11:24:01
ja bijna wel he :)

De pm8003 is een zeer gede versterker maar kan nog veel beter. Er worden compromisen gesloten om de productie makkelijker te maken en dat is nadeling voor de klank. De componenten kunnen op een lopende band snel inelkaar geklikt worden maar dat is niet de mooiste manier. Deze dingen worden allemaal veranderd en dat kan ook alleen maar handmatig gedaan worden. Maar het blijft nog steeds een marantz hoor :)


Vind ik niet
Een merk maakt een versterker met die klank en daar koop je op
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

#62
Citaat van: jwx op december 27, 2009, 11:52:38

Vind ik niet
Een merk maakt een versterker met die klank en daar koop je op
Ik zie het als een vorm van tunen, net zoals in de auto industrie. Zelf had ik een WRX (ja ik weet `t: een lelijk japans hok) welke fabrieksaf 218 pk meekreeg en een wat soft onderstel(relatief). Door middel van enkele eenvoudige aanpassingen(open uitlaat, ecutec en andere dempers en veren) liep en reed de WRX opeens veel mooier(lees: harder) en werd het rijden een veel sportievere ervaring. Mijn inziens was het nog steeds een WRX na deze ingrepen alleen een verbeterde versie.

Sander.

JohnWx

#63
Citaat van: xander32 op december 27, 2009, 12:00:45
Ik zie het als een vom van tunen, net zoals in de auto industrie. Zelf had ik een WRX (ja ik weet `t: een lelijk japans hok) welke fabrieksaf 218 pk meekreeg en een wat soft onderstel(relatief). Door middel van enkele eenvoudige aanpassingen(open uitlaat, ecutec en andere dempers en veren) liep en reed de WRX opeens veel mooier(lees: harder) en werd het rijden een veel sportievere ervaring. Mijn inziens was het nog steeds een WRX na deze ingrepen alleen een verbeterde versie.

Sander.

niet voor Subaru

die hebben een bepaalde filosofie over die auto met bepaalde wettelijke normen en bepalingen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

#64
WRX is gewoon een brute auto

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Citaat van: jwx op december 27, 2009, 12:28:59
niet voor Subaru

die hebben een bepaalde filosofie over die auto met bepaalde wettelijke normen en bepalingen
Ook voor mij gelden die zelfde normen en bepalingen - de jaarlijkse apk rekende daar ieder jaar mee af. Hetgeen een fabrikant zal weerhouden zijn m.n. de kosten versus de baten.

Sander.

JohnWx

Citaat van: xander32 op december 27, 2009, 12:35:15
Ook voor mij gelden die zelfde normen en bepalingen - de jaarlijkse apk rekende daar ieder jaar mee af. Hetgeen een fabrikant zal weerhouden zijn m.n. de kosten versus de baten.

Sander.

Je voorbeeld is fout

WRX is heilig in huis hier

Ja wat je zegt klopt ja


Alleen bij audio heb ik zoiets van mmmmmmmm verkeerde keuze gemaakt als je hem moet aanpassen had dat geld in een lees:duurdere betere gestoken  en na een paar jaar wil je hem verkopen word het lastig want iedereen kent de 8003 maar die modificatie zijn we vergeten hier in NL
Bij onze buren is daar een betere markt voor zoals vroeger met die SWOBODA modificaties en meerdere en vroeger hier ook met JK van Medevoort Ed de Jong en nog een paar



grrrrrrrrrrrrbaru STI
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Citaat van: jwx op december 27, 2009, 13:00:17
Je voorbeeld is fout

WRX is heilig in huis hier

Ja wat je zegt klopt ja


Alleen bij audio heb ik zoiets van mmmmmmmm verkeerde keuze gemaakt als je hem moet aanpassen had dat geld in een lees:duurdere betere gestoken  en na een paar jaar wil je hem verkopen word het lastig want iedereen kent de 8003 maar die modificatie zijn we vergeten hier in NL
Bij onze buren is daar een betere markt voor zoals vroeger met die SWOBODA modificaties en meerdere en vroeger hier ook met JK van Medevoort Ed de Jong en nog een paar



grrrrrrrrrrrrbaru STI
Ook hier een wat ongelukkig vergelijk; weer ff naar de WRX: Subaru bracht zelf ook een snellere variant op de markt, prodrive-versie (de STI even buiten beschouwing), echter koste deze beduidend meer dan mijn standaard inclusief tuning, en op de weg was de prodrive ook geen partij :lol:. Wat wil ik er mee zeggen: het aanpassen van iets bestaands door een inhoudelijk deskundige kan in situaties een beter resultaat voor minder budget opleveren dan een fabrikant kan leveren. En daar komt nog iets bij wat voor een fabrikant zeer lastig is i.v.m. het kosten - baten verhaal: maatwerk.


Sander.

thepioneer

Ik vindt het vergelijk met de subaru wel erg goed, op de punten waar een fabrikant het af laat weten door kosten of bouwtijd verkorting, en zodoende een goed product op de markt brengt voor een reele prijs is niets mis mee. Als er dan op de kritieke punten handmatig iets verbeterd wordt is niets mis mee. Het wordt dan niet ineens een rotel of classe versterker. Een gemodificeerde marantz klinkt als een marantz.

Of gaan we nu zeggen dat een ki versie geen marantz meer is omdat deze volledig anders klinkt als een normale "simpele en/of goedkope" marantz. Nee hij heeft wat meer detail, iets meer warmte maar is nog steeds een marantz.

En dan de vergelijk met de auto, ik heb hier een golf3 3.0 abt staan. Dit is nog steeds een vr6 motor, heeft nog steeds heel veel dezelfde karakter eigenschappen alleen presteerd hij beter door de aanpassingen. Hij pakt makkelijker op doordat het nu een 3.0 is, hij loopt wat langer door door de andere nokkenassen enz, Maar als ik erin rij rij ik nog steeds in een golf, als ik gas geef hoor ik nog steeds een golf vr6, hij is alleen volledig optimaal afgebouwd.

Als ik over straat rijd horen en zien ze nog steeds een golf en geen golf met een subaru motor erin  :kwijl:
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op december 29, 2009, 18:51:22
Ik vindt het vergelijk met de subaru wel erg goed, op de punten waar een fabrikant het af laat weten door kosten of bouwtijd verkorting, en zodoende een goed product op de markt brengt voor een reele prijs is niets mis mee. Als er dan op de kritieke punten handmatig iets verbeterd wordt is niets mis mee. Het wordt dan niet ineens een rotel of classe versterker. Een gemodificeerde marantz klinkt als een marantz.

Of gaan we nu zeggen dat een ki versie geen marantz meer is omdat deze volledig anders klinkt als een normale "simpele en/of goedkope" marantz. Nee hij heeft wat meer detail, iets meer warmte maar is nog steeds een marantz.

En dan de vergelijk met de auto, ik heb hier een golf3 3.0 abt staan. Dit is nog steeds een vr6 motor, heeft nog steeds heel veel dezelfde karakter eigenschappen alleen presteerd hij beter door de aanpassingen. Hij pakt makkelijker op doordat het nu een 3.0 is, hij loopt wat langer door door de andere nokkenassen enz, Maar als ik erin rij rij ik nog steeds in een golf, als ik gas geef hoor ik nog steeds een golf vr6, hij is alleen volledig optimaal afgebouwd.

Als ik over straat rijd horen en zien ze nog steeds een golf en geen golf met een subaru motor erin  :kwijl:

Vind ik niet want er is ook een WRC uitvoering die is top of the bill
Als je zoveel geld uitgeeft aan modificatie ben ik van mening dat je geen goede investering maakt en de verkeerde keuze maakt
Spaar dan door voor een Accuphase ben je voor je leven klaar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

ben ik het weer niet mee eens zo,n accuphase kost vier keer zo duur als een gemodificeerde pm8003 ,en dat is ook geen vergelijk

ik ben het wel eens met het verhaal over die subaru , hij wordt gemaakt voor de gemiddeld sportieve rijder ,maar als je hem aanpast wordt het een echte racer  :yes: 

vergelijk met een accuphase zou dan een porsche GT3/Carrera ,Ferrari ,BMW M5 met adaptive onderstel zijn , daar hoef je ook niks meer aan te doen maar vele malen duurder  :wink:

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op december 30, 2009, 13:29:43
ben ik het weer niet mee eens zo,n accuphase kost vier keer zo duur als een gemodificeerde pm8003 ,en dat is ook geen vergelijk

ik ben het wel eens met het verhaal over die subaru , hij wordt gemaakt voor de gemiddeld sportieve rijder ,maar als je hem aanpast wordt het een echte racer  :yes: 

vergelijk met een accuphase zou dan een porsche GT3/Carrera ,Ferrari ,BMW M5 met adaptive onderstel zijn , daar hoef je ook niks meer aan te doen maar vele malen duurder  :wink:

Zit ook wel wat in
Maar ik zou liever voor een 2de handse Accuphase gaan dan een PM8003 (hoewel dat ook geen straf is hoor wil hem graag hebben)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject